آیت الله قربانی در خطبه های نماز جمعه رشت

اینکه خجالت بکشیم و از کمبودهای استان حرف نزنیم حماقت است

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه مشکل ما گیلانی ها این است که از کمبودهای خود چیزی نمی گوییم و خجالت می کشیم، گفت: این خجالت نوعی حماقت است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک سالگرد عید بزرگ ملی و دینی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: این عید، عید غدیر جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر و تشکر از مردم رشت برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: ۳۸ سال از تاسیس جمهوری اسلامی ایران گذشت بحمدالله مردم ما خسته نشدند و شور مضاعفی دارند.

امام جمعه رشت گفت: مردم وقتی نتایج خود را مشاهده می کنند و می بینند که کشورشان در جایگاه بالایی در جهان دارد و مانند جزیره ی امنی در منطقه است خوشحال می شوند.

وی افزود: برف و باران جلوی ملت ما را نگرفت و حضور باشکوهی در راهپیمایی امسال داشتند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه مردم ما در مقابل نعمت انقلاب که نصیبشان شد هم صبور و هم شکور هستند، تصریح کرد: پدری که ۱۳ فرزند و نوه اش شهید شد پیش من آمد که او را پیش رهبر ببرم و من این کار را کردم.

وی ادامه داد: پدر شهید از رهبر درخواست کرد که او هم به جبهه برود که رهبر اجازه نداد و رهبر فرمودند که شما بمانید و نتیجه خون این شهدا را به سایر مردم بگویید.

امام جمعه رشت با بیان اینکه باید ببینیم انقلاب به ما چه چیزی داد و چه چیزی را به ما دادیم، گفت: انقلاب حکومت سلطنتی ۲۵۰۰ ساله با انواع فسادها را گرفت و حکومت رسول الله را به ما داد.

وی نابودی قوانین غربی را از دیگر مزایای انقلاب دانست و افزود: قوانین الهی را به ما تقدیم کرد.

انقلاب اسلامی فساد را از ما گرفت

آیت الله قربانی با بیان اینکه در زمان شاه مجله خواندنی ها را می خواندم که صاحب این مجله به علت چاپ مقاله ای در خصوص وجود همجنس گرایی در زمان شاه اعدام شد.

وی ایجاد حجاب کامل را از دیگر مزایای انقلاب عنوان کرد و افزود: در کشور ما زنان باعفاف و دانشمند کم نداریم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب مشروبات به مانند آب به فروش می رسید، گفت: امروزه کشور ما با این کار مبارزه می کند و بر کسانی که قانون شکنی می کنند حد شرعی را اجرا می کند.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی و استبداد ستیزی در کشور ما موج می زند، تصریح کرد: رهبر کشور نیز براساس شایستگی و با رای مردم و به واسط شورای خبرگان انتخاب می شود.

آیت الله قربانی گفت: در زمان شاه مجله ی مکتب اسلام به خاطر مقاله ی بنده که با عنوان استکبار نو نوشتم تعطیل شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فساد را از ما گرفت، تصریح کرد: امروز آزادی بیان در کشور ما وجود دارد و ما امروز با آزادی گفتیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه دلیل جلوگیری از رفتن ما به خانه‎ی خدا گفتن شعار های الموت آمریکا و الموت اسراییل بود، اظهار کرد: بعد ۳۸ سال کشور را پایدار نگاه داشتیم و ان شاءالله این نظام متصل به نظام حضرت مهدی (عج) می شود.

نباید روحیه دولت را تضعیف کرد

خطیب جمعه رشت در بخش دوم خطبه نماز جمعه این شهر با بیان اینکه امروز جامعه ما بیش از همه چیز به وحدت احتیاج دارد، اظهار داشت: انتخابات در پیش است و بعضی دولت را تضعیف می کنند که این موضوع خلاف شرع است.

وی با بیان اینکه رهبری تأکید بر وحدت دارد، اظهار داشت: تمام روزنامه را باز می کنی تمامش در مخلافت با دولت نوشته شده است.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه نباید روحیه دولت را تضعیف کنیم، اظهار داشت: مانند حضور در این راهپمایی که اصولگرا و اصلاح طلب حضور داشتند، باید وحدت را حفظ کنیم.

چرا مسوولین قبل از برف نگفتند که امکانات نداشتند؟

وی با اشاره به بارش برف در استان، اظهار کرد: متأسفانه در جریان برف برخی مسوولین پر و پاچه‌ی یکدیگر را می گرفتند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه باید کسانی را کم کاری کردند به صورت قانونی مجازات شوند و از کسانی که خدمت کردند تشکر شود، اظهار داشت: در برخی مناطق سی سانتر برف بر روی سیم برق نشست و باعث قطعی برق شد که این مشکلی نیست اما شش ساعت طول کشیدن برای رسیدن از لاهیجان به رشت را چگونه توجیه می کنید!؟

وی ادامه داد: اگر این موضوع به دلیل کم کاری است باید مجازات شوند اما اگر امکانات نبود چرا مسوولین قبل از برف نگفتند که امکانات نداشتند؟
آیت الله قربانی با اشاره به اینکه مشکل ما گیلانی ها این است که از کمبودهای خود چیزی نمی گوییم و خجالت می کشیم، گفت: این خجالت نوعی حماقت است.

وی در پایان با بیان اینکه از شنبه ایام فاطمیه است، مردم را به رعایت شأن این ایام دعوت کرد و به جایگاه رفیع این بانوی بزرگ اسلام اشاره کرد.

Share