در جهت گسترش فعالیت آبزی پروری

تفاهم نامه همکاری متقابل شیلات و منطقه آزاد انزلی امضا شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح چهارشنبه تفاهم نامه همکاری متقابل بین سازمان شیلات کشور و سازمان منطقه ازاد انزلی در محل سالن جلسات منطقه ازاد با حضور رییس سازمان شیلات کشور به امضا رسید .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح چهارشنبه تفاهم نامه همکاری متقابل بین سازمان شیلات کشور و سازمان منطقه ازاد انزلی در محل سالن جلسات منطقه ازاد با حضور رییس سازمان شیلات کشور به امضا رسید .photo_2016-04-21_13-38-17
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در جریان عقد این تفاهمنامه گفت: مجتمع بندری کاسپین به عنوان یک بندر با رویکرد صادراتی می تواند ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات شیلاتی به کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه باشد.
وی افزود: برای همکاری در زمینه توسعه صادرات شیلاتی با بهره مندی از پتانسیل ها ومزیت های منطقه آزاد انزلی به کشورهای منطقه و حاشیه خزر آمادگی کامل داریم
مسرور با بیان اینکه ایجاد پایانه های صادراتی شیلات ،صنایع فرآوری محصولات آبزیان و اجرای طرح های سرمایه گذاری پرورش ماهی در قفس از سوی سرمایه گذاران از دیگر زمینه های همکاری درزمینه توسعه ظرفیت های شیلاتی می باشد تاکید کرد : این منطقه مکان مناسبی برای سرمایه گذاری در صنایع شیلات و آبزیان می باشد واجرای طرح تولید و خدمات پس از تولید و تجهیزات سردخانه ای و سایر طرح های سرمایه گذاری صنعت شیلات علاوه بر افزایش ظرفیت تولید و سرانه مصرف،موجب اشتغالزایی در این منطقه و استان می شود .
حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور گفت :در این تفاهم نامه علاوه بر افزایش ظرفیت توسعه پرورش ماهی درقفس ، صنایع مورد نیاز با آن نیز تقویت می شود.
وی تصریح کرد:ایجاد پایانه صادراتی آبزیان جهت توسعه تجارت در بازار روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین راه اندازی کارخانه های فرآوری ابزیان و صنایع وابسته دراین منطقه نیز مورد توافق طرفین قرار گرفت.
صالحی به حمایت از شرکت های خارجی سرمایه گذاری در راستای جذب آنان و سرمایه گذاری درمنطقه ازاد انزلی اشاره و اظهار کرد:با انعقاد این تفاهم نامه آینده درخشانی در جهت توسعه شیلات در منطقه ازاد انزلی پیش بینی می شود.


tel final1

Share