در جلسه ستاد بحران شهرستان تالش مطرح شد:

اجرای طرح بیمه همگانی منازل مسکونی با درج هزینه در فیش برق/رانش و ریزش بزرگترین مشکل مسیر تالش – آستارا است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید حمید موسوی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری تالش با اشاره به طرح دولت به بیمه همگانی منازل مسکونی از جزییات این طرح خبر داد. بر اساس این تصمیم تمام منازل مسکونی از این پس بیمه خواهند شد و مبلغ این پوشش بیمه ای از طریق فیش های برق از مشترکان کسر خواهد می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد بحران شهرستان تالش ظهر امروز با حضور علی فتح اللهی فرماندار تالش برگزار شد.photo_2016-10-23_22-53-07

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از تالش، فتح اللهی با اشاره به قرار داشتن شهرستان تالش در یک منطقه آسیب پذیر از نظر طبیعی گفت: همه تلاش ادارات و سازمانها باید برای خدمت رسانی به مردم معطوف باشد. مدیران وظیفه دارند تا با تمام امکانات موجود اعم از دولتی و خصوصی در مواقع بحران وارد صحنه شوند و تمام این امکانات در اختیار نماینده دولت در شهرستان و بخش ها قرار دارد و هیچ عذری پذیرفتنی نیست.

وی همچنین بر همکاری اداره ها و سازمانها با یکدیگر تاکید کرد و خواستار همپوشانی اقدامات در مواقع ضروری شد.

فرماندار تالش حضور مدیران را در هنگام بحران از جمله موارد مهمی یاد کرد که موجب امنیت روانی مردم و تسریع در تصمیم گیری ها می شود.

فتح اللهی با اشاره به طرح دولت برای بیمه همگانی گفت: عدم وجود پوشش بیمه موجب شده تا جبران خسارات وارده به کندی حاصل شود.

اجرای طرح بیمه همگانی منازل مسکونی با درج هزینه در فیش برق

photo_2016-10-23_22-54-14سید حمید موسوی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری تالش با اشاره به طرح دولت به بیمه همگانی منازل مسکونی از جزییات این طرح خبر داد.

وی در همین رابطه گفت: بر اساس این تصمیم تمام منازل مسکونی از این پس بیمه خواهند شد و مبلغ این پوشش بیمه ای از طریق فیش های برق از مشترکان کسر خواهد می شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری تالش مبلغ بیمه منازل مسکونی:روستاها ۵۰۰تومان، شهرهای زیر ۵۰هزار نفر ۷۰۰تومان، شهرهای بالای ۵۰هزار نفر ۱۰۰۰ تومان ذکر کرد.

وی همچنین آمادگی سازمانها و اداره های مختلف را در مورد شرایط بحرانی منطقه مورد ارزیابی قرار داد.

موسوی وضعیت آب و هوایی امسال را خاص ارزیابی کرد و بر آمادگی دستگاه های متولی برای مقابله با بحران های احتمالی از جمله بارش برف و باران سنگین، آبگرفتگی و سیل تاکید نمود.

آمادگی اداره راهداری برای مقابله با شرایط بحرانی محور اسالم – خلخال، سرویس و تعمیرات ماشین آلات، شاخه زنی درختان در مسیر این جاده از جمله مواردی بود که توسط علامحسین بختشاهی رییس جدید این اداره مطرح شد.

مشکلات ناشی از عدم هماهنگی در حوزه راهسازی و به دام افتادن خودروها در مسیر اسالم – خلخال از جمله مباحث مهم این جلسه بود.

موسوی همچنین به موضوع ذخیره سازی آرد و سوخت دوم برای نانوایی ها اشاره کرد تا در صورت گاز پخت نان با مشکل مواجه نشود. وی خواستار ذخیره سوخت اظطراری توسط نانوایان برای مواقع بحرانی شد.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری تالش شرایط خوب گاز رسانی و اتصال شبکه ها به یکدیگر را از نقاط قوت این اداره برشمرد که در صورت افت فشار در یک نقطه امکان تامین آن از سایر نقاط و شهرستانهای همجوار موجود است.photo_2016-10-23_22-53-30

سقوط درختان و قطع شبکه فشار ضعیف برق از دیگر مواردی بود که مورد بحث واقع شد که بیشترین آمار قطعی برق تالش در هنگام بحران به همین امر اختصاص دارد.

بی نیاز رییس اداره راه و شهرسازی آستارا نیز با بیان تنگناهای این مسیر در شهرستان تالش گفت: رانش و ریزش بزرگترین مشکل مسیر تالش آستارا در منطقه کشلی به شمار می رود که همچنان به صورت مهار نشده باقی مانده است.

وی به مشکل دیگری به نام امکان ریزش کوه در همین نقطه پرداخت که نیازمند احداث دیواره حایل است.

بی نیاز تجمیع آب ناشی از بارش در جاده، هدایت آب مزارع و باغها به داخل جاده را یک مشکل اساسی در هنگام بارشها را یک معظل حاد ذکر کرد که در شمال شهرستان تالش به چشم می خورد.

tel final1

Share