دبیر شورای منطقه گیلان حزب اتحاد ملت ایران

مردم به دنبال بازگشت به عقب نیستند | مشکل اصلی شورا عدم روحیه کار تیمی است

ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر وقت در انتخابات مشارکت بالای مردم را داشتیم اصلاح طلبان پیروز میدان بودند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالرضا ابراهیمی دبیر حزب اتحاد ملت ایران- شاخه گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: امید دارم که فعالیت رسانه ای گامی برای پرشور بودن انتخابات شود.

وی با بیان اینکه در ایام تبلیغات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و دوره پنجم شوراهای شهر و روستا قرار داریم یادآور شد: در ابتدا آنچه حایز اهمیت است و فارغ از نتیجه، حضور حداکثری مردم و پر شور بودن انتخابات است.

ابراهیمی گفت: امید داریم که دو بازوی ایران یعنی جوانان و زنان با حضور چشمگیر خود این این اتخابات را به شور برسانند و همان طور که شاهد سلایق مختلف در نامزدها  هستیم به همان نسبت نیز مشارکت زیادی را شاهد باشیم.

دبیر شورای منطقه گیلان حزب اتحاد ملت ایران متذکر شد: در حال حاضر با توجه به شرایط منطقه و نا امنی های اطراف کشور حضور حداکثری مردم انتخابات ضامن امنیت، آرامش و ثبات کشور خواهد بود.

ابراهیمی افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در شکل ظاهری همزمان برگزار میشود و انتخابات مجلس نیز به فاصله کم نیز برگزار شده است میتوان گفت این سه مجموعه در کنار هم سه پیکر هستند که با پیوستگی خود رمز موفقیت جریان های فکری و سیاسی را رقم میزنند.

وی اظهار کرد: ازشهروندان میخواهیم جهت‎گیری شورایی آنها طوری باشد که آنچه در انتخابات ریاست جمهوری رقم میخورد در شوراها هم به همان شکل باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با اشاره به عملکرد دولت گفت: دکتر روحانی دولتی را تحویل گرفت که با مشکلات زیادی در عرصه داخلی، بین الملی و اقتصادی مواجه بود  و در طول این چهارسال با تلاش زیاد و با تمام این مشکلات و حمایت های رهبری در بحث برجام شاهد این بودیم که ثبات اقتصادی، امنیت روانی در کشور برای سرمایه‌گذاری داخلی فراهم شده است و باید این حرکت را که از ۹۲ شروع کردیم به انتها برسانیم.

مردم به دنبال بازگشت به عقب نیستند

دبیر شورای منطقه گیلان حزب اتحاد ملت ایران تصریج کرد: در مورد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ فضایی شکل گرفت و مردم در صدد اصلاح مسیر دولت نهم و دهم بودند. امروز آنچه که از رقبای آقای روحانی می‌شنویم امتداد مسیر دولت نهم و دهم است. امروز شعارهای عامه پسند و پوپولیستی در شعارهای رقبای دکتر روحانی موجود است.

وی گفت: کاری که مجموعه حامیان روحانی باید انجام دهد شفاف سازی است. برای مردم باید بازگو شود که کشور در چه مسیری قرار داشت. تورم ۴۰ درصدی و تحریم‎ها کشور را به چه سمتی میکشید. مردم به دنبال بازگشت به عقب نیستند و با حمایت از روحانی این را اثبات خواهند کرد.

ابراهیمی در مورد شورای شهر و روستا و انتخابات این دوره گفت: شورا یک پارلمان محلی است و معضلات و مشکلات مردم در حوزه شهری بررسی میشود و انتظار ما از شوراها استفاده از قابلیت خرد جمعی بر پایه منافع شهری می‌باشد.

مشکل اصلی شورا عدم وجود روحیه کار تیمی است

دبیر شورای منطقه گیلان حزب اتحاد ملت ایران مشکل اصلی شورا را عدم وجود روحیه کار جمعی دانست و گفت: شوراهای شهر امروز روحیه مشورتی و شورایی ندارند و عدم اتصال شخصیت‌ها کنار یکدیگر و عدم تحمل همدیگر کنار یک میز از آفت‎های شورا می باشد. و ما در تلاش هستیم که با توجه به پایگاه خرد جمعی در شورای آینده این مشکل برطرف شود.

ابراهیمی با بیان اینکه از سال ۹۲ مبنای حرکت اصلاح طلبان برای پیشبرد کشور بر اساس خرد جمعی و جلوگیری از تفرقه بوده است یادآور شد: این اتفاق در انتخابات ریاست جمهوری افتاد و در انتخابات مجلس علی رغم اینکه در مصداق‎های تعیین لیست با مطلوب‎هایمان فاصله زیادی داشتیم اما چون بنای کار براساس خرد جمعی بود مسیر طوری طراحی شد که دستاورد خوبی را بدست آوردیم و در اکثر استان ها و به طور کل در فضای مجلس لیست امید تعیین کننده شد.

وی اظهار کرد: وقتی شخصی خود را معرفی میکند وعده های کوتاه مدت میدهد اما وقتی از سوی یک جریان فکری تعرفه شود آنچه گفته میشود بر اساس منافع شهر و کشور خواهد بود.

به گفته این فعال سیاسی لیست ارائه شده در انتخابات شورا باید نگاه به کاهش معضلات شهری داشته باشد.

دبیر شورای منطقه گیلان حزب اتحاد ملت ایران در ادامه اظهارات خود گفت: شورای چهارم علی رغم اینکه تخصص های مختلفی در آن حضور داشتند اما عملا کارایی لازم را برای پاسخگویی به مطالبات مردم نداشت.

ابراهیمی با بیان اینکه مردم به شهرداری بیشترین مراجعه را دارند اظهار کرد: اما شورا نتوانست نقش درستی را در این ارتباط ایجاد کند و علت آن نیز نبود پشتوانه فکری مناسب و انسجام لازم بوده است زیرا کسانی که در این شورا قرار گرفتند تجربه کار شورایی نداشتند و فضا به سمت کشمکش‎هایی رفت که به مجموعه شهری، شهرداری و امنیت روانی شهر آسیب رساند.

رودخانه ها می تواند خرج شهر را تامین کنند

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: برخی اقدامات شهرداری رشت بسیار خوب بود و باید در ادامه نگاه ویژه ای به آن شود. اصلاح طلبان نیز به دنبال گشایش فصای فرهنگی و اجتماعی و مشارکت شهروندان در اداره مستقیم شهر هستند.

ابراهیمی ادامه داد: شهروندان رشتی شهر خود را دوست دارند و روحیه مشارکت در امور دارند اما مشکل کار در عدم اطمینان و اعتماد شهروند است. هدف ما این بوده که نقص برطرف شود و فضایی حاصل شود تا اطمینان ایجاد کنیم و این کار از طریق حمایت سمن‏ها، حمایت از خرده فرهنگ‎ها، ایده ها و طرح هایی که مردم ارائه میدهد انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان گیلان و رشت نیازمند امکانات فرهنگی است، یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که از یک جریان فکری به صورت متمرکز برنامه هایی برای کل کشور ارائه شود و آنچه که برای این جریان مهم است بحث پاک دستی، مبارزه با فساد، مسایل زیست محیطی و ترافیکی است.

ابراهیمی به رودخانه‌های رشت نیز اشاره کرد و گفت: باید این معضل بصورت ملی مطرح شود تا بتوانیم آن را سر و سامان دهیم. اگر نفت خرج ایران را تامین میکند دو رودخانه شهر رشت نیز میتواند خرج این شهر را تامین کند.

دبیر شورای منطقه گیلان حزب اتحاد ملت ایران در پایان اظهار کرد: هر وقت در انتخابات مشارکت بالای مردم را داشتیم اصلاح طلبان پیروز میدان بودند.

 

Share