توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان صورت گرفت:

دیدار دانش آموزان با پیرزن جانباز شاندرمنی کشف حجاب +تصاویر

تعدادی از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان با جانباز ۱۰۹ شاندرمنی کشف حجاب دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جمعی از دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان با جانباز شاندرمنی کشف حجاب رضاخانی دیدار کردند.
در این دیدار که با حضور معاون پرورشی آموزش و پرورش ماسال و جمعی از فعالین فرهنگی شهرستان و استان برگزار می شد، از مجاهدت های اصلاح خانم دولتخواهی جانباز کشف حجاب رضاخانی تقدیر شد.
اصلاح خانم دولتخواهی سیاهمرد متولد سال ۱۲۸۷ شمسی در روستای سیاهمرد شاندرمن از توابع شهرستان ماسال، سند زنده ای از جنایات رضاخان میرپنج در ماجرای کشف حجاب است.
اصلاح خانم دولتخواهی که به علت کهولت سن اکنون بسیاری از خاطرات قدیمی از ذهنش پاک شده است در این دیدار با اشاره به ماجرای کشف حجاب در شاندرمن گفت: من به همراه مادرم به بازار هفتگی رفته بودیم که ماموران می‌خواستند ساروق (روسری محلی) را از سر مادرم بکشند که با مقاومت من روبرو شدند.
وی افزود: در این بین ماموران ضربه ای به دستم وارد کردند که آثارش هنوز هم باقی مانده است و با این دستم به سختی میتوانم کار کنم.
این بانوی اهل شهرستان ماسال درباره شرایط زندگی در آن سالها گفت: شرایط بسیار سختی داشتیم. گاهی می شد یک روز غذا می خوردیم و دو روز غذای خاصی برای خوردن نداشتیم. دوره ای یک بشقاب برنج را ۸ نفره می‌خوردیم.
گفتنی است چهارمین دوره طرح لشکر فرشتگان به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در راستای تقدیر از بانوان مجاهد و مبارز همزمان با سراسر کشور در استان گیلان در حال اجرا می باشد.

Share