امام جمعه رشت:

شرکت در انتخابات از نماز هم واجب تر است| شورا طعمه رسیدن به منافع شخصی و قومی نیست

قربانی گفت: رفتن سر صندوق ها از همه این کارها واجب تر است و باید انجام این وظیفه را مثل نماز در سر وقت انجام دهند و اگر خدای ناکرده کوتاهی در این راه صورت گیرد پیش خدا مقصر خواهند بود

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حضرت آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا طی مصاحبه ای با صدا و سیما سراسری و گیلان تذکراتی را برای مردم بیان داشتند.

نماینده ولی فقیه گفت: در ایام انتخابات قرار داریم که ان شاء الله باید در ۲۹ اردیبهشت به سر صندوق ها برویم و رییس جمهور مدیر و مدبر و دانشمند و با شخصیت، بدون زاویه با مقام معظم رهبری و ولایت فقیه و همچنین اعضای شورای های شهر و روستا را برای اداره مسایل جاری منطقه انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: این از امتیازات جمهوری اسلامی هست که کارها را به مردم سپرده و باید در سرنوشت خودشان اقدامات لازم بعمل آورذند، یعنی افرادی را انتخاب کنند که در مدیریت کلان کشور و هم در مدیریت شهرها و روستا ها توانا باشند.

آیت الله قربانی در ادامه گفت: ولی چند تذکر را بایستی در اینجا به همشهریان و هم استانی های خودم، به گیلانیان ولایتمدار یاد آور شوم.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: تذکر اول این است که افرادی که می خواهند در شورا انجام وظیفه کنند این شغل و مسئولیت را یک طعمه برای رسیدن به منافع شخصی، فامیلی، قومی امثال آن ندانند بلکه منظورشان خدمت برای همه مردم، اقوام با زبان ها و تیره های مختلف اعم از فامیل و قبیله و قومی بدانند و خدمتگزار آنان باشد.

وی ادامه داد: سفارش دیگر من به اطرافیان کاندیداها است. هواداران کاندیداها باید مثبت فرد مورد نظر خودشان از قبیل: ویژگی ها، امتیازات، سوابق خوش خدمتی، عاقبت اندیشی آنان را بیان کنند و به دیگران تنه نزنند بگونه ای که یادآور انتخابات آمریکا باشند که مسایل توی رختخواب یکدیگر را بیان می کردند، در انتخابات باید تقوی سیاسی و اخلاق اسلامی را در نظر داشته باشند و به دیگران بی حرمتی و تخریب نکنند.

وی با مخاطب قرار دادن مردم گفت: اگرچه زمان رای گیری مصادف با کار کشاورزی است و مردم به کار زراعت و باغداری مشغول هستند ولی باید بدانند رفتن سر صندوق ها از همه این کارها واجب تر است و باید انجام این وظیفه را مثل نماز در سر وقت انجام دهند و اگر خدای ناکرده کوتاهی در این راه صورت گیرد پیش خدا مقصر خواهند بود زیرا یک رای هم در انتخاب فرد اصلح موثر خواهد بود.

آیت الله قربانی گفت: ان شاء الله مردم هم به این وظیفه عمل کنند تا بتوانیم یک انتخابات خداپسندانه و شهدا پسندانه برگزار نماییم ، شهدایی که خون خودشان را در این راه دادند تا این انقلاب و نعمت را برای ما به وجود آورند. به امید آن روز.

Share