امام جمعه اسالم:

امیدواریم انعقاد قرارداد FATF حقیقت نداشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه اسالم با اشاره به قرارداد بانکی FATF گفت: هرگز تصور نمی‌کردیم پس از انقلاب اسلامی قراردادی امضا شود که بسیار ننگین‌تر از قرارداد کاپیتولاسیون باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام اصغر جدایی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر تقوا را پاک‌سازی درون از افکار انحرافی و سلامت افکار و اعمال دانست.

photo_2016-09-10_19-16-00وی به دیدارهای چند روز پیش مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدای منا، درس خارج فقه معظم‌له، پیام ایشان به مسلمانان جهان درباره موسم حج و ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده اشاره کرد.

خطیب جمعه اسالم با بیان اینکه در پستی و خباثت آل‌سعود همین بس که کم‌ترین عذرخواهی نکرد، افزود: سران این رژیم حتی اگر در فاجعه منا مقصر هم نبودند باید عذرخواهی می‌کردند.

وی با بیان اینکه اگر هر کس ذره‌ای به آل‌سعود متمایل باشد از شمر و یزید نیز بدتر است، افزود: هر کس از آل‌سعود کمترین دفاع کند یک وهابی خبیث و داعش ملعون است.

جدایی در ادامه به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در کربلا، حضور داشتند و شاهد آن همه مصیبت بودند.

وی آغاز نهضت علمی را از زمان امام باقر(ع) دانست و تصریح کرد: امروز احادیث قال‌الباقر بخش اعظمی از معارف الهی و اسلامی ما را تشکیل می‌دهد.

امام جمعه اسالم مدفن امام صادق(ع) را در قبرستان بقیع عنوان کرد و افزود: این مکان به صورت فوق‌العاده مظلومانه در میان آل‌سعود این شجره خبیثه بوده و امیدواریم خداوند به‌زودی این قوم صهیونیستی را نابود کند و عربستان را از شر اشرار و جنایتکاران آل‌سعود نجات دهد.

وی با اشاره به پیش رو بودن روز بزرگ عرفه و عید سعید قربان بیان کرد: دعای عرفه یکی از گنجینه‌های معارف الهی و از دعاهای بسیار پر مضمون و عالی بوده و دعایی است که امام حسین (ع) با تمام وجود و با چشم‌های گریان در عرفات حج قرائت فرمودند.

جدایی نیاز به کسب معنویات در دنیای امروز را بسیار مهم خواند و یادآور شد: دعای عرفه به خوبی این خلأ را می‌تواند پر کند.

وی عید قربان را یکی از اعیاد بزرگ و اصلی مسلمان‌ها نامید و خاطرنشان کرد: عید قربان پیام بسیار زیبا و عارفانه‌ای دارد که اگر انسان‌ها پیام عید قربان را دریابند گشایش و فرج بزرگی در زندگی آنها حاصل می‌شود.

خطیب جمعه اسالم در ادامه به قرارداد بانکی FATF اشاره کرد و گفت: این روزها سخن از قرارداد مذکور بوده که باور کردنش بسیار مشکل است و هرگز فکر نمی‌کردیم پس از انقلاب قراردادی امضا شود که بسیار ننگین‌تر از قرارداد کاپیتولاسیون باشد.

وی خاطرنشان کرد: هرگز تصور نمی‌کردیم مردان غیور، انقلابی و درجه یک نظام به خاطر قرارداد ننگین FATF در داخل کشور نیز تحریم شوند.

جدایی یادآور شد: هرگز تصور نمی‌کردیم بعضی از مسؤولان با کمال وقاحت بگویند «خوب برای رفع تحریم‌ها باید بعضی لوازمش را هم بپذیریم»، امیدواریم انعقاد این قرارداد حقیقت نداشته باشد.

tel final1

Share