در جشن گرامیداشت واقعه غدیرخم مطرح شد:

محمدپور: تالش شهری است که مذاهب اسلامی در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می کنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدپور، شهردار تالش اظهار کرد: تالش شهری است که مذاهب اسلامی در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می کنند و ما مفتخریم که با همدلی این آیین را بجا می آوریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن گرامیداشت واقعه غدیرخم با حضور شهروندان و مسوولان شهرستان تالش در میدان امام خمینی شهر تال%d8%ac%d8%b4%d9%86-%d8%ba%d8%af%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%d9%84%d8%b4-14ش(هشتپر) برگزار شد.(گزارش تصویری)

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از تالش, در این مراسم آیت الله سید عبدالامیر علم الهدی طی سخنانی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر از نگاه همه مذاهب اسلامی، این واقعه را وحدت بخش مسلمانان جهان خواند.

وی افزود: غدیر خم ۷۵ سند در میان مذاهب تسنن و تشییع دارد و بزرگان مذاهب مختلف در ادوار مختلف بر آن تاکید نموده اند.

علم الهدی این رویداد را کامل کننده دین از جانب خداوند معرفی کرد و تصریح کرد: دین کامل اسلام به واسطه رهبری کامل به دست آمده است که پیامبر، او را در غدیر خم به همه معرفی کرد.

وی همچنین افزود: علی (ع) به عنوان یک عالم برجسته پاسخگوی همه سوالات علمی بوده و هست.

وی امام اول شیعیان را بنیانگذار علم جبر و مثلثات که پایه تکنولوژی های نوین است ذکر کرد و گفت: برکات این فرد به همه افراد از هر مذهبی تعلق می گیرد و ما مفتخر به پیروی از چنین شخصیتی هستیم.

این روحانی مذهبی با نقل روایتی از پیامبر اسلام (ص) بر انتقال شرح و پیام واقعه غدیر به تمام انسانها تاکید کرد.
%d8%ad%d8%b3%d9%86-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%d9%be%d9%88%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%d9%84%d8%b4
اجرای برنامه های فرهنگی از اولویت های شهرداری تالش است

حسن محمدپور شهردار تالش در حاشیه این برنامه فرهنگی در گفتگو با دیارمیرزا ضمن تبریک این عید بزرگ گفت: اجرای برنامه های فرهنگی از اولویت های شهرداری تالش است و تاکنون این گونه ویژه برنامه ها با کیفیت و برنامه ریزی متنوع نسبت به مراسم قبلی، برای تعمیق باورهای مذهبی و ملی تدارک شده است.

وی افزود: تالش شهری است که مذاهب اسلامی در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می کنند و ما مفتخریم که با همدلی این آیین را بجا می آوریم.

اجرای گروه تواشیح نور امنیر، موسیقی سنتی و نمایش طنز از دیگر بخشهای این مراسم بود.

tel final1

۴ × ۳۸۹

Share