در کنفرانس خبری جبهه اصلاحات استان گیلان مطرح شد:

احزاب باید مسئولیت ها را به دست بگیرند/اینکه رییس جمهور می گوید من وابسته به هیچ حزبی نیستم افتخار نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور گفت: امیدواریم دیگر شاهد این اتفاق نباشیم که هر یک از روسای جمهور که به قدرت می رسند بگویند بنده فراتر از احزاب هستم ,اینکه رییس جمهور می گوید من وابسته به هیچ حزبی نیستم افتخار نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کنفرانس خبری جبهه اصلاحات استان گیلان با حضور حجت الاسلام محسن رهامی رییس کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور و عزت الله تقواییان دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور ظهر پنجشنبه در رشت برگزار شد.

حاکمیت می خواهد فضای سیاسی باز شود
sharifi_1989به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, فرشاد شریفی دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گیلان اظهار کرد: پس از سال ۸۸ فعالیت احزاب به کندی پیش می رفت البته جبهه اصلاحات جلسات خود با انسجام کمتری پیگیری می کرد ولی پس انتخابات خرداد ۹۲ فعالیت ها بیشتر و گسترده شد.

وی افزود: آیین نامه انتخابات جبهه اصلاحات و اصلاحیه آیین نامه جبهه اصلاحات در نهم شهریور ۹۳ تصویب شد و به استان ها ابلاغ شد که از اول مرداد با آیین نامه جدید کار می کنیم. در این آیین نامه آمده است که هیئت رئیسه شورای هماهنگی هر سه ماه یکبار و دبیر شورای هماهنگی هر سال یکبار تغییر کند.
شریفی با بیان اینکه مطابق آیین نامه باید کمیته انتخابات را تشکیل می دادیم تصریح کرد: هفته پیش این کار صورت گرفت که آقای یوسفی از حزب کارگزان به عنوان رییس هیئت انتخابات ،انتخاب شد.
دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گیلان در ادامه افزود: شورای هماهنگی استان گیلان در حال حاضر متشکل از ۲۱ تشکل و حزب است که ۴ تشکل آن مختص استان گیلان است و ۱۷ تشکل و حزب نیز مجوز ملی و سراسری دارند.
فرشاد شریفی با اشاره به مواضع رییس جمهور و وزیر کشور و مجوز داده شده به حزب تازه تأسیس اتحاد ملت ایران و راه اندازی مجدد خانه احزاب گفت:اینها نشان دهنده ی این موضوع است که حاکمیت می خواهد فضای سیاسی باز شود و بسته نباشد.

احزاب باید مسئولیت ها را به دست بگیرندIMG_1992

عزت الله تقواییان دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور نیر در این نشست خبری اظهار داشت: بعد از قانون احزاب در سال ۶۰ شاهد ایجاد تشکل هایی بودیم که تحت عنوان شورای هماهنگی نیروهای خط امام به عنوان نیروهای چپ تا قبل از دوم خرداد ۷۶ فعالیت می کردند اما بعد از دوم خرداد ۷۶ گروه های ۱۸ گانه شکل گرفت و در سال ۸۳ آیین نامه ای تحت عنوان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تدوین شد که همان ۱۸ گروه حضور داشتند تا سال ۱۳۹۲ که پس از این سال به علت فضای باز سیاسی ورژن جدید و سوم آیین نامه به وجود آمد و آیین نامه اصلاح شد که تبدیل به ۱۹ گروه شدند و ائتلافی برای احزاب است.

عزت الله تقواییان گفت: احزاب باید مسئولیت ها را به دست بگیرند زیرا این احزاب هستند که نسبت به عملکرد خود پاسخگو هستند و سعی می کنیم انتخابات را به صورت حزبی فراگیر پیگیری کنیم و امیدواریم رقیب ما نیز این کار را انجام دهد زیرا دو رقیب توانمند بخوبی یکدیگر را رصد می کنند.

اینکه رییس جمهور می گوید من وابسته به هیچ حزبی نیستم افتخار نیست

دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور در ادامه گفت: نظام به این نتیجه رسیده که احزاب باید انتخابات و مدیریت کشور را به دست بگیرند. بنابراین احزاب باید پاسخگو باشند. امیدواریم دیگر شاهد این اتفاق نباشیم که هر یک از روسای جمهور که به قدرت می رسند بگویند بنده فراتر از احزاب هستم ,اینکه رییس جمهور می گوید من وابسته به هیچ حزبی نیستم افتخار نیست.

وی عنوان کرد: هم اکنون مسئولیت ها به استان ها واگذار شده است و در تهران فقط نقش نظارتی و داوری دارند و اگر مشکلی در استان ها پیش بیاید ما داوری خواهیم کرد.

رسانه ها قوی تر از احزاب هستند

تقواییان با بیان اینکه رسانه ها در جهت دهی افکار عمومی نقش دارند گفت: رسانه ها می توانند کمک کنند که مردم به سمت احزاب بروند.در جامعه آمریکایی که سیاه پوستان حقوق عادی نداشتند امروزه به کمک احزاب یک سیاه پوست رئیس آمریکا شده است بنابراین رسانه ها قوی تر از احزاب هستند.

هیچ دولتی فاسدتر از دو دولت گذشته در تاریخ ایران نبوده است

به گزارش دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور در پایان گفت: وقتی احزاب وعده های انتخاباتی می دهند باید فرد مورد نظر را نیز برای تحقق اهداف خود داشته باشند و اگر درست عمل نکردند احزاب دیگر مشکلات آنها را بیان کنند. برای مثال ما امروزه با جرات تمام اعلام می کنیم که هیچ دولتی فاسدتر از دو دولت گذشته در تاریخ ایران نبوده است.

Share