نماینده مردم لنگرود در مجلس خبر داد:

تخصیص ۵ هزار میلیارد تسهیلات برای حمایت و ایجاد اشتغال در روستا

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تخلیه روستاها باعث از بین رفتن تولید و اشتغال در کشور می‌شود گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت و ایجاد اشتغال در روستا ۵ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات به بانک اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مهرداد بائوج لاهوتی ظهر امروز در جلسه وضعیت اشتغال روستایی شهرستان لنگرود که در سالن اجتماعت فرمانداری لنگرود اظهار کرد: یکی از آرزوهای بزرگ اربابان امریکا ایجاد اغتشاش بود که توسط داعش با حمایت‌های مالی امریکا و عربستان انجام می‌شد که صدها بار عملیات آنان در کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای امنیتی ناکام ماند ولی همان عملیات را در کشورهای دیگر انجام داده و باعث رعب و وحشت بین مردم شدند.

وی با اشاره به حمله چند داعشی به مجلس، گفت: نمایندگان در زمان حمله تروریست‌ها به ساختمان مجلس با همان روحیه سابق مشغول به کار خود بودند درحالی‌که ساختمان مجلس مدتی در تسخیر تروریست‌ها بود.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی با کمک نیروهای سپاه از ساختمان مجلس خارج شدیم با تجمع هزارنفری مردم در اطراف محل حادثه مواجه شدیم که آماده جان‌فشانی بودند و اثری از ترس در آنان وجود نداشت که این از خصلت‌های ایرانیان دلاور است که در دفاع مقدس نیز به نمایش دشمن گذاشته شد.

لاهوتی موشک‌باران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گوشه‌ای از توان دفاعی ایران برشمرد و تصریح کرد: موشک‌باران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در سوریه تنها گوشه‌ای از توان نظامی جمهوری اسلامی بود.

وی این اقدام سپاه پاسداران را حاوی پیام‌های بزرگ نام برد و گفت: آمریکا اگر مجدداً بخواهد جسارتی به ایران داشته باشد یقیناً پاسخ‌های محکم‌تری را از سوی ایران شاهد خواهد بود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به تخلیه شدن روستاها اشاره کرد و افزود: طبق آمار کشوری ۲۵ درصد جمعیت در روستاها و ۷۵ درصد در شهر زندگی می‌کنند که این تناسب در گیلان ۴۰ درصد در روستا و ۶۰ درصد در شهر است.

لاهوتی بابیان اینکه تخلیه روستاها باعث از بین رفتن تولید و اشتغال در کشور می‌شود، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت و ایجاد اشتغال در روستا ۵ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات به بانک اختصاص داده است.

وی بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق مهر کارآفرین را بانک‌ها عامل جهت پرداخت وام اعلام کرد و گفت: طبق مصوبه مجلس مقرر شد هر مقدار بودجه به بانک‌ها جهت پرداخت وام به متقاضیان واریز شد بانک‌های عامل نیز همان مقدار را جهت تسهیلات در نظر بگیرند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس زمان پرداخت وام را شش ساله با دو سال تنفس اعلام کرد و تصریح کرد: شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر نیز مطابق دستورالعمل شامل دریافت‌کنندگان تسهیلات جهت تولید و ایجاد اشتغال می‌شوند.

لاهوتی تأکید کرد: باید تلاش کنیم که تسهیلات واقعاً به آن افرادی که در روستاها فعالیت می‌کنند برسد تا در کسب‌وکار خود را رونق و تولید و اشتغال افزایش یابد.

وی تولید نان برنجی در دیوشل و تالش محله را به‌عنوان برند شهرستانی دانست و افزود: باید ازاین‌گونه تولیدات سالم حمایت کرد که باعث می‌شود علاوه بر رونق کسب‌وکار، زمینه‌های ایجاد اشتغال و صادرات نیز فراهم شود.
،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share