همزمان با بزرگداشت هفته دولت

برگزاری چهارمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی آستارا در دهکده گردشگری حیران

همزمان با بزرگداشت هفته دولت چهارمین جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع سرمایه گذاری در آستارا با حضور معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان، فرماندار آستارا و جمعی از مدیران ارشد استان و بانک های عامل گیلان در منطقه گردشگری و توریستی تله کابین حیران گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسین اصغریان معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان ضمن اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه جذب سرمایه گذاریهای داخلی و تسهیلات ایجاد شده برای سرمایه گذاران افزود: مشکلاتی نیز در زمینه دریافت تسهیلات بانکی وجود دارد که تمام تلاش استان بر این است تا هماهنگی های لازم و حمایت ها از سوی بانک ها با سرمایه گذاران انجام شود.

وی یاد آور شد: تاکنون اقدامات خوبی در سطح استان در زمینه جذب اعتبارات و تامین سرمایه در گردش و سرمایه برای توسعه سرمایه گذاری ها انجام گرفته است و در شهرستان آستارا نیز تعدادی از سرمایه‌گذاران توانستند از این تسهیلات بهره مند شوند.

یونس رنجکش فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به اینکه در جلسات گذشته کارگروه تلاش شده است تا مشکلات سرمایه گذاران ازسوی دستگاه‌های مربوطه شناسایی و وضعیت آنها مورد بررسی قرار گیرد.

 وی اضافه کرد: عمده ترین مشکلات شهرستان آستارا که سرمایه‌گذاران با آنها روبرو هستند نبود سرمایه در گردش و مشکلات مربوط به طرح دریافت تسهیلات بانکی در کنار مشکلات مربوط به بیمه، مالیات و کسب مجوز های مربوطه از سوی برخی ادارات نظیر منابع طبیعی و محیط زیست میباشد.

وی یادآور شد: شهرستان آستارا از قابلیت های بسیاری در حوزه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برخوردار است که متاسفانه وجود یکسری مشکلات و موانع محلی و عدم هماهنگی و همکاری برخی دستگاههای اجرایی موجب می شود تا سرمایه‌گذاران نتوانند به موقع سرمایه گذاری های لازم را انجام و یا در هنگام اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خود با چالش‌ها و مشکلاتی در این زمینه روبرو هستند.

وی ادامه داد: آن دسته از مشکلاتی که نیاز به دخالت مدیران در شهرستان دارد با هماهنگی های انجام گرفته بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان وسرمایه‌گذاران تلاش می‌شود تا مشکلات برطرف گردد اما برخی از مشکلات موجود از حیطه اختیارات مدیران شهرستانی خارج است که باید تصمیم گیری ها در سطح استان و با همکاری و مساعدت مدیران ارشد اجرایی استانی انجام گیرد.

 وی همچنین از معاون استاندار خواستار برگزاری جلساتی ویژه با محوریت رفع موانع سرمایه گذاری در شهرستان مرزی بندر آستارا در استانداری با حضور مدیران کل و مسئول در حوزه های مختلف شد.

در ادامه این جلسه با محوریت موضوعات صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، شیلات، شهرک صنعتی و حوزه گردشگری هر یک از مدیران حاضر در جلسه توضیحاتی پیرامون مسائل مختلف سرمایه گذاری در آستارا ارایه دادند و همچنین برخی از سرمایه‌گذاران با بیان مشکلات خود خواستار رفع آنها توسط مسئولان شدند.

در این جلسه همچنین مقرر شد با توجه به درخواست های ارایه شده از سوی سرمایه گذاران جلسه ای در هفته آینده در استانداری برگزار و موانع موجود برطرف شود.

Share