مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبرداد

وجود۷۱۷ هکتار بافت فرسوده در شهر رشت/بافت فرسوده ۲۰ شهر گیلان مشخص شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به وجود ۵۲ شهر در این استان اشاره کرد و گفت: مطالعات بافت فرسوده در ۲۰ شهر گیلان به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, شعبان‌علی خاوری با اشاره به مفهوم جدید بازآفرینی شهری در معماری و مبلمان شهری اظهار کرد: از سال گذشته بازآفرینی شهری با رویکرد احیای بافت فرسوده، بافت‌های تاریخی و سکونت‌گاه‌ها در گیلان اتفاق افتاده است.khavari4625

وی به ارائه خدمات مستقیم در حوزه بافت فرسوده به مردم اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات با بهره کم و بدون سپرده‌گذاری از خدمات ارائه شده برای احیای بافت‌های فرسوده در گیلان است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۱۴ درصد برای احیای بافت‌های فرسوده شهری در استان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: مابه‌التفاوت سود تسهیلات مذکور به صورت یارانه توسط دولت پرداخت می‌شود.

خاوری، پرداخت تسهیلات مذکور را برای نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرها خواند و بیان کرد: مطالعات بافت فرسوده در استان انجام شده و گیلان پیشتاز جذب منابع مذکور است.

وی به اجرای طرح‌های تفصیلی در شهرهای گیلان اشاره کرد و گفت: شبکه‌سازی معابر از موضوع‌های مهم در احیای بافت‌های فرسوده در شهرها محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ۲۹۹ کیلومتر روکش آسفالت شبکه جاده‌ای استان از دهه فجر سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: پروژه‌های راهسازی گیلان در قالب کنارگذر و احداث راه‌های اصلی در حال انجام است.

خاوری به وجود ۵۲ شهر در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مطالعات بافت فرسوده در ۲۰ شهر انجام شده است و تسهیلات بانکی برای احیای بافت‌های فرسوده در این شهرها پرداخت می‌شود.

*وجود ۲ هزار و ۱۹۵ هکتار بافت فرسوده در گیلان

وی با بیان اینکه مساحت بافت‌های فرسوده گیلان ۲ هزار و ۱۹۵ هکتار است، اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در شبکه بافت فرسوده هستند و این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، احیای بافت‌های فرسوده را سبب نوسازی معابر عمومی در این مناطق عنوان کرد و افزود: شهرداری‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده ۵۰ درصد تخفیف می‌دهند و مبلغ تخفیف را باید از دولت دریافت کنند که در این زمینه مطالباتی دارند.

خاوری، خواستار تامین اعتبار تخفیف عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده شهرداری‌های گیلان از طریق سازمان برنامه و بودجه شد و بیان کرد: امسال ۴ هزار و ۶۱۴ واحد سهمیه برای پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها در گیلان اختصاص داده شده و تاکنون ۵۰ درصد از آن جذب شده است.

وی، معابر تنگ و باریک و ریزدانه بودن پلاک‌ها در بافت‌های فرسوده را از مشکلات خواند و تصریح کرد: تمام پلاک‌هایی که در محدوده بافت فرسوده قرار دارند از تخفیف عوارض شهرداری و تسهیلات بانکی برخوردار می‌شوند.

*وجود۷۱۷ هکتار بافت فرسوده در شهر رشت

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به وجود ۷۱۷ هکتار بافت فرسوده در شهر رشت اشاره کرد و گفت: شهر رشت بیشترین مساحت بافت فرسوده نسبت به شهرهای دیگر در استان را دارد و پس از آن لاهیجان است.

خاوری با اشاره به استفاده ۳ هزار و ۳۰۲ واحد فرسوده از تسهیلات بانکی در شهر رشت، خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی برای احیای بافت‌های فرسوده در شهرهای بندر انزلی، لاهیجان و لنگرود پرداخت شده است.

Share