مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت اظهار کرد:

آماده باش آتش نشانان و آماده سازی ۷۰ خودروی سبک و سنگین در رشت

بابک رمضانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت از گشت زنی خودروهای آتش نشانی در معابر اصلی و شریانی شهر به خصوص در شهرک مسکن مهر از ساعت ۱ بامداد شب چهارشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی رشت از آماده باش ۱۲ ایستگاه آتش نشانی رشت، خبر داد و اذعان داشت: سازمان آتش نشانی رشت با آماده سازی  ناوگان خودرویی خود به تعداد ۷۰ خودروی سبک و سنگین، بهمراه آتش نشانان شیفت و غیر شیفت به صورت فراخوان در ۱۲ ایستگاه آتش نشانی در روزهای آتی جهت امداد رسانی به شهروندان آماده نموده است.

وی با اشاره به آمادگی و حضور  آتش نشانان در تمامی حوادث برای نجات جان و مال انسان ها وحیوانات تصریح کرد: خدمات آتش نشانان شامل موارد متعددی می باشد که، بواسطه نیاز در خدمت شهروندان می باشیم.

رمضانی با بیان اینکه سامانه ۱۲۵ آتش نشانی رشت با ۱۰ خط پل ارتباطی در خدمت شهروندان عزیز است، افزود: به شهروندان توصیه می کنم در زمان بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی و ارائه شرح کامل حادثه بهمراه آدرس صحیح مکان مورد نظر سهم بسزایی در تسریع عملیات های آتش نشانان داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهار و اطفای آتش سوزی ها ، کنترل خطرات ناشی از انتشار مواد و گازهای خطرناک ، قابل اشتعال و سریع الاشتعال همچون ریزش بنزین و … بر سطح خیابان، شکستگی علمک گاز بواسطه برخورد خودرو و یا حفاری, کنترل، بازدید و ایمن سازی ناشی از احتمال انتشار گاز CO،  نجات جان افراد محبوس شده در تل حادثه اعم از آتش و دود و ساختمان های بلند مرتبه, عملیات نجات اعضای بدن انسان و حیوان بواسطه برق گرفتگی و یا گیر افتادن در جسم سخت همچون گیر کردن انگشتر در دست و … مشاهده حیوانات موذی و وحشی در اماکن بخصوص اماکن مسکونی که موجبات صلب آسایش را فراهم خواهند کرد،  نجات افراد محبوس شده درچاه و گودال، زیر آوار، آسانسور و یا اماکن همچون اتاق خواب و منازل مسکونی، نجات جان انسان ها بواسطه اقدام خودکشی، کمک رسانی به جهت امداد رسانی به افراد محبوس شده در خودروهای گیر افتاده در سیل و برف و کولاک، امداد رسانی به خودروهای گیر افتاده در مسیر تردد به هنگام سیل و برف و کولاک، عملیات تسریع در اعزام و یا انتقال آسیب دیدگان و بیماران به مراکز درمانی در زمان های بحران ، اسکان موقت افراد تحت تاثیر آب گرفتگی، برف و کولاک در ایستگاه های آتش نشانی و یا سالن چند منظوره مدیریت بحران، ایمن سازی مکان های پر خطر ناشی از احتمال ریزش برف و یا آوار, بهره گیری از داوطلبین آتش نشان درقبل، حین و بعد حادثه و بحران و …. از مهم ترین خدمات سازمان تحت مدیریت خود خواند.

بابک رمضانی در پایان از شهروندان خواشت تا با پارک کردن خودروهای خود در مسیرهای و معابراصلی شهر پارک مانع فعالیت امداد رسانان آتش نشانی و کارکنان شهرداری نشوند.

Share