سینا هوشمند

بر طبل اختلافات نکوبیم

همانگونه که امنیت لازمه توسعه و پیشرفت هر کشوری است٬ وجود همدلی در بین مسئولان و یکپارچگی آنها برای رسیدن به اهداف عالیه نیز از ضروریات هر جامعه ای است. طبیعی است در محیطی که همواره بین مسئولان آن تنش و اختلاف وجود داشته باشد و به جای یکدلی و همراهی هرکسی حرف خود را بزند نمی توان انتظار پیشرفت و توسعه را داشت.

همانگونه که امنیت لازمه توسعه و پیشرفت هر کشوری است٬ وجود همدلی در بین مسئولان و یکپارچگی آنها برای رسیدن به اهداف عالیه نیز از ضروریات هر جامعه ای است. طبیعی است در محیطی که همواره بین مسئولان آن تنش و اختلاف وجود داشته باشد و به جای یکدلی و همراهی هرکسی حرف خود را بزند نمی توان انتظار پیشرفت و توسعه را داشت.IMG_2161sinahooshmand

درحالیکه وجود همدلی در بین مسئولان گیلان طی چندسال اخیر مورد تائید همه‌ی کسانی بوده که از خارج از استان چندروزی میهمان رشت بوده اند اما متاسفانه بعضا شاهد اقداماتی هستیم که این همدلی و همراهی را زیر سوال می برد و امید مردم را ناامید می‎کند.

مواردی که بعضا استاندار گیلان را نیز به واکنش واداشته و نماینده عالی دولت در گیلان از یک سو از مسئولان خواسته که وقت خود را برای پاسخ به حاشیه سازان نگذارند و از سوی دیگر بر این نکته اذعان داشته که برخی افراد که چشم دیدن توسعه استان و موفقیت‌های دولت را ندارند هر از چندگاهی با حاشیه سازی قصد دارند که مسئولان را از مسیر اصلی خود که خدمت به مردم است باز دارند.

نگارنده اختلاف سلیقه بین مسئولان را امری بدیهی می داند اما نمی‎تواند با اختلاف علنی بین مسئولان موافق باشد؛ کمااینکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها اختلاف علنی بین مسئولان را نکوهش کرده بودند.

در شرایطی که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و گشایش های ایجاد شده در کشور پس از برجام جامعه به وحدت و همدلی بیشتری برای جبران خسارت های سالهای تحریم نیاز دارد٬ اینکه بعضا شاهد حملات سازماندهی شده علیه دولت باشیم و یا اینکه در برخی موارد نیز شاهد این باشیم که برخی به جای اینکه بر وحدت بین نمایندگان گیلان تاکید کنند متاسفانه آنها را علیه یکدیگر شورانده و به مصاحبه علیه همکار خود تشویق نمایند پذیرفتنی نیست.

در چنین شرایطی از نمایندگان مجلس نیز انتظار می رود پخته‌تر و عاقلانه‌تر عمل نمایند و در اظهارات خود شان مسئولان را در نظر بگیرند و از اتهام زنی بی پرده و بدون سند به آنها خودداری نمایند. اینکه فلان نماینده با عصبیت تمام رئیس جمهور را به عوام فریبی متهم کند و مسئولان ارشد استان را دروغگو بنامد چیزی نیست که شایسته‌ یک کنشگر سیاسی و یا مسئول در نظام اسلامی باشد.

سینا هوشمند – سرمقاله شماره دوازدهم هفته نامه جوانان دیارمیرزا

Share