به همراه جمعی از مسئولان صورت گرفت

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه های کنارگذر تالش و پره سر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهر پره سر با توجه به وسعت زیاد جغرافیایی و به دلیل قرار گرفتن در محل تردد استانهای شمال غربی کشور با مرکز همواره شاهد ترافیک های سنگین در این منطقه می باشد که با بهره برداری از این پروژه ملی مشکل ترافیکی این محور بر طرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا محفوظی معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استانها وزارت راه و شهرسازی به همراه دکتر خیراله خادمی عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مهندس علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از روند پیشرفت پروژه های کنارگذر تالش و پره سر بازدید کردند.photo_2016-10-16_18-30-04

 خیراله خادمی عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به روند اجرایی پروژه کنارگذر پره سر گفت: این پروژه که جزء پروژه های ملی استان گیلان می باشد و در محور پونل-تالش واقع است و دارای سه تقاطع با ارتفاع ۳ متری و دهنه ۸ متری با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجراست و در صورت تأمین مصالح مورد نیاز با هماهنگی و همکاری دستگاههای محلی و استانی شاهد سرعت بخشی این پروژه در آینده نزدیک خواهیم بود.
خادمی هزینه اجرایی این پروژه را تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای اتمام این پروژه ۸۰ میلیارد ریال دیگر نیاز می باشد.
لازم به ذکر است شهر پره سر با توجه به وسعت زیاد جغرافیایی و به دلیل قرار گرفتن در محل تردد استانهای شمال غربی کشور با مرکز همواره شاهد ترافیک های سنگین در این منطقه می باشد که با بهره برداری از این پروژه ملی مشکل ترافیکی این محور بر طرف خواهد شد.

در ادامه علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در حاشیه بازدید از کنار گذر تالش اظهار داشت: پروژه کنارگذر تالش به طول ۱۱ کیلومتر بوده و هزینه اجرایی آن تاکنون ۴۵ میلیارد ریال بوده و برای تکمیل این پروژه ۹۸۰ میلیارد ریال نیاز می باشد.
وی در ادامه افزود : این پروژه دارای سه دستگاه پل بزرگ کرکانرود، طولارود بالا و طولارود پایین، تقاطع‌های غیرهمسطح ابتدا و انتهای مسیر است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان برقراری ترافیک روان‌ و ایمن‌ و نیز کاهش تصادفات جاده‌ای را از اهداف احداث این کنارگذر عنوان کرد و گفت: احداث کنار گذر تالش را نقش مهمی در تسهیل آمد و شد و ترانزیت منطقه خواهد داشت.
علیرضا محفوظی به اهتمام جدی دولت در توسعه و عمران آبادانی شهرها و روستاها در بحث آسفالت اشاره نمود و افزود: برای روکش آسفالت داخل شهر رضوانشهر و پره سر ۹۰۰ تن قیر رایگان تأمین و در اختیار این شهرداران قرار خواهد گرفت.
وی جهت تسهیل در آمدو رفت مرکز شهرستان به استان از مسیر پلیس راه (روستای هفت دغنان) به دهستان دارسرا و بقعه آقا سید شرف الدین و همچنین در خصوص بهسازبی و آسفالت معابر روستایی این شهرستان قول مساعد داد.

گفتنی است در ادامه بازدیدهای امروز از پروژه های غرب گیلان، از پروژه محور پونل-ارده جان ،آسفالت اسالم، آسفالت گیسم، و تقاطع اسالم هم بازدید بعمل آمد.

photo_2016-10-16_18-30-09

tel final1

Share