در نشست مشترک مدیران جهاد کشاورزی گیلان با مجمع نمایندگان

شرق گیلان برای پرورش ماهی در قفس مناسب تر است | گیلان نیازمند بانک ژن است

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس در کشور ما جا افتاده نیست، تصریح کرد: یکی از مهم ترین پروژه های ما پرورش ماهی در قفس است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست مشترک مدیران جهاد کشاورزی گیلان با مجمع نمایندگان استان عصر امروز برگزار شد.

عظیمی مجری طرح نوسازی و تجهیز اراضی کشاورزی با بیان اینکه نیازمند یک طرح بزرگ برای استان هستیم، اظهار کرد: طرحی در سال ۹۴ تحت عنوان طرح جامع کشاورزی شمال با محوریت برنج پیشنهاد دادیم.

وی با بیان اینکه دو مشکل کشاورزی در گیلان آبگرفتگی و کمبود آب می باشد، اظهار کرد: مشکلات زهکشی در استان گیلان باعث می شود کشت مجدد در گیلان انجام نشود ولی در مازندران در سال دوبار کشت می شود.

شرق گیلان برای پرورش ماهی در قفس مناسب تر است

شعبانی مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ۲۳۰۰ تن ماهی در استان صید شد، گفت: این مقدار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و سال خوبی برای صیادی نبود.

وی با اشاره به اینکه استان ما استان کشاورزی است و باید مورد توجه قرار دهیم، گفت: با توجه به نامگذاری سال با توسعه کشاورزی می توانیم تولید و اشتغال را بهبود بخشیم.

شعبانی با بیان اینکه شیلات زمینه کار زیاد دارد، اظهار کرد: ۵۵ درصد صید ما از دریا و ۴۵ درصد از آبزی پروری است که می توانیم آبزی پروری را افزایش دهیم که سبب افزایش اشتغال می شود.

وی افزود: ما استان کوچکی هستیم و زمین زیادی برای آبزی پروری نداریم و بنابراین باید افزایش پرورش ماهی در قفس را افزایش دهیم.

شعبانی با بیان اینکه بحث پرورش ماهی در قفس بسیار مهم است، اظهار کرد: باید از دریا و آب شور استفاده نماییم که مهم ترین این کار پرورش ماهی در قفس است.

 مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس در کشور ما جا افتاده نیست، تصریح کرد: یکی از مهم ترین پروژه های ما پرورش ماهی در قفس است.

شعبانی در پایان با بیان اینکه هرچه به سمت شرق استان می رویم شرایط برای پرورش ماهی در قفس مناسب تر است، اظهار کرد: آقای خسته بند بسیار در این زمینه کمک کردند.

کانون جدید آنفولانزای پرندگان شناسایی نشد/ نیازمند بانک ژن هستیم

عاقبتی مدیرکل دامپزشکی استان گیلان در این جلسه اظهار کرد: از ۴ اسفند کانون جدیدی در خصوص آنفولانزای پرندگان نداشتیم و از این لحاظ استان سلامت هستیم.

وی کمبود نیروی عملیاتی و ناکافی تخصیص اعتبارات را مشکل عمده دامپزشکی استان دانست.

خانم فلاحی رییس مرکز تحقیقات منابع طبیعی گیلان با اشاره به اینکه با توجه به تغییرات آب و هوا و افزایش جمعیت نیاز به یک انقلاب داریم، اظهار کرد: کمبود بودجه در مراکز تحقیقاتی بسیار حس می شود.

وی با بیان اینکه برای پروژه هایی که تصویب تخصیص اعتبار نشده است، اظهار کرد: تجهیزات مراکز تحقیقاتی فرسوده هستند.

فلاحی عوارض شهرداری را از دیگر مشکلات مراکز تحقیقاتی است، اظهار کرد: نیازمند بانک ژن هستیم.

Share