رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ایجاد مشکلات محیط زیستی نقش داشته/روش جدید در انتخاب مدیران/مشکلی به نام عدم وجود بیمارستان جنرال

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مشکلات محیط زیستی نقش داشته است و امیدوارم تا پایان دوره تصدی بنده نه تنها این مشکل حل شود و دانشگاه علوم پزشکی تهدیدی برای محیط زیست نباشد بلکه نقش حمایتی نیز داشته باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری شاهرخ  یوسف زاد چابک رییس دانشگاه علوم گیلان پیش از ظهر امروز در رشت برگزار شد.

دانشگاه علوم پزشکی به دنبال بهاری جدید است

photo_2016-03-15_15-40-50رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه با هر تغییر و تحول در مسئولیتی همه منتظر اتفاق جدید می باشند گفت: اگر قرار باشد اتفاقات به مانند گذشته ادامه یابد دلیلی برای تغییر و تحول وجود نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه دکتر‌ برزیگر جزو پزشکان نام آور گیلان و همیشه مورد احترام جامعه پزشکی می باشد گفت: متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیشتر از هر سازمانی به دلیل وضع نامساعد اقتصادی کشور و تحریم ها در سال های اخیر با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کرد که باعث کندی روند حرکتی دانشگاه علوم پزشکی شد.

یوسف زاده ادامه داد: با توجه به اینکه مردم کشور در انتخابات هفتم اسفند علاقه مندی خود را به یکسری از تغییرات در سطح جامعه نشان دادند، دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیشتار این تغییرات قرار گرفت، به دنبال بهاری جدید می باشد و این تغییر و جا به جایی در رأس دانشگاه علوم پزشکی به دلیل نیاز به نگاه، روش جدید و تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه پذیرفتن مسئولیت اجتماعی به دور از نگاه به نتیجه کار قابل تحسین است اظهار کرد: باید به همه افرادی که تاکنون دارای مسئولیتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشتند احترام گذاشت.

چیزی به نام خودی و ناخودی وجود ندارد

photo_2016-03-15_15-41-32رییس مرکز تحقیقات تروما جاده ای استان گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان مانند یک خانواده بزرگ می باشد و باید با هم همکاری کنند، در نگاه بنده چیزی به عنوان خودی و ناخودی وجود ندارد ما مانند یک خانواده هستیم مگر می شود که پدر خانواده جلوی کار یک نفر را بگیرد و یک فرد دیگر عزیز نماید؟ این خیانت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه علاوه بر مشکلات مادی، فرهنگ سازمانی از مشکلات بزرگ این دانشگاه می باشد که نیازمند توجه خاصی است.

وی افزود: مهمترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از این پس دنبال خواهد کرد بحث نیروی انسانی است و باید به افرادی که در این دانشگاه فعالیت می کنند از منظر انسانی نگاه شود.

یوسف زاده با اشاره به اینکه به جرأت می توانم بگویم که هیچ سازمانی پتانسیل های نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ عملی ندارد گفت: انتظاری که مردم از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی دارند انتظاری فرهنگی است زیرا بسیاری از نخبگان استان در این سازمان در کنارهم قرار گرفته اند.

وی  افزود: نیروی انسانی کارآمد با ارزش ترین سرمایه ای است که دانشگاه علوم پزشکی دارد که باید برای این نیروی انسانی برنامه ریزی منسجمی داشته باشد.

تدوین برنامه ای استراتژیک برای رسدن به اهداف ظرف سه ماه آینده

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه در نظر دارد از حالت روزمرگی خودش خارج شود و با برنامه ای مدون در جهت اهداف تبیینی پیش رود تصریح کرد: انشاالله ظرف سه ماه آینده یک برنامه استراتژیک براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴، سیاست های کلی حوزه سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و نقطه نظراتی که وزارت بهداشت و درمان در برنامه ششم توسعه دارد، تدوین خواهد شد و با تبیین این برنامه امیدواریم حرکتی پرشتاب را صورت دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم سراسر کشور مردم استان گیلان را به عنوان با فرهنگ ترین مردم کشور می شناسند گفت: سطح توقعی که از استان گیلان می رود بسیار متفاوت تر از سایر نقاط کشور می باشد و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی باید بتواند مانند آفتابی درخشان گرما بخش فضای استان و کشور باشد.

یوسف زاده چابک عنوان کرد: راهی که دانشگاه علوم پزشکی پیش خواهد گرفت راهی جدید و براساس روش های علمی ثابت، استفاده و تجربه شده خواهد بود که نتایج مثبت خود را نشان داده است.

رییس مرکز تحقیقات تروما جاده ای استان گیلان همچنین افزود: مسیری را که دانشگاه علوم پزشکی گیلان از این به بعد پیش خواهد رفت، مسیری نو و تجربه نشده می باشد که دارای چالش های متعددی خواهد بود.

وی گفت: مسیری که دانشگاه علوم پزشکی پیش خواهد گرفت مسیری است که الگوی سایر سازمان ها قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کیفیت باید از بالا به پایین تغییر کند گفت: اولین تغییری که باید صورت گیرد تغییر در دیدگاه مدیران می باشد زیرا در تمامی حوزه ها زمانی که افراد ورود می کنند دارای انگیزه بالایی هستند و این مدیران هستند که باید این انگیزه را هدایت کنند تا این کارمندان آنها پتانسیل های خود را آزاد نمایند.

برنامه های دانشگاه علوم پزشکی برای ایام پیش رو

photo_2016-03-15_15-40-56یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه هر سازمانی دارای برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت می باشد تصریح کرد: در زمان فعلی به دلیل ایام چهارشنبه سوری و عید نوروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای برنامه های کوتاه مدتی می باشد.

وی قرار گرفتن اورژانس در ورودی های اتان و شهرهای پرجمعیت، راه اندازی بیمارستان سیار در سروان، راه اندازی پایگاه های سلامت، استفاده از تمامی ظرفیت بیمارستان های خصوصی، دولتی، نظامی و کلینک های شبانه روزی و داروخانه ها، نظارت بر اماکن و رستوران ها و نظارت بر عملکرد پزشکان و اطمینان از ارائه خدمات مناسب آنها از برنامه های دانشگاه های علوم پزشکی استان گیلان دانست و افزود: یک از مشکلات بزرگ عدم اطلاع مسافران از امکانات و نحوه استفاده از آنها می باشد که در این خصوص سامانه پیامکی ترتیب داده شده که مسافران به محض ورود به استان پیامکی را در این زمینه دریافت می کنند و همچنین نصب بنر و اطلاع رسانی توسط رسانه ها از دیگر راه های اطلاع رسانی به مسافران می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مشکلات محیط زیست نقش داشته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی جهت حل مشکل امحاء زباله ها و پسماند بیمارستانی گفت: دیدگاه بنده این است که بزرگترین سرمایه هر منطقه ای محیط زست می باشد زیرا میلیون ها سال طول می کشد که محیط زیست به وجود آید بنابراین رسالت حفظ محیط زیست به عهده تمامی مردم می باشد و سازمان محیط زیست فقط نقش نظارتی دارد.

وی همچنین ادامه داد: هر سازمانی اگر در رأس برنامه های خودش محیط زیست را در نظر نگیرد مسلماً به مشکل خواهد خورد.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مشکلات محیط زیست نقش داشته است و امیدوارم تا پایان دوره تصدی بنده نه تنها این مشکل حل شود و دانشگاه علوم پزشکی تهدیدی برای محیط زیست نباشد بلکه نقش حمایتی نیز داشته باشد.

مشکلی به نام عدم وجود بیمارستان جنرال

photo_2016-03-15_15-41-14رییس مرکز تحقیقات تروما جاده ای استان گیلان گفت: برای داشتن یک بیمارستان بین المللی یکسری از استانداردهای بین المللی به نام وجود دارد که هیچ بیمارستانی در استان گیلان به دنبال این کار نرفته است و بیمارستان بین المللی در استان گیلان نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ما توجه به سایت لاکان می باشد گفت: باید از بیمارستان های کوچک که دارای هیچگونه توجیه اقتصادی و علمی هستند دوری کرد و باید تمرکز خود را بر روی دوری جستن از پراکندگی بگذاریم.

وی نداشتن یک بیمارستان (GENERAL) را از دیگر مشکلات دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و تصریح کرد: متأسفانه چهار بیمارستان پورسینا، حشمت، رسول اکرم(ص) و رازی رشت در حال حاضر دارند کار یک بیمارستان را انجام می دهند و بهتر این بود که این چهار بیمارستان به یک بیمارستان بزرگ تبدیل می شد که همه فعالیت ها در آن صورت می گرفت.

یوسف زاده استفاده از سرمایه گذاران خارج از دولت چه سرمایه گذار داخلی و چه سرمایه گذار خارجی از طریق فاینانس را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد.

هدف اصلی دانشگاه علوم پزشکی را رضایت مندی ذی نفعان می باشد

photo_2016-03-15_15-41-25رییس مرکز تحقیقات تروما جاده ای استان گیلان هدف اصلی دانشگاه علوم پزشکی را رضایت مندی ذی نفعان از جمله بیماران و خانواده های آنها، هیئت علمی، کارکنان، تأمین کنندگان و سازمان های ناظر دانست و افزود: برای اینکه خدمت بهتری ارائه شود ابتدا باید به وضع خدماتی کارکنان خود سر و سامان دهیم زیرا انتظارات زیادی از ما ندارند.

وی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی را جزو نخبگان کشور عنوان کرد و افزود: احتمال اینکه این افراد به دلیل بی توجهی و سیاست های اشتباه منفعل شود وجود دارد که باید برای آنها امکانات مناسبی در نظر گرفته شود زیرا با انفعال این افراد دانشجویان رشته پزشکی نیز دچار آسیب می گردند.

یوسف زاده چابک با بیان اینکه انتخاب مدیران بایستی با شریط علمی خاصی باشد گفت: وقتی که می گوییم خانواده هستیم باید فرصت برابر برای همه وجود داشته باشد بنابراین علاوه بر گروه مرجعی که مدنظر دارم از آنها برای استخدام افراد نظرخواهی می کنم از همه افراد که در دانشگاه فعالیت می کنند درخواست کردم افرادی را که مدنظرشان است به بنده معرفی کنند که مبادا توانمندی وجود داشته باشد که ندیده باشم.

وی افزود: برای کسانی که معرفی می شوند و کسانی که در حال حاضر مسئولیت دارند بلااستثناء یک پروفایل شخصی و یک پروفایلی که براساس روشی تحت عنوان (HPDI) می باشد پر می شود تا مشخص شود هر فردی به درد چه پستی می خورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هدف از این کار را شناسایی و استفاده از گنجینه های انسانی دانست و افزود: دلیل اینکه تاکنون جانشین خود را انتخاب نکردم این است که می خواهم از این روش استفاده نمایم.

رییس مرکز تحقیقات تروما جاده ای استان گیلان با بیان اینکه دو حوزه توریسم درمانی و ارتباط با سایر دانشگاه ها و مراکز علمی جهان از حوزه های مهم کاری دانشگاه علوم پزشکی است گفت: احتمالا برای بهتر شدن فعالیت ها در این راستا یک معاونت بین الملل نیز در دانشگاه علوم پزشکی به وجود می آوریم.

وی در پایان از خانواده در خواست کرد که در چهارشنبه آخر سال مراقب فرزندان خود باشند.

خبرنگار:صابر عاشری

tel final1

Share