مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان

انتقاد از وضعیت اقامه نماز در ادارات دولتی/در ۴ بخش استان گیلان نماز جمعه برپا نمی‌شود

تالش – اسلامی نژاد گفت: فقط در ۴ بخش استان گیلان نماز جمعه برپا نمی شود که برنامه ریزی لازم برای این مناطق نیز صورت گرفته و در نوبت قرار دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نژاد مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، در همایش ستاد سیاستگزاری ائمه جمعه که صبح امروز در تالش برگزار شد، گفت: تمام اعمال بندگان با نماز سنجیده می شود و معیار تشخیص بندگان مومن و غیرمومن، این فریضه الهی است.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از تالش، اسلامی نژاد ضمن انتقاد از وضعیت اقامه نماز در سازمانهای و اداره های دولتی گفت: با وجود تشکیل ستادهای نماز در اداره های دولتی تعداد کمی از کارمندان جزء در نماز مشارکت می کنند و حضور در صفوف نماز شامل افراد دارای رتبه های بالای اداری نمی‌شود.

 وی با یادآوری تاثیر نماز در وجود و محیط زندگی انسانها گفت: نماز جمعه از اولویت های مسلمین است که موجب برپایی امر به معروف، وحدت اخوت و اسلامی در میان مردم می‌شود.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، تعاون را یکی دیگر از برکات این مراسم بیان کرد که آثار آن به خوبی در جمع آوری کمک های مردمی برای دفاع مقدس که برای حفظ کیان اسلامی صورت گرفت، نمایان شد.

اسلامی نژاد نماز جمعه را مظهر قدرت اسلام و عامل ترس دشمن بیان کرد و داشتن تقوا را لازمه جامعه کنونی خواند و تصریح کرد: کشور ما دارای منابع غنی نفت، گاز، معادن و سایر ذخایر زیرزمینی است که به دلیل نبود تقوا، شاهد اختلاس های کسانی هستیم که چند صد و چند هزار میلیارد ثروت دارند.

معیار سنجش خلوص نیت باشد

 این روحانی حج ابراهیمی را دیگر عامل قدرت مسلمانان بیان کرد که عظمت آن موجب وحشت و کشتار حاجیان در این آیین مذهبی شد.

 اسلامی نژاد خطاب به مسوولین ستادهای نماز جمعه شرکت کننده در این همایش گفت: نمازهای جمعه نباید از نظر تعداد افراد شرکت کننده با هم مقایسه شوند و معیار سنجش، بایستی گردهمایی افراد با خلوص نیت باشد که در این صورت کسی نمی تواند به مسلمانان غلبه نماید.

در ۴ بخش استان گیلان نماز جمعه برپا نمی شود

وی در حاشیه این مراسم همچنین به خبرنگار دیارمیرزا گفت: این ستاد گردهمایی های متعددی را در طول سال برگزار می کند که هدف از آن برپایی هر چه بهتر این مراسم عبادی سیاسی در گیلان است.

وی عمده مطالب مطرح در این همایش ها بخصوص مسوولین ستادها را ارایه راهکارهایی بیان کرد که حاصل خلاقیت و ابتکار اعضای ستادها است تا این تجربیات به دیگران منتقل شود.

مسوول نشورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان به تنوع مکانهای برگزاری این همایش ها در شهرستانهای استان گیلان اشاره کرد و افزود: تمام مراکز شهرستان و بیشتر بخشها دارای نماز جمعه و ستادهای مربوطه هستند.

اسلامی نژاد همچنین اضافه کرد: فقط در ۴ بخش استان گیلان نماز جمعه برپا نمی شود که برنامه ریزی لازم برای این مناطق نیز صورت گرفته و در نوبت قرار دارند.

وی برپایی نماز جمعه را نیازمند مقدماتی خواند که در این مناطق بایستی تامین شود و امکانات مناسب اختصاص داده شوند.

مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان، انتخاب و گزینش نیروها با توجه وضعیت هر منطقه را دیگر عاملی خواند که برای این کار ضروری است.

گفتنی است شهرستان تالش در غرب استان گیلان ۴ بخش دارد که بخش کرگانرود فاقد نماز جمعه است.

Share