در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

شهرداری رشت جولانگاه دلالان شده است | سهم هر سازمانی در کارها مشخص شود

محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی شهررشت با بیان اینکه شهرداری رشت جولانگاه دلالان شده است، اظهار داشت: همه اشتباهات را به اعضای شورا شهر ربط می دهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر رشت بدون حضور مسعود کاظمی رییس شورای شهر برگزار شد.

مظفر نیکومنش نایب رییس شورای شهر رشت در ابتدا جلسه با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: از مردم فهیم و ولایت مدار رشت برای حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تشکر می کنم.

شهرداری های مناطق و مرکز به صورت آماده باش باشند

فاطمه شیرزاد ضمن تشکر از حضور مردم گیلان در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: ایام فاطمیه را به همه تسلیت میگویم و امیدوارم هیئت های مذهبی آنچه که در خور این بانوی بزرگوار است انجام دهند و به تمام ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) بپردازند.

وی با بیان اینکه در پایان هفته بارش برف پیش بینی شده است، گفت: شهرداری های مناطق و مرکز به صورت آماده باش باشند و دستگاهای لوجستیک خود را برای خدمت رسانی به مردم آماده کنند.

شیرزاد افزود: امیدوارم ستاد بحران استانداری نیز به این امر مهم بپردازد.

وی در مورد شبکه توزیع برق اظهار کرد: امیدواریم که کمبودهای این بخش نیز حل شود و دیگر شاهد چنین بحران هایی نباشیم.

شیرزاد با اشاره به اینکه چیزی به پایان سال نمانده است، اظهار کرد: به شهردارهای مناطق و شهردار رشت تذکر میدهم تا این روند نامنظم پرداخت ها را به صورت منظم تنظیم کنند.

وی همچنین ادامه داد: از روند حقوق و دیر کرد آن در آتش نشانی و معوقاتی که در رفت و روب، فضای سبز، بازرسین و رانندگان اتوبوس پرداخت نشده است، راضی نیستم.

شیرزاد اظهار کرد: از رسانه جهت پوشش اخبار برف، ایام الله دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر می کنم.

شهرداری رشت جولانگاه دلالان شده است

محمود باقری خطیبانی با بیان اینکه شهرداری رشت جولانگاه دلالان شده است، اظهار داشت: شهردار همه اشتباهات را به اعضای شورا ربط می دهند و وقتی به برخی از اقدامات رابطه ای اعتراض می کنیم به ما میگویند ضد توسعه هستید.

وی با بیان اینکه انحراف بودجه پروژه پیاده راه فرهنگی رشت سرسام آور است تصریح کرد: هر زمان انتقاد می کنم عنوان ریاکاری به من می بندند.

باقری خطیبانی با اشاره به بودجه سال ۹۶ یادآور شد: بودجه سال آینده را واقعی ببندیم و اجازه ندهیم با ارقام و اعداد دروغین ذهن مردم درگیر شود.

وی در ادامه مدعی شد: اخیرا یکی از شهروندان به بنده مراجعه کرده و با ناراحتی از قطع برق، آب و گاز منزلش به دستور شهردار رشت خبر داد. برق، آب و گاز منزل این شهروند بعلت پرداخت نکردن عوارض ساخت و ساز قطع شده است. اعضای شورای شهر رشت نمایندگان مردم هستند و نباید اجازه انجام چنین برخوردهایی را بدهند.

در برفی که پشت سر گذاشتیم فقط شهرداری مقصر نبود

مظفر نیکومنش با بیان اینکه روی صحبت بنده با مسوولین استان است، گفت: بحران برف در گیلان برای آخرین بار نیست و ما از زلزله رودبار از کمبود امکانات در برف می نالیدیم.

نیکومنش با اشاره به اینکه بعد از بحران همدیگر را نقد نکنیم، اظهار کرد: نشود که در روز بحران کاسه چه کنم چه کنم دست بگیریم.

این عضو شورای شهر رشت گفت: در برفی که پشت سر گذاشتیم فقط شهرداری مقصر نبود بلکه همه سازمان ها مقصر بودند اما همه نگاه ها و نقدها رو به سوی شهرداری بود.

وی خواستار راه اندازی مرکز کنترل و فرماندهی توسط استاندار گیلان در استان شد و اظهار کرد: با وجود این مرکز، سهم هر سازمانی در کارها مشخص می شود.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه باید بحث بودجه سال ۹۶ بر حسب واقعیت باید بسته شود، اظهار کرد: باید به سیاست های دولت که بیشتر بودجه را به عمران تخصیص داده است توجه کنیم.

به گفته نیکومنش موضوع دیگر استفاده از تسهیلات بانک شهر است. تمام ۱۳ کلانشهر کشور مراکز استانها از سهام بانک شهر خریداری کرده است و خواهش میکنم که در این زمینه چاره ای کنیم تا بتوانیم از تسهیلات استفاده کنیم.

مصوبات شورا 

لایحه مشوق برای ساخت و بازسازی مکانهای فرهنگی و سینمایی به شرط اینکه ۱۵ سال عدم تغییر کاربری پیدا کند موافقت شد.

رضا رسولی در مورد این لایحه با بیان اینکه با ۱۵ سال موافق است اظهار کرد: اما باید با دقت بیشتری بررسی شود و مثل برخی پلهای عابر پیاده در سالهای گذشته نشود که قراردادش هنوز یافت نشده و مشخص نیست برای چند سال است بهره برداری شده است.

مجید رجبی ویسرودی نیز گفت:چنین چیزی امکان پذیر نیست زیرا تغییر کاربری بر عهده شهرداری نیست.

رفیعی نوده نیز با قرائت رای دیوان عدالت اداری اظهار کرد: تغییر کاربری در صلاحیت شورا و شهردار نمی باشد.

هچنین با برگزاری جلسه فوق العاده روز سه شنبه ۹ صبح برای تصویب کلیات بودجه شهرداری موافقت شد.

در این جلسه متن اعتراض فرمانداری مربوط به ابهامات آبنمای موزیکال سه بعدی بوستان ملت قرائت شد.

Share