پوستر جشنواره نوروزی منطقه آزاد انزلی رونمایی شد

اجرای سه کنسرت بزرگ و برنامه‎های فرهنگی تا پخش زنده تلویزیونی و رادیویی

فاتحی گفت: امسال برای اولین بار شاهد پخش زنده تلویزیونی و رادیویی مراسم ها از طریق شبکه های جام جم و باران خواهیم بود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی و جانشین رئیس ستاد سفر منطقه آزاد انزلی در نشست خبری برنامه های منطقه آزاد برای نوروز ۹۶ را تشریح کرد.

فاتحی در این نشست با بیان اینکه دو واحد پذیرایی با مشارکت بخش خصوصی تا قبل از پایان سال در محدوده منطقه آزاد انزلی افتتاح خواهد شد،افزود: برگزاری نوروز بازار و نمایشگاه صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه همچنین بزرگترین تاب غول پیکر کشور که در ساحل فاز گردشگری منطقه آزاد انزلی نصب شده به زودی به بهره برداری می رسد، یادآور شد: رنگ آمیزی تمامی بلوارها و خیابان ها، جمع آوری ضایعات و نخاله های اطراف معابر و بهسازی آلاچیق های ساحلی از دیگر اقدامات این سازمان جهت زیباسازی فضای شهری و استقبال از میهمانان نوروزی بوده است.

فاتحی گفت: امسال برای اولین بار شاهد پخش زنده تلویزیونی و رادیویی مراسم ها از طریق شبکه های جام جم و باران خواهیم بود.

وی افزود: در ستاد سفر میزهای متعددی برای پاسخگویی به شکایت، سلامت و نظارت بر بازار پیش بینی شده و همکاران دستگاههای خدمات رسان در طول این دو هفته با دقت و جدیت به انجام کارهای خود می پردازند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی به برگزاری کنسرت اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز و در مرکز همایش های این منطقه سه کنسرت بزرگ اجرا خواهد شد.

فاتحی از فعالیت ۱۴ هتل، متل و کاشانه در محدوده منطقه خبرداد و افزود: در مجموع ۵۸۰۰ تخت اقامتی با نظارت دقیق حوزه گردشگری آماده پذیرایی و ارائه خدمت به مسافران هستند و دو نقطه از مدارس نیز جهت اسکان مسافران فرهنگی تعبیه شده است.

وی به فعالیت های این سازمان در جهت فرهنگسازی برای جلوگیری از محیط زیست اشاره کرد و افزود: کیسه هایی با پیامهای زیست محیطی برای جمع آوری و تحویل زباله به گردشگران توزیع می شود. همچنین تصمیم گرفته شده که رهاسازی ماهی قرمزهای پس از ایام عید در برکه باغ پرندگان صورت گیرد و برای حفاظت از محیط زیست برای اینکه مردم سبزه های خود را به دریا و دریاچه ها نیاندازند تصمیم بر آن شد که با کمک همه دوستان یک فرش سبزه در منطقه ایجاد کنیم.

فاتحی با بیان اینکه هر شب، جنگ شادی با حضور هنرمندان ملی برگزار می شود، افزود: علی کاظمی و ساعد هدایتی در این ایام حضور خواهند داشت.

اجرای سه کنسرت پاپ و برنامه های فرهنگی

مهدی کاظمیان دبیر ستاد جشنواره های منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی با عرضه مستقیم توسط هنرمندان (نوروز بازار) از جمله اقدامات این منطقه برای نوروز است.

وی افزود: همچنین در این ایام شاهد اجرای برنامه فرهنگی، هنری متعددی نظیر نمایش آیینی، تئاتر خیابانی، موسیقی سنتی فولکلور، استند آپ کمدی، اجرای مسابقه، برنامه ویژه کودک، برگزاری کنسرت موسیقی حامد همایون، محمد علیزاده و سیروان خسروی خواهیم بود.

کاظمیان از نمایشگاه دنیای ناجی برای نمایش آثار نقاشی ناحیه صدیق صفت، فعالیت کتابخانه عمومی سیار جهت ارائه خدمت به گردشگران، آماده سازی مساجد محدوده منطقه و مجتمع تجاری جهت استقبال از گردشگران، آماده سازی محل اسکان نوروزی فرهنگیان مدارس منطقه خبرداد.

وی در پایان گفت: اجرای تمهیدات لازم جهت رعایت مسائل اخلاقی و شئونات اسلامی با انجام تبلیغات محیطی و بازدید از غرفه های فاز تجارت و گردشگری با هماهنگی مدیران مجتمع های تجاری فراهم شده است.

گفتنی است در پایان از پوستر جشنواره نوروزی منطقه آزاد انزلی رونمایی شد.

Share