در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کشور

استاندار از پیگیری برای صدور روادید زائران گیلانی اربعین حسینی در رشت خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: تلاش می کنیم روادید زائران گیلانی اربعین حسینی در رشت انجام پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نجفی در این دیدار که در دفتر کار وی برگزار شد با بیان اینکه سال گذشته ۷ هزار گیلانی با تشکیل پرونده و اخذ روادید در مراسم عبادی- سیاسی اربعین حسینی شرکت کردند گفت: باتوجه به تعداد بالای مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی و ضرورت تسهیل در خدمت رسانی به این عزیزان از طریق رایزنی با ستاد مرکزی اربعین حسینی،  وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت پیگیرهستیم تا صدور روادید برای رائران گیلانی در رشت انجام پذیرد.%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c

وی افزود: پیش بینی های لازم برای استقرار دفتر موقت انجام شده است ومنتظر اعلام نهایی دستگاه های ذیربط هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های ارزنده سازمان حج و زیارت در پیگیری  حادثه دیدگان فاجعه منا اظهار داشت: مظلومیت شهدای فاجعه منا که در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان به فیض شهادت نائل آمدند هر گز از اذهان فراموش نخواهد شد.

استاندار گیلان اظهار داشت: همراهی های لازم برای پیگیری امور بازماندگان در روزهای اولیه پس از وقع این حادثه صورت پذیرفت و این روند را ادامه خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به نحوه برخود خصمانه و اوج وقاحت و بی شمری حکام سعودی در فاجعه منا اشاره کرد و افزود: بی‌تدبیری و بی کفایتی حکام سعودی موجب گردید تا تعداد زیادی از مسلمانان در سرزمین منا  مظلومانه جان دهند.

وی بر ضرورت شکل گیری گروه حقیقت یاب بین المللی در فاجعه منا تاکید کرد و افزود : تشکیل این گروه موجب خواهد شد تا واقعیات مسئله روشن شود.

در این دیدار همچنین رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کشورمان در فاجعه منا اظهار داشت: همراهی های خوبی از سوی بخش های مختلف کشور در شکل گیری حرکت اصولی زمینه‌ی رسیدگی به بازماندگان فاجعه‌ی منا و پیگیری احقاق حقوق شهدای این واقعه صورت پذیرفت.

اوحدی همچنین از استاندار گیلان برای پیگیری امور مربوط به استان قدردانی کرد و گفت: در تمامی مراحل شاهد انسجام بسیار خوب در گیلان بودیم.

گفتنی است در فاجعه تلخ منا، ۱۶ حاجی گیلانی به شهادت رسیدند که همه آنها از یک کاروان بودند؛ ۱۱ حاجی از لنگرود، سه حاجی از رودسر و دو حاجی از املش.

tel final1

Share