سید احمد حسینی معاون سیاسی سابق استانداری گیلان

در انتخابات ۹۶ گزینه دیگری جز روحانی نداریم/ جعفرزاده به وظیفه ملی و نمایندگی خود به خوبی عمل کرده

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،حسینی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و حمایت اصلاح طلبان از روحانی اظهار کرد: واقعیت مساله این است که گزینه دیگری جز آقای روحانی نداریم و هیچ پیش شرطی نیز برای این موضع در جریان اصلاحات تا به امروز تعیین نشده و بنا بر حمایت کامل از ایشان هست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نشست خبری فعالان سیاسی اصلاح طلب با محوریت بررسی شرایط استان و کشور سید احمد حسینی معاون سیاسی استانداری گیلان در دولت اصلاحات و از فعالان سیاسی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۲ در بسیاری از عرصه ها اعم از سیاست های داخلی و خارجی، مشکلات زیادی داشتیم اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بدون تردید شاهد گشایشهایی بودیم اگرچه مردم انتظارات زیادی داشتند.photo_2016-11-28_23-15-16

با ادامه سیاست‎های احمدی‎نژاد کشور به تلی بزرگ از خاکستر تبدیل می‎شد

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، حسینی به توافق هسته ای و برجام اشاره کرد و گفت: وقتی برجام به نتیجه رسید سایه جنگ از سر این برداشته و تهدیدها برچیده شد، در حالی که قبل از مساله برجام تهدیدات زیادی ایران با آن مواجه بود و در بحران عمیقی به سر می برد.

حسینی افزود: با به دست آمدن برجام بسیاری این سوال را مطرح می کنند که با انعقاد برجام چه اتفاقی افتاد اما کسی این سوال را مطرح نمی کند که اگر برجام نبود چه چیزی را از دست می دادیم؟! این پرسش که اگر برجام نبود چه چیزی را از دست می دادیم بسیار مهمتر از این است که با برجام چه چیزهایی را به دست آوردیم. نظر من این است که با ادامه سیاست های احمدی نژاد شاهد تلی بزرگ از خاکستر بنام ایران می‎بودیم و کشور تبدیل به ویرانه بزرگی می شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اکنون در روابط داخلی و خارجی به دستاوردهای بزرگی رسیدیم و شاهد تعامل با جهان هستیم که نشانه ای مثبت از کارکرد عمومی دولت است.

وی گفتگو بین جریان های سیاسی را دیگر دستاورد بدست آمده دانست و اظهار کرد: اصلاح طلبان این فرصت را پیدا کردند که اندیشه خود را عملیاتی کنند و حتی با مخالفان خود صحبت کنیم. مخالفانی که حاضر نبودند در گذشته مارا به رسمیت بشناسند می پذیرند که جریان اصلاح طلبی در ایران و گیلان لیست برای انتخابات مجلس بدهد و در آینده نیز برای شوراها نیز حتما لیست خواهیم داد و این برای ما گامی رو به جلو و مثبت است.

حسینی با بیان اینکه اندیشه اصلاح طلبان مبنی بر گفتمان است، گفت: ما تقاضا داریم که حتی با اصولگریان نیز گفت وگو کنیم چون بسیاری از ما به احتمال زیاد دارای نقاط مشترک بسیاری هستیم و هردو گروه دلشان برای ایران می سوزد و دوستدار پیشرفت کشور و استان هستند.

photo_2016-11-28_23-15-19در انتخابات ۹۶ گزینه دیگری جز روحانی نداریم

معاون سیاسی اسبق استانداری گیلان در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و حمایت اصلاح طلبان از روحانی اظهار کرد: واقعیت مساله این است که گزینه دیگری جز آقای روحانی نداریم و هیچ پیش شرطی نیز برای این موضع در جریان اصلاحات تا به امروز تعیین نشده و بنا بر حمایت کامل از ایشان هست.

وی افزود: اقتضائات امروز ایران حمایت از ایشان را ایجاب می کند و توجیه منطقی وجود ندارد که در عرصه ریاست جمهوری، جریان اصلاح طلب گزینه دیگری را معرفی کند چون معنای این کار شکسته شدن آرای روحانی و پیروزی جریان رقیب خواهد بود. بنابراین عقل سیاسی حکم می کند که همچنان گزینه خودمان را روحانی قرار دهیم.

اگر عارف کنار نمی‌کشید یک فاجعه ملی رقم می‎خورد

حسینی اظهار کرد: در یک ارزیابی کلی روحانی از لحاظ سیاسی از انتظارات ما در سال ۹۲ جلوتر عمل کرده و گفتمان سیاسی ایشان در عرصه  سیاست داخلی و خارجی قابل قبول بوده است. نظام هم به سمتی حرکت نخواهد کرد که فردی چون روحانی را با توسل به ردصلاحیت حذف کنند و تا به امروز نیز هیچ پالس و پیامی مبنی بر این رفتار دریافت نکردیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه اظهارات خود گفت: در انتخابات سال ۹۲ جریان اصلاح طلب به این نتیجه رسید که با حمایت از روحانی می توان افق بهتری رقم بزند و اگر عارف بزرگواری به خرج نمی داد و کنار نمی کشید یک فاجعه ملی رقم می خورد بنابراین اصلاح طلبان به این نتیجه رسیدند که انتخاب بهتری از آقای روحانی برای ایران وجود نداشت و به عنوان اینکه ایشان اصلاح طلب است از او حمایت نکردند.

وی با بیان اینکه روحانی اصلاح طلب نبوده و در آن زمان هم هیچ تعهدی از او گرفته نشد، یادآور شد: از لحاظ اخلاقی و سیاسی ایجاب می کرد که آقای روحانی به نیروهای اصلاح طلب پر و پال بیشتری می داد و از تجربیات آنها برای اداره کشور استفاده می کرد واگرچه او در بدنه دولت از نیروهای اصلاح طلب استفاده کرد اما فکر می کنم این استفاده متناسب با ظرفیت اصلاح طلبان در سطح کشور و استان نبوده و بارها با آقای استاندار نیز در این رابطه صحبت کردیم.

photo_2016-11-28_23-15-27باید از مدیران وفادار به اهداف و برنامه‎های دولت استفاده کرد

حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص انتصاب برخی افراد به عنوان فرمانداران دولت یازدهم اظهار کرد: معتقدیم که کسی پشت میز این دولت می نشیند باید به اهداف و برنامه های دولت وفادار باشد. اینکه از فردی استفاده شود که وفادار به دولت نیست اولا خود آن فرد که این سمت را پذیرفته درحالیکه اعتقادی به اهداف دولت ندارد خطا و خیانت کرده است. و ما هم نباید اجازه بدهیم آن فرد پشت آن میز بنشیند و اینجا بحث خط کشی اصلاح طلب و اصولگرا مطرح نیست بلکه صحبت از وفاداری به آرمانهای دولت است که باید به آن پایبند بود.

وی افزود: عقل سیاسی ایجاب می کند برای پیروزی روحانی در انتخابات کسانی که پشت میز تصمیم گیری نشستند و وفادار به دولت نیستد جای خود را بدهند چراکه کسی که وفادار نیست تمام تلاش خود را می کند تا کرکره دولت را پایین بیاورد و نباید راه را برای چنین افرادی باز کنیم.

اگر احمدی‎نژاد می‎آمد آرای روحانی ۳۰ میلیونی می‎شد

معاون سیاسی استانداری گیلان در دولت اصلاحات به عدم حضور احمدی نژاد در انتخابات پیشرو اشاره کرد و گفت: شخصا مایل بودم که احمدی نژاد در انتخابات حضور پیدا می کرد چرا که با آمدنش معلوم می شد تا چه اندازه در جغرافیای سیاسی ایران ایشان سهم خواهد داشت. اگر ایشان در انتخابات حضور پیدا می کرد بخش بزرگی از آرای خاکستری و جریان اصلاح طلب به سمت روحانی سوق پیدا می کرد و رای روحانی از مرز ۳۰ میلیون عبور می کرد. اما نباید فکر کنیم که اگر احمدی نژاد نیست روحانی را می آورد و باید همه در در انتخابات حضور پیدا کنیم.

برای انتخابات شورا یک لیست می‎دهیم

photo_2016-11-28_23-15-24حسینی در خصوص برنامه های اصلاح طلبان درباره انتخابات پیشروی شوراها اظهار کرد: تلاش ما این است که جریان اصلاحات در انتخابات شورا بصورت فراگیر با جریان اعتدال لیست مشترکی ارائه کند چون فکر می کنیم اگر با هم باشیم فضای وسیعتری برای پیروزی بدست خواهیم آورد اما هنوز گفتگوها را آغاز نکردیم و حتما در این خصوص بحث و تبادل نظر می کنیم و جریان اصلاح طلبی نیز تمام تلاش را می کند تا تنها یک لیست داشته باشد.

وی افزود: چشم اندازی در حال طراحی است که در انتخابات شورا افرادی که می خواهند وارد رقابت شوند نیازهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی آن شهر را پوشش بدهند و از عهده مسئولیتی که برعهده خواهند گرفت به خوبی بر یند و نیازهای مردم را پاسخ داده و در نهایت سبب رشد شهر شوند.

جعفرزاده به وظیفه نمایندگی خود به خوبی عمل کرده/ حجم اهانت و تهمت علیه ایشان زیاد بود

حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد هجمه های همه جانبه صورت گرفته علیه غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت و سکوت اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در این رابطه اظهار کرد: اصلاح طلبان درباره حمایت از آقای جعفرزاده سکوت نکردند اما حجم بی پروایی، اهانت و تهمتهایی که به سمت ایشان روانه شده بود زیاد بود. اگر آنها فحش می دهند و تهدید به مرگ می کنند واقعیت مساله این است که چنین رفتاری از ما بر نمی آید.

این فعال سیاسی اظهار کرد: آقای جعفرزاده یک بحث ساده ای را در نطق خود هنگام رای اعتماد به وزرا مطرح کرد و به نحوی دعوت به همدلی و از بین بردن شکاف بین کشور بود اما آنها دریافت درستی از اظهارات آقای جعفرزاده نداشتند و ایشان را مورد همه گونه تهمت ناروا قرار دادند. معتقدیم آقای جعفرزاده به وظیفه نمایندگی خود به خوبی عمل کرده است و از سوی دیگر به وظیفه انقلابی و ملی خود نیز عمل کرده و عقلای اصولگرا باید وارد میدان می شدند و حتی ایشان را مورد تشویق قرار می دادند و نمی گذاشتند تا این اندازه به ایشان هتاکی شود. در مقام دفاع از جعفرزاده بوده و هستیم اما به اندازه آنها تریبون در اختیار نداریم برای همین صدای آنها بلندتر به گوش می رسد اما باز هم می پذیریم که می بایست حمایت بیشتری از ایشان می کردیم.

 

 

Share