در جمع خبرنگاران مطرح شد

برگزاری نشست جراحان عروق در گیلان/ توانایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای تربیت جراحان عروق/سال گذشته ۷۹ هزار نفر در رشت مورد انواع جراحی قرار گرفتند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همتی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد استان‌های کشور بخش جراحی عروق ندارند، گفت: گیلان از این لحاظ شرایط خوبی دارد و برای نخستین بار نشست متخصصان و فوق تخصص جراحان عروق با حضور بسیاری از اساتید کشور در استان گیلان و در هتل کادوس در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آبان برگزار خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین همتی عضو هیات علمی جراحان ایران در جمع خبرنگاران گفت: تحولات خوبی در بخش جراحی عروق در بیمارستان رازی رشت اتفاق افتاده و بخش جراحی عروق گیلان در سطح وزارتخانه و کشور موضوعیت پیدا کرده است.img12064773

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، همتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزو معدود دانشگاه‌هایی بوده که مجوز تربیت فوق تخصصی جراحی عروق در کشور را به دست آورده است، اظهار کرد: می‌توانیم جراحان عروق را در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد استان‌های کشور بخش جراحی عروق ندارند، گفت: گیلان از این لحاظ شرایط خوبی دارد و برای نخستین بار نشست متخصصان و فوق تخصص جراحان عروق با حضور بسیاری از اساتید کشور در استان گیلان و در هتل کادوس در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آبان برگزار خواهد شد.

همتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیوند کلیه در گیلان انجام می‌شود، و با تجهیز بخش جراحی می‌توانیم موضوع پیوند کبد و قلب را نیز در دستور پیگیری قرار دهیم.

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان ایران با اشاره به اینکه در کل کشور ۶۵ استاد جراحی عروق داریم، افزود: تعداد جراحان عروق کشور را اندک و در این زمینه جزو کشورهای محروم هستیم.

وی افزود: در کشورهای حاشیه دریای خزر نیاز زیادی به رشته جراحی عروق وجود دارد و ما قصد داریم بحث پذیرش دانشجوی بین‌المللی را دنبال کنیم.

سال گذشته ۷۹ هزار نفر در رشت مورد انواع جراحی قرار گرفتند

در ادامه این نشست رئیس جامعه جراحان گیلان گفت: این انجمن سال ۷۴ تشکیل شد و برنامه‌های متنوعی در زمینه همکاری پزشکان متخصصان و فوق تخصص در این زمینه صورت گرفته است.

عبدالحسین صابر با اشاره به اینکه این استان در گذشته به لحاظ جراحی عروق جایگاهی نداشت و بیماران برای مداوا به تهران عزیمت می‌کردند، گفت: اکنون بخش جراحی عروق با همت و هزینه شخصی دکتر حسین همتی در بیمارستان رازی رشت راه‌اندازی شده و این بخش با کمک ایشان بسیار تجهیز شده است.

صابر با اشاره به اینکه مردم در گذشته رضایت چندانی از بیمارستان پورسینا رشت نداشتند گفت: با تجهیزات این بیمارستان بسیاری از بیماران از جمله افراد تصادفی به آن مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۷۹ هزار نفر در رشت مورد انواع جراحی قرار گرفتند، افزود: از این تعداد، ۱۱۹ مورد به فوت انجامید که در مقایسه با آمار کشوری بسیار رضایت‌بخش بوده و این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت بالای درمانی و توانایی همکاران است.

رئیس جامعه جراحان گیلان در پایان بیان داشت: در حال حاضر یک‌هزار و ۲۵۳ پزشک عمومی و حدود ۸۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصصی در رشته‌های مختلف در شهر رشت مشغول به فعالیت هستند.

Share