شهردار رشت خبرداد:

ایجاد سه مسیر ترددی گردشگری آبی در رودخانه‌های رشت

رشت – شهردار رشت از ایجاد سه مسیر ترددی گردشگری آبی در رشت خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم آلایندگی آب‌ها را کاهش دهیم تا تردد در این مسیرها با آلایندگی کمتر رخ دهد اما می شود با تمیز کردن حاشیه رودخانه و ایجاد یک فضای بصری مناسب تر این مسیر را اجرایی کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایش میدانی پاکسازی حاشیه رودخانه‌های شهر رشت در حاشیه رودخانه پارک توحید، تخته پل گلسار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، سید محمد علی ثابت‌قدم در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مردم و جوانان که در اینجا حضور پیدا کرده و نشان دادند که دغدغه محیط زیست، توسعه پایدار و ایجاد شهر سالم را دارند قدردانی می کنم.

شهردار رشت در ادامه گفت: حضور جوانان نشانگر این است که آنها به دنبال این هستند که راهی را که اکثر گذشتگان رفته اند و امروز شاهد آلودگی این دو رودخانه هستیم را نمی‌خواهند ادامه دهند و الگوی خوبی برای نسل آینده باشند.

وی با بیان اینکه مسیر رودخانه‌های زرجوب و گوهررود حدود ۲۷ کیلومتر طول دارد، افزود: این دو رودخانه حدود ۱۴ کیلومتر در دو طرف خود حرائمی دارد که امکان استفاده بهینه، فضای سبز و کاربری تفریحی برای مردم وجود ندارد.

ثابت قدم بخشی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را ناشی از آلودگی شیرابه سراوان دانست و گفت: شهرداری رشت در راستای کاهش آلودگیگام هایی برداشته که راه اندازی سلول بهداشتی در سراوان از آن جمله اقدامات است.

شهردار رشت احداث تصفیه‌خانه را از دیگر از اقدامات پیش رو دانست و گفت: به موازات آن توسط شهرداری رشت کار دیگری که انجام گرفته آزادسازی حریم رودخانه‌ها و ایجاد پارک‌ها است تا دسترسی مردم به فضای سبز بیشتر شود.

ثابت قدم با بیان اینکه اینکه طی چندماه اخیر با آزادسازی حریم رودخانه‌ها ۱۵ الی ۱۶ پارک در رشت احداث شده، خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده یک پارک دیگر در رشت راه‌اندازی و تا پایان سال جاری پنج الی ۶ پارک دیگر احداث می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم سمن‌ها و گروه های مردم نهاد اظهار کرد: همکاری آنها با شهرداری رشت موجب ترویج فرهنگ زیست محیطی می شود و در بودجه سال آینده شهرداری نیز به این موضوع توجه می‌شود.

شهردار رشت از ایجاد سه مسیر ترددی گردشگری آبی در رشت خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم آلایندگی آب‌ها را کاهش دهیم تا تردد در این مسیرها با آلایندگی کمتر رخ دهد اما می شود با تمیز کردن حاشیه رودخانه و ایجاد یک فضای بصری مناسب تر این مسیر را اجرایی کرد.

Share