در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر مطرح شد:

دستگاه‌های نظارتی درباره توزیع نذورات و راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی مدیریت داشته باشند/برگزاری مجالس و محافل عمومی باید از کانال قرارگاه فرهنگی عبور کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جانبازی با اشاره به اینکه مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) نباید در پایان شب مزاحمت ایجاد و نارضایتی مردم را فراهم کند، گفت: دستگاه‌های نظارتی درباره توزیع نذورات و راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی مدیریت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه رودسر در جلسه شورای فرهنگ عمومی  این شهرستان گفت : نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

photo_2016-10-03_18-06-59سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر صبح دوشنبه ١٢ مهر ٩۵ با محوریت نحوه برگزاری مراسمات ماه محرم در دفتر امام جمعه رودسر برگزار گردید.

در ابتدای جلسه ، علی فلاح رنجبر دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به موضوع جلسه تحت عنوان   نحوه برگزاری مراسمات عزاداری در ماه محرم خاطرنشان کرد: با همکاری اعضای ستاد ، ١۴ ویژه برنامه مختلف در ماه محرم انجام خواهد گرفت که دعوت از هیئت های مذهبی و برگزاری مراسم در جوار قبور شهدای گمنام و گلزار شهدا ، زیارت عاشورا در همه مساجد، تهیه ویژه نامه محرم با موضوع نهضت عاشورای حسینی ، میزگرد دانشجویی با موضوع آسیب شناسی فرهنگ عزاداری عاشورا ، نمایشگاه کتاب و تهیه برشور معرفت افزایی با موضوع قیام حسینی، مسابقه عکاسی ،شب شعر با موضوع عاشورا ، اجرای نمایش و تعزیه و مراسم نماز ظهر عاشورا از مهمترین آنها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی امام جمعه و رییس شورای فرهنگی عمومی شهرستان رودسر در ادامه این نشست افزود : هرسال در سراسر کشور نماز ظهر عاشورا برگزار و الحمدالله این موضوع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و همه توجهات باید به نماز ظهر عاشورا باشد.

وی اضافه کرد : مصداق بارز فرهنگ عمومی هم بحث نماز و نماز جماعت می باشد و حال که این فرهنگ عمومی یعنی نماز ظهر عاشورا جا افتاده، دستگاه های مختلف باید امکانات برگزاری این موضوع مهم را در اختیار مردم قرار دهند.

حجت الاسلام روحانی در ادامه به بحث مهم قرارگاه فرهنگی شهرستان رودسر اشاره کرد و افزود : برگزاری هرگونه برنامه شهرستانی باید از قرارگاه فرهنگی مسیر خود را طی کند و برگزاری مجالس و محافل عمومی باید از کانال قرارگاه فرهنگی عبور و دستگاه های اداری نیز باید با این قرارگاه هماهنگ شوند.

امام جمعه رودسر ادامه داد : نگاه رهبر این است که امام جمعه باید مسائل فرهنگی شهرستان ها را ساماندهی کند و در تصمیم گیری های کلان نقش آفرینی کند و مجموعه شهرستان هم با این قرارگاه همکاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در پایان اذعان داشت : نگاه رهبر به جوان هاست و نباید در مرحله عمل خود را از جوانها جدا کنیم.
فرماندار رودسر نیز در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه این شهر گفت: اشاعه فرهنگ عاشورایی از نیاز ضروری جامعه است.

وی توجه به مباحث فرهنگی جامعه را مورد تأکید همگان قرار داد و افزود: اگر امروز حضور مردم در مساجد کمرنگ شده به این دلیل است که نتوانستیم فرهنگ عاشورایی را در جامعه به خوبی تبیین کنیم.

فرماندار رودسر جایگاه مسائل فرهنگی در جامعه را ویژه خواند و تصریح کرد: شناخت و معرفت در مباحث دینی و اسلامی تاثیرگذارتر است.

وی برنامه‌های معنوی ماه محرم را در خودسازی افراد موثر دانست و افزود: هدف از قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورایی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

جانبازی با اشاره به اینکه مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) نباید در پایان شب مزاحمت ایجاد و نارضایتی مردم را فراهم کند، گفت: دستگاه‌های نظارتی درباره توزیع نذورات و راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی مدیریت داشته باشند.

tel final1

Share