مدیرعامل آبفای گیلان خبرداد:

اجرای ۱۱۸ کیلومتر خط انتقال جمع آوری و دفع فاضلاب لنگرود

شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در نشست مسئولین این شرکت و روسای ادارات شهرستان لنگرود با شهروندان این شهر ، از اجرای ۱۱۸ کیلومتر خط انتقال جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در لنگرود و بهره مندی ۹۱۰۰۰ نفر از این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در نشست مسئولین این شرکت و روسای ادارات شهرستان لنگرود با شهروندان این شهر ، از اجرای ۱۱۸ کیلومتر خط انتقال جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در لنگرود و بهره مندی ۹۱۰۰۰ نفر از این طرح خبر داد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اعلام این خبر افزود: با توجه به کمبود اعتبارات و لزوم تأمین منابع جهت ساماندهی فاضلاب لنگرود با استفاده از تسهیلات بانک سرمایه گذاری توسعه زیرساخت آسیا ، ۱۱۸ کیلومتر حفاری جهت اجرای خط انتقال انجام می گردد.

وی ضمن تقدیر از تلاش بی وقفه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، اعضاء شورای شهر و استاندار گیلان جهت رایزنی های لازم اظهار داشت: اولین وام جمهوری اسلامی ایران از بانک مذکور با توجه به اهمیت محیط زیست ، جهت اجرای پروژه های فاضلاب در ۵ شهر گیلان و مرکز خراسان و کرمانشاه می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان الزامات دریافت وام از موسسات بین المللی را برشمرد و گفت: ضرورت اخذ وام در بازدید نمایندگان بانک ، باتوجه به حوادثی که برای محیط زیست گیلان رخ داد منعکس شد و همچنین اطمینان از مجموعه عوامل اجرایی پروژه که با همیاری و تعامل خواستار اجرای طرح می باشند.

مهندس حسینی با تأکید بر اینکه کار با سرعت و کیفیت مناسب و رعایت حداکثر اصول زیست محیطی اجرا خواهد شد خاطرنشان کرد: این پروژه علاوه بر آثار زیست محیطی به لحاظ اشتغال زایی و اقتصادی نیز برای لنگرود حائز اهمیت است.

سپس جوادپور فرماندار لنگرود با اشاره به تلاش های صورت گرفته در حوزه پسماند و فاضلاب شهر افزود: این دو پروژه به موازات هم در حال پیگیری است و پروژه فاضلاب با وجود اعتبارات دولتی ۱۰٪ پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی تصریح کرد: جهت اجرای این پروژه تمامی مسئولین شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز باید همکاری و تلاش نمایند تا وضعیت دفع فاضلاب این شهر ساماندهی گردد.

وی با تأکید بر اینکه مردم آماده اجرای این طرح می باشند افزود: شهروندان با صبر و بردباری سختی ها را تحمل  می نمایند و همراه مسئولین هستند و درخواست دارند برابر تقویم زمانبندی طی مراحل قانونی کار اجرا گردد.

گفتنی است در پایان مسئولین آبفای گیلان و فرماندار شهرستان لنگرود با حضور در پنل ، پاسخگوی سئوالات شهروندان لنگرود درخصوص چگونگی اجرای پروژه ، نحوه دریافت اعتبارات و تضمین مدت زمان اجرا بودند.

Share