مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خبر داد:

احیای بافت ارزشمند روستاهای هدف گردشگری گیلان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از احیای بافت‌های ارزشمند روستاهای هدف گردشگری این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمد اکبرزاده به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام(ره) با ارائه گزارشی از فعالیت یک ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تشریح برنامه‌های آن در سال ۹۶ اظهار کرد: گیلان دارای ۲.۵ میلیون نفر جمعیت است و یک‌میلیون نفر در روستاها زندگی می‌کنند.

وی، میانگین اجرای طرح هادی در کشور را ۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۳ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و باید در ۸۰۰ روستا طرح هادی اجرا می‌شد و تا سال ۹۳ گیلان در این زمینه دارای عقب‌ماندگی ماندگار بود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد: با تعریف قیر رایگان و با وجود تنگنای اقتصادی مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستایی اختصاص پیدا کرد و با خودیاری مردم سال گذشته ۲۵۴ روستای گیلان آسفالت شده است.

اکبرزاده، موفقیت گیلان در اجرای طرح هادی روستایی را چشمگیر خواند و تصریح کرد: اکنون گیلان جزو استان های برتر کشور در اجرای طرح هادی روستایی است.

وی، مقاوم سازی ۱۲۰ هزار واحد مسکن روستایی را از اقدام‌های انجام شده در سال گذشته عنوان کرد و گفت: امسال بخشی از فعالیت خود را در روستاهای هدف گردشگری متمرکز کردیم و با همکاری میراث فرهنگی توانمندی و بافت‌های ارزشمند گردشگری روستاهای گیلان شناسایی و احیا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، ساخت مسکن برای خانوارهای چند معلول و مسکن خیران را از دیگر اقدام‌ها و برنامه‌های این بنیاد ذکر کرد و یادآور شد: در سال ۱۰۰ واحد توسط خیران ساخته و تحویل داده می شود.

Share