لاهوتی : تورم60درصدی مسکن به30درصد کاهش می‌یابد

خبر خوش نماینده گیلانی عضو کمیسیون عمران مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا لاهوتی نماینده عضو کمیسیون عمران با اشاره به سیاست‌های مسکن در وزارت راه و شهرسازی گفت: تورم ۶۰ درصدی مسکن با به اجرا درآمدن سیاست‌های جدید وزارت راه و شهرسازی به ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی  گفت: تورم ایران نشات گرفته از دو پارامتر انتظار تورمی یا تورم روانی و سرازیر شدن نقدینگی به بازارهای مختلف اقتصادی به ویژه بازار مسکن است.

lahoti1نماینده مردم لنگرود، نابسامانی‌های اقتصادی دولت دهم را یکی از دلایل افزایش نرخ تورم بیان کرد و افزود: تصمیمات اقتصادی تیم کارشناسی دولت قبل موجب سرازیر شدن نقدینگی به بازار سکه و طلا و مسکن شد که این وضعیت موجب نابسامانی اقتصاد کشور شد، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و اصلاح سیاست‌های نادرست اقتصادی بازار روی آرامش به خود گرفتار و در گام نخست رشد قیمت‌ها متوقف شد.

وی با اشاره به به نرخ تورم واقعی کشور گفت: باید بپذیریم که تورم واقعی کشور بیش از ۶۰ درصد بود که با سیاستهای دولت این نرخ دو کانال ۴۰ درصد کاهش یافته است، با تداوم یافتن مذاکرات ۱+۵ و ایران از یک سو و به اجرا در آوردن سیاست‌های مسکنی دولت از سوی دیگر امید به کاهش بیشتر نرخ تورم بیشتر خواهد شد.

این عضو کمیسیون عمران، کاهش نرخ تورم و نزولی شدن قیمت‌ها در بخش مسکن را متاثر از سیاست‌های ضدتورمی وزارت راه و شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از خوبی‌های دولت دکتر روحانی پرهیز از سیاستهای عجولانه و غیرکارشناسی به ویژه در حوزه مسکن است.

لاهوتی در پیش‌بینی از وضعیت تورمی بخش مسکن گفت: پیش‌بینی‌ام کاهش ۳۰ درصدی نرخ تورم دربخش مسکن نسبت به سال‌ ۱۳۹۱ است، البته تا این تاریخ حدود ۱۵ درصد نرخ تورم تعدیل شده است که انتظار است تا پایان سال نیز ۱۵ درصد نیز کاهش یابد، این موضوع موجب آرامش اقتصادی و کاهش تدریجی قیمت‌ها می‌شود.

بنا به گزارش ایسنا، نماینده مردم لنگرود با استقبال از سیاست وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از بهترین شیوه‌های تعدیل قیمت مسکن عدم دخالت مستقیم وزارت راه شهرسازی و استقلال نظام عرضه وتقاضاست منتهی مدیران این وزارتخانه باید هر چه سریعتر سیاستها و راهبردهای کنترلی خود را اعلام و بر اجرا شدن دقیق آنها نظارت جدی کنند./نامه نیوز

Share