مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان؛

تلاش راهداران برای بازگشایی راهها ادامه دارد | در گردنه حیران تردد به کندی امکان پذیر است

بارش برف که از عصر روز گذشته ار سمت سمت آستارا آغاز شده بود با شدت بیشتری در اکثر شهرهای استان در حال بارش می باشد و تلاش راهداران برای بازگشایی راهها همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در پی ورود سامانه بارش زا وکاهش محسوس دما، بارش برف در محورهای گیلان همچنان ادامه دارد.

محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان بیان اینکه بارش برف در اکثر مناطق کوهستانی گیلان شروع شده است افزود: بارش برف تاکنون در گردنه حیران تا ۹۰ سانتیمتر و گردنه الماس محور اسالم به خلخال به یک متر رسیده است.

وی با اشاره به شدت بارش برف و وقوع کولاک در محور اسالم به خلخال با وجود فعالیت مستمر راهداران دراین محور، به علت قرارگیری درارتفاع بالا، تردد رانندگان با مشکل همراه است .لذا از رانندگان درخواست می شودبا حفظ ملاحظات ایمنی و با تجهیزات کامل وزنجیر چرخ در محورهای کوهستانی تردد نمایند. در گردنه حیران نیز تردد به کندی و با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به احتمال ادامه دار بودن این بارش ها، به رانندگان عبوری از محورهای این استان توصیه می شود نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به همراه داشتن تجهیزات ایمنی از قبیل زنجیر چرخ وچراغ مه شکن و دیگر لوازم ایمنی را برای تردد در محورها ضروری دانست و بر رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی تاکید کرد.

وی افزود: کلیه رانندگانی که از محورهای این استان تردد می کنند، می توانند درصورت بروز هر گونه مشکل با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان تماس بگیرند.

وی گفت تا ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه ۲۹ بهمن ارتفاع برف در شهرستانهای رضوانشهر و صومعه سرا حدود ۱۰ سانتیمتر، تالش ۱۵ سانتیمتر، لاهیجان و آستانه بین ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر گزارش شده است که با تلاش و همت شبانه روزی راهداران که در جاده های استان فعالیت می کنند راههای مواصلاتی اصلی باز و تردد برقرار است.

نازک کار در پایان گفت: تلاش اولیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان برای برقراری راههای اصلی و پس از آن جهت بازگشایی محورهای روستایی اقدام خواهد نمود.

Share