مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس

دفاع رهبری نبود، مذاکره‌کنندگان را اعدام می‌کردند/اگر برجام نبود، دارو برای مردم پیدا نمی‌کردیم/محل تصمیم‌گیری در مورد FATF شورای عالی امنیت ملی است/ اختلاس‌های ۷ هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی داریم که صدایش را در نمی‌آورند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رییس اول مجلس دهم با دفاع از اعضای تیم مذاکره هسته‌ای، تاکید کرد: گفتن اینکه برجام ذلت‌بار بود، بی‌حرمتی به رهبری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسعود پزشکیان در نشست خبری خود در تبریز با اشاره به حمله‌ها و هجمه‌های مخالفان از مذاکرات هسته‌ای و برجام اظهار داشت: اگر رهبر انقلاب از تیم هسته‌ای دفاع نمی‌کرد، آنها را به عنوان خائن دستگیر و اعدام می‌کردند.۱۳۹۴۰۷۲۹۱۶۰۸۰۴۸۲۳۶۳۴۴۸۹۴-۴۲۰x292

نایب رییس اول مجلس دهم با دفاع از اعضای تیم مذاکره هسته‌ای، تاکید کرد: گفتن اینکه برجام ذلت‌بار بود، بی‌حرمتی به رهبری است.

وی گفت: با داد و بیداد نمی‌توان کشور را مدیریت کرد و باید با داشتن اطلاعات کامل، شفاف و دقیق این امر را انجام داد.

وی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن عنوان کرد: بر اساس فرمایش رهبری، ارائه آمار غلط به مردم، گناه کبیره است.

پزشکیان با تاکید بر لزوم داشتن داده های کامل، دقیق و شفاف در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و … گفت: اگر اطلاعات کامل و شفافی نداشته باشیم نمی توانیم مشکلات موجود کشور در حوزه های مختلف را رفع کنیم.

وی در همین راستا اظهار کرد: اگر این مهم محقق شود هیچ شخصی جرات نمی‌کند که در جامعه اقدام به فساد، رانت خواری، رشوه و .. کند. سازمان‌های مبارزه با فساد، مبارزه با قاچاق و … تشکیل داده ایم ولی با گذشت بیش از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم مشکلات این چنینی را حل نکرده ایم.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه سخنان خود اظهار کرد: داشتن اطلاعات و داده های شفاف باعث می شود که شاهد رشوه، فساد، رانت و … در کشور نباشیم و جوانان غیرتمندانمان را نثار این مسائل نکنیم.

وی در ادامه از راه‌اندازی فراکسیون آذری‌های مجلس خبر داد و گفت: گرفتاری که در داخل خود داریم این است که باهم نشستن و با منطق برای منطقه برنامه‌ریزی کردن را بلد نیستیم و به همدیگر سیاسی نگاه می‌کنیم ولی تابه‌حال در این مجلس وضعیت بهتر است و می‌توانیم هم‌افزایی خوبی داشته باشیم و حق منطقه را بگیریم.

اهم سخنان نایب رئیس مجلس در نشست خبری به نقل از خبرگزاری‌ها به شرح زیر است:

** با سازمان درست کردن و داد و بیداد، نمی‌شود کشور را به نحو احسن مدیریت کرد. تنها راه مدیریت صحیح کشور، استفاده از اطلاعات شفاف و صحیح است وگرنه در درون مشکلات درجا می زنیم. همه باید بدانیم که برای حل تمامی مشکلات جامعه، هزاران راهکار وجود دارد و باید تلاش کرد که بهترین گزینه را برای حل مشکلات، انتخاب کرد.

** برخی حاضرند کشور را به خارجی‌ها عرضه کنند ولی حاضر نیستند به کارشناسان اعتماد کنند تا مسائل کشور را به‌صورت علمی حل کنیم.

** هیچ مشکلی در دنیا وجود ندارد که برای آن راه حلی اندیشیده نشده باشد، ما باید بهترین راه را از میان راه‌ها انتخاب کنیم و با علم و اطلاعات و داده‌ها مدیریت کنیم و عده‌ای نمی‌توانند مفت بخورند و عده‌ی زیر پاها له شوند.

** {در پاسخ به سوالی مبنی بر مصاحبه خود در موضوع FATF} در بانک‌های خارجی باید مبدأ و مقصد پول مشخص باشد، برای جلوگیری از پولشویی بررسی این موضوع ضرورت دارد و باید به صورت تخصصی و با حقوق بین‌الملل بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد. محل تصمیم‌گیری در مورد FATF مشخص و در شورای عالی امنیت ملی است و اینکه مجلس نیست.

** من به عنوان نماینده اطلاعات اولیه از این تفاهم‌نامه اطلاعات دارم ولی باید کارشناس نتیجه نهایی را برای آن ارائه دهد، من به عنوان نماینده و غیرکارشناس متخصص در موضوع FATF نمی‌توانم دخالت کنم، هر کاری را باید به متخصص آن ارجاع دهیم. تصمیمات ما باید کارشناسی شده حل کنیم، با ارائه طرح‌های دو فوریتی غیر کارشناسی حدود ۴ دهه است که نمی‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

** {در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر مصاحبه اخیر در موضوع تحریم سپاه} من ضد سپاه نیستم، چراکه هم در گذشته و هم امروز اگر سپاه و بسیج نباشد مملکت هم وجود ندارد، لذا این موضوع را که سپاه اگر به مشکل می‌افتد شورای عالی امنیت ملی آن را رد کند.

** مورد برجام نمی‌دانم چرا به دولت این‌همه گیر می‌دهند؟ برجام اگر نبود چه باید می‌شد؟ آمریکا قبل از برجام دنیا را علیه ایران متحد کرده بود ولی امروز آمریکا تنها مانده و حتی در داخل خود هم دچار تشتت شده‌اند، قبلاً هیچ کشتی ما نمی‌توانست در بندری پهلو بگیرد و نمی‌توانستیم واردات و صادرات کنیم ولی امروز آزادانه اقدام می‌کنیم.

** اگر برجام نبود، دارو برای مردم پیدا نمی‌کردیم که ارائه دهیم، اگر این مسیر را قبول نمی‌کردیم نمی‌دانم الان به چه روزی افتاده بودیم.

** حدود ۱۲۰۰ تن اورانیوم ذخیره داریم که هر نیروگاه ما سالانه ۷۰ تن نیاز دارد. مجلس برای مقابله به مثل با آمریکا تصویب کرد که باید دولت ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای تولید کند که بیش از ۷۰۰ تن اورانیوم نیاز دارد و دو ساله کل اورانیوم ما تمام می‌شود، باید علمی و کارشناسانه تصمیم‌گیری و اجرا کنیم.

** علت اینکه عربستان اکنون دست و پا می‌زند، این است که قبلاً دنیا ایران را همه جا تحریم کرده بود ولی الان با همه دنیا ارتباط داریم، رهبری زیر برجام را امضا نمی‌کرد هیچ قدرتی توان به سرانجام رساندن آن را نداشت.

** برخی نمی‌خواهند این دولت سرپا بماند و مدام برای آن عیب تراشی می‌کنند، معایب زیادی را برای دولت که در ۳۸ سال است دچار این معایب می‌تراشند، دولت بدون عیبی نداریم، ثبات اقتصادی در کشور و برهم زدن اتحاد دنیا علیه ایران محاسن و موفقیت‌های این دولت است.

** در معامله باید یک چیزی بدهی تا چیزی بگیری و در برجام هم ‌بستگی به زرنگی ما دارد که از این فرصت چه استفاده‌ای بکنیم.

**{ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا باید FATF در مجلس تصویب شود یا خیر؟} مجلس یکبار در موضوع FATF اجازه ورود داده است. مشکل ما این است که در کمیسیون‌ها کارشناسانه و عالمانه به موضوعات نگاه نمی‌شود و علت اینکه بعد از مدتی این‌گونه برجسته می‌شود، این است که علمی نبوده وگرنه باید قانونی که تصویب می‌شود تا سال‌ها باید ادامه یابد.

** در برخی اظهارنظرها به خود اجازه اظهارنظر نمی‌دهم و این را اعلام می‌کنم، این را من می‌دانم که متوجه و متخصص نیستم و اظهارنظر نمی‌کنم ولی بسیاری نمی‌دانند که نمی‌دانند ولی اظهارنظر می‌کنند!

**اگر سیستم درست و داده اطلاعاتی درست داشتیم، آیا اختلاس ۳ هزار میلیاردی داشتیم؟ امروز اختلاس‌های ۷ هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی داریم که صدایش را در نمی‌آورند.

tel final1

Share