فرماندار آستارا در بازدید از دهکده گردشگری حیران:

رنجکش: نیازمند تغییر نگرش در سرمایه گذاری با محوریت منافع ملی هستیم+ تصاویر

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: آنچه امروز در حوزه سرمایه گذاری و جلب سرمایه گذاران مهم است تغییر نگرش به سرمایه گذاری با رویکرد محوریت منافع ملی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یونس رنجکش در بازدید از دهکده گردشگری و مجموعه تفریحی تلکابین و سورتمه ریلی منطقه حیران بندر آستارا افزود: اگر با نگاه توسعه ملی به سرمایه گذاری نگریسته شود منافع محلی نیز تامین می شود.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در حوزه های مختلف موجب تکمیل چرخه اقتصادی می شود و در این میان باید تلاش کرد تا زنجیره خدمات و منافع با همدیگر دیده شود.

فرماندار آستارا با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای این شهرستان در زمینه سرمایه گذاری در حوزه های خدمات گردشگری و تجارت یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید با در نظر گرفتن منافع ملی زمینه های جذب گردشگران را در این شهرستان بهتر فراهم نمایند.

رنجکش ادامه داد: نباید به سرمایه گذاران که نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و چرخه اقتصادی کشور و منطقه دارند بعنوان افرادی سودجو نگاه شود بلکه آنان خود سرمایه هایی هستند که قادر اند ارزش افزوده در جامعه ایجاد و چرخه اقتصاد کشور استان و منطقه را به حرکت در آورند.

وی اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم تا کارآفرینان بدون دغدغه فعالیت های کارآفرینانه خود را به پیش ببرند زیرا این افراد با برخورداری از خلاقیت، نوآوری، تجربه و سرمایه ای که دارند نقش مهمی در رفع بیکاری و توسعه منطقه و اشتغالزایی خواهند داشت.

رنجکش تاکید کرد: نگاه مثبت به کارآفرینان باید به عنوان یک فرهنگ در منطقه ترویج شود و اگر بدنبال توسعه آستارا هستیم همه مردم و مسئولان میبایست در این زمینه همکاری کنند.
نماینده عالی دولت در آستارا گفت: باید به فکر رفع موانع و نگرانی سرمایه گذاران در منطقه بود و در این زمینه راهکارهای عملی و قانونی فراهم شود.

رنجکش افزود: با توجه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال بهترین فرصت برای ایجاد همگرایی بسترسازی های توسعه شهرستان با محوریت توجه به کارآفرینی است و باید موانع پیشروی آنان در حوزه های مختلف برداشته شود.

وی ادامه داد: ایجاد مجتمع های تفریحی و رفاهی علاوه بر اینکه دارای اثرات اقتصادی در منطقه هستند فرصتی برای تولید نشاط و همگرایی های اجتماعی است که موجب تقویت بنیان های جامعه می شود.

وی مجموعه گردشگری حیران را که در محدوده شهرستان آستارا واقع است یکی از منابع در تولید چرخه اقتصادی منطقه و ارزش افزوده بر دارایی های این شهرستان عنوان و خواستار پیگیری های لازم در زمینه رفع محدودیت ها برای توسعه این مجموعه که تاثیر بسیاری بر اقتصاد منطقه دارد، شد.

Share