رئیس دانشگاه علمی و کاربردی گیلان خبرداد

جشنواره ملی مدیریت گردشگری در گیلان برگزار می‌شود +جزئیات

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دانشگاه علمی و کاربردی گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی میزبانی جشنواره ملی مدیریت گردشگری را بر عهده دارد گفت: این جشنواره از ۲۷ شهریور ماه به مدت یک هفته در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود که از محورهای اصلی آن نشان دادن آیین و رسوم سنتی, عرضه محصولات بومی و محلی، غرفه های تخصصی مشاغل کارآفرین است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دانشگاه علمی و کاربردی گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی میزبانی جشنواره ملی مدیریت گردشگری را بر عهده دارد گفت: این جشنواره از ۲۷ شهریور ماه به مدت یک هفته در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود که از محورهای اصلی آن نشان دادن آیین و رسوم سنتی, عرضه محصولات بومی و محلی، غرفه های تخصصی مشاغل کارآفرین است.sadeghi_1135 (3)_2179

عباس صادقی با بیان اینکه گیلان سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر دارد, گفت: گیلان از استانهای گردش پذیر که دارای جاذبه های طبیعی و مسافر پذیر است و این مسئله امتیاز بالایی برای جذب سرمایه و رونق اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در جشنواره ملی مدیریت گردشگری غذاهای محلی، دریایی و سنتی مردم گیلان به نمایش عموم گذاشته می‌شود، افزود: مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری گیلان، پرواز بادبادک‌های رنگی و نورافشانی در شب عید غدیر و… از دیگر محورهای جشنواره ملی مدیریت گردشگری است.

در ادامه جلسه معراجی دبیر جشنواره ملی مدیریت گردشگری با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را شناساندن ظرفیت های گردشگری و معرفی آداب و رسوم مردم گیلان عنوان کرد و گفت: استان گیلان ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه گذار دارد و اگر بتوانیم به خوبی این پتانسیل ها را به مردم بشناسانیم می‎توانیم جهش خوبی در جهت رونق اقتصادی گیلان داشته باشیم.

معراجی افزود: بسیاری از گردشگران در گیلان گذری هستند و این به زیرساخت های استان و عدم شناخت درست مردم از توانایی های گردشگری و طبیعی گیلان بر می‎گردد. استان گیلان آماده جذب سرمایه از تمام استان ها است و این جشنواره موقعیت مناسبی است برای به نمایش گذاشتن ظرفیت های گیلان است.

وی گفت: امید داریم تا با برپایی این جشنواره مرحله دوم این جشنواره را با حضور کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار کنیم.

معراجی با بیان اینکه در دل این جشنواره چندین جشنواره دیگر نیز برگزار می‎شود, تصریح کرد: جشنواره غذا، ورزشی ، موسیقی و جنگ، کودک، برنامه های کارگاه های آموزیشی که شامل زبان بدن ، قانون کار و تامین اجتماعی، آداب تشریفات هتل و جذب اسپانسر ، مدیریت گردشگری در ۸۰ غرفه برپا خواهند شد.

دبیر جشنواره از دلایل میزبانی داشگاه علمی و کاربردی برای برگزاری این جشنواره شرکت دانشجویان این داشگاه و شناختن موقعیت شغلی و ایجاد فرصت های شغلی در استان عنوان کرد و گفت: دانشگاه علمی و کاربردی برای ایجاد کار آفرینی و ارتباط دانشگاه به صنعت ایجاد شده و پیش بینی می‎کنیم که روزانه ۱۰ الی ۲۰ هزار نفر از این جشنواره دیدن کنند.۳

tel final1

Share