هشدار امام جمعه رشت :

اجازه ندهند برخی افراد چهره ولایی گیلان را خراب کنند/مرد و زن گیلانی تربیت‌کنندگان مدافعان حرم هستند/آقایانی که دنبال بازار گرمی هستند پارتی های تهران و کرج را ببینند/زنان ولایی گیلان تا زانو در گل مشغول کشاورزی هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه رشت یادآور شد: آقایانی که حرف می زنند و دنبال بازار گرمی هستند و می گویند از لحاظ تقوا و ایمان مردم گیلان عریان شده اند به جای اینگونه سخنان پارتی های تهران و کرج و تبریز و شیراز و بی بند و باری های جاهای دیگر را ببییند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ۱در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خدا را شاکریم که یک سال دیگر به ما توفیق داد تا در ضیافت ماه الهی حضور پیدا کنیم.

ghorbani_2016-04-30_15-48-24امام جمعه رشت روزه را تقوای انسان دانست و تصریح کرد: روزه برای این واجب شده که از این رهگذر بتوانیم تقوا پیشه کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان تقوا را به معنای توقف و پروا داشتن در انجام کارها دانست و یادآور شد: در انجام تمام امور باید فکر کرده و سپس انتخاب کنیم و نخوردن و نیاشامیدن تمرین ۳۰ روزه برای تقوا پیشه کردن است.

آیت الله قربانی دستورات خداوند را برای تربیت انسان ها دانست و افزود: انسان باید کارها را با فکر انجام دهد

وی از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه خودسازی نام برد و یادآور شد: انسان در ماه مبارک رمضان باید خودسازی داشته باشد، و این ماه برای این است که ما را به مقام‌های والا ارتقا دهد.

امام جمعه رشت غرب‌گرایی و نفوذ فرهنگی غربی را از مشکلات زندگی در جامعه امروز دانست و متذکر شد: موج غرب‌گرایی وارد کشورهای اسلامی شده اما اینگونه نیست که در گیلان از هر دو ازدواج یکی منجر به طلاق شود و همچنین از برخی از استان‌های همجوار برای طلاق به گیلان مراجعه می‌کنند بنابراین نباید مردم استان گیلان را متهم به رشد طلاق کرد.

آیت الله قربانی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی افزود: امروز اقتصاد مقاومتی بزرگ‌ترین جهاد است و جهاد کشاورزی باید در آبادی مزارع و افزایش تولید نهایت تلاش خود را به کار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه اظهارات خود به خروج عربستان از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر اشاره کرد و گفت:  رئیس سازمان ملل اعلام کرد که عربستان در لیست سیاه ناقض حقوق بشر قرار دارد اما پس از دو روز در اقدامی مضحک عربستان را از این لیست سیاه خارج کرد.

سال گذشته ۶۴ میلیون نفر وارد گیلان شده اند/اجازه ندهند برخی افراد چهره ولایی گیلان را خراب کنند

آیت الله قربانی با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان گیلان اظهار کرد: سال گذشته ۶۴ میلیون نفر مسافر وارد گیلان و از آن خارج شدند و از این تعداد ۳۸ میلیون نفر نیز در استان ماندگار شدند.

وی با اشاره به اینکه مسافران دارای فرهنگ‌های مختلفی هستند، یادآور شد:برخی مسلمان اسمی هستند و برخی مسلمان رسمی و در بین آنها افرادی که بی‌تکلیف نسبت به رعایت موازین اسلامی باشد وجود دارد و فکر می کنند که وقتی کنار دریا و جنگل آمده اند باید هرکاری کنند و چه بسا رفتار نامناسبی از آنها دیده شود.

آیت الله قربانی متذکر شد: به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان تأکید می‌کنم نهاد امر به معروف مراقب باشند و اجازه ندهند برخی افراد چهره ولایی گیلان را خراب کنند.آنهایی که فلان آقای روحانی فرموده با آن وضع دیده شده اند مردم گیلان نیستند.

وی تصریح کرد: در آفتاب سوزان و زیر باران مردان و زنان گیلانی در شالیزارها و باغ‌های چای تا زانو در گل مشغول کار و تلاش هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مردان و زنان گیلانی همین نمازخوان هایی هستند که در نماز جمعه حضور دارند. مرد و زن گیلانی تربیت‌کنندگان مدافعان حرم و شهدای انقلاب هستند که  گیلان ۸ هزار شهید تقدیم نظام کرده‌ است.

امام جمعه رشت در ادامه یادآور شد: آقایانی که حرف می زنند و دنبال بازار گرمی هستند و می گویند از لحاظ تقوا و ایمان مردم گیلان عریان شده اند به جای اینگونه سخنان پارتی های تهران و کرج و تبریز و شیراز و بی بند و باری های جاهای دیگر را ببییند.

آیت الله قربانی خاطرنشان کرد: آنچه که آن آقا گفته مردم گیلان نیستند, اینها با فرهنگ های مختلف به استان ما آمده اند و بنده توصیه می کنم که امر به معروف و ناجا جلوی هنجارشکنی مسافران را بگیرند.

tel final1

Share