حجت الاسلام محمدرضا زائری در آیین بزرگداشت جلال آل احمد در اسالم

کسی مسلمان است که راست بگوید/ فیش نجومی و املاک کذایی به نام اسلام نوشته شد/جلال در یادها ماند برای اینکه صداقت داشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا زائری گفت: با بیان اینکه اساس اسلام راستگویی است, خاطرنشان کرد: انسان اگر راست می‌گوید مسلمان است. اگر ریش دارد و چفیه گردنش می‌اندازد و صف اول نماز جماعت می‌ایستد ولی دروغ می‌گوید این فرد مسلمان نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان چهل و هفتمین سالمرگ جلال آل‌احمد، مراسم بزرگداشت این نویسنده صاحب‌سبک و نامدار ایرانی در شهر اسالم برگزار شد(گزارش تصویری).photo_2016-09-10_11-50-26

گروه‎های تکفیری را ایجاد کردند تا مردم از اسلام بیزار شوند

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از اسالم, حجت الاسلام محمدرضا زائری در آیین بزرگداشت جلال آل احمد که شامگاه کذشته در مسجد امام صادق (ع) خلیف آباد اسالم برگزار شد, ایجاد گروه‌های تکفیری نظیر داعش و جبهه النصره را در راستای نشان دادن چهره ای نادرست از اسلام خواند و اظهار کرد: می‌گفتند نسخه ای دیگر از اسلام به اسم خدا و پیغمبر, با شعار «الله اکبر», با پرچم اسلام و صدای قرآن عرضه می‌کنیم تا سر ببرد, جنایت کند, بکشد و بسوزاند تا همهٔ مردم دنیا از اسلام بیزار شوند اما خدا از همین بهانه و فرصت استفاده کرد و هم اکنون قرآن کریم پرفروش‌ترین کتاب در آمریکا و اروپاست.

این استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: استقبال به حدی بود تا جایی که کتابفروشی ها ترجمه انگلیسی قرآن کریم را نداشتند. بسیاری از کسانی که طی سالهای اخیر مسلمان شدند گفته‌اند به نیت اینکه ایرادی در قرآن پیدا کنیم آن را ورق زدیم اما هرچه خواندیم و جلوتر رفتیم بیشتر شیفته شدیم.

در کمال شرمندگی آنکه می‎کشد و آنکه می‎میرد هر دو قرآن می خوانند

زائری با بیان اینکه امروز تمام دنیا به اسلام توجه پیدا کرده است, گفت: اما اولین سوال این است که اسلام چیست؟ اگر از ما بپرسند شاید بگوییم نماز خواندن و روزه گرفتن است؛ و کس دیگری نیز بگوید که اسلام حجاب و ریش است و یا فرد دیگری بگوید قرآن است و قبله. همهٔ این جواب‌ها درست است؛ اما اگر بخواهیم همه را در یک کلمه خلاصه کرده و به اختصار مهم‌ترین آن را بگوییم کدام را باید بگوییم؟ ظواهری چون ریش و جانماز و حجاب و قبله همه جا هست. در همین ایام همه در حج حضور دارند اما چند نفر آن‌ها حجشان مقبول است و حاجی واقعی هستند؟! خیلی‌ها قرآن می‌خواند اما چندنفر هستند که وقتی قرآن خواندند, همین قرآن آن‌ها را لعنت نکند؟!

وی تصریح کرد: امروز اسباب شرمندگی است اما در تمام این منطقه از یمن تا سوریه کسی که بمب گذاری می‌کند و آدم می‌کشد قرآن می‌خواند و کسی که کشته می‌شود نیز قرآن می‌خواند. به ظاهر نگاه نکنید. فریفته طول رکوع و سجود نشوید. ظاهر را می‌شود ساخت.

  فیش نجومی و املاک کذایی به نام اسلام نوشته شد

زائری در ادامه گفت: امام باقر (ع) و امام صادق (ع) که امشب در مکتب و مسجد آن حضرات نشسته‌ایم به ما می‌گویند که نگاه به طول رکوع و سجود نکنید. مسلمان کسی است که وقتی حرف می‌زند راست بگوید. اسلام را در ظواهر می‌بینیم. در مسجد حسینی هستیم اما در بازار یزدی عمل می‌کنیم. در مراسم امام حسین اشک می‌ریزیم اما در خانه با زن و بچه مثل شمر رفتار می‌کنیم. لباس عزای امام حسین تنمان است اما در جامعه و در ادارات و موقع رانندگی از یزید هم بدتریم.

وی که در جمع مردم اسالم سخن می گفت در ادامه افزود: اینجا کسی غریبه نیست و تعارف نداریم. فیش‌های نجومی و اختلاس ۳ هزار میلیاردی و املاک کذا در کدامشان اسم اسلام نیست؟ در کدامشان اسم آمریکا و انگلیس است؟ همه اینها به اسم اسلام انجام گرفته است. یقه بسته و ریش بلند دارند اما دزدی هم هست. به اسلام دروغ می‌گوییم مثل آب خوردن و عهدشکنی می‌کنیم.

اساس اسلام راستگویی است/ مسلمان کسی است که راست بگوید

زائری با ذکر روایتی اظهار کرد: عرب بادیه نشین نزد پیامبر می‌آمد و تنها فرصت شنین یک کلمه  از رسول خدا را داشت و آن یک کلمه تنها «راست گویی» بود. اسلام واقعی این است. چون کسی که راست می‌گوید خود را در مسیر حقیقت کائنات قرار می‌دهد. شنا کردن خلاف جریان حقیقت عالم برای انسان تولید دردسر می‌کند. طبیعت کار خود را انجام می‌دهد. باران می‌بارد. پرنده می‌خواند. درخت سبز می‌شود؛ اما ای انسان آیا تو کارت را انجام داده ای؟ راست گویی یعنی اینکه انسان در مسیر حقیقت کائنات حرکت می‌کند. هرکسی به اندازه سر سوزنی کاری انجام دهد نتیجه آن را می‌بیند.

وی با بیان اینکه اساس اسلام راستگویی است, خاطرنشان کرد: انسان اگر راست می‌گوید مسلمان است. اگر ریش دارد و چفیه گردنش می‌اندازد و صف اول نماز جماعت می‌ایستد ولی دروغ می‌گوید این فرد مسلمان نیست. گفته اند که حتی به شوخی دروغ نگویید. اگر اسلام را همان گونه ای که هست معرفی می‌کردیم امروز همهٔ دنیا شیفته اسلام, پیغمبر و امیرالمومنین بودند.

جلال در یادها ماند برای اینکه صداقت داشت / نجات در راستگویی است

این نویسنده و فعال رسانه ای با اشاره به مجلس گرامیداشت جلال آل احمد اظهار کرد: ما امشب جمع شدیم از مردی حرف بزنیم که در عمرش ویژگی «صداقت» در زندگی‌اش برجسته بود و اگر از من بپرسند که چرا در بین این همه نویسنده و روشنفکر, اهل قلم و ادبیات که یکی دو سال بعد از مرگشان فراموش می‌شوند اما بعد از ۴۷ سال مجلس ختم برای جلال ال احمد تشکیل می‌دهند. من خواهم گفت به خاطر این خصوصیت که جلال اهل دروغ, ریا و تظاهر و تکلف نبود. کسی که اینگونه باشد خدا وسیله ای فراهم می‌کند که خطاهای زندگیش جبران شود خدا وسیله ای.فراهم می کند که فرصت توبه یابد. جلال در یادها ماند برای اینکه صاف است برای اینکه صداقت دارد و ادا در نمی‌آورد.

زائری در پایان با تاکید بر اینکه نجات در «صدق» است, افزود: این صداقت و راستی است که انسان را نجات می‌دهد. نجات در راستگویی است. اگر همهٔ ما که اینجا هستیم از فردا کمی نسبت به راست گویی حساس تر باشیم ثواب آن برای روح جلال و دودمان آل احمد کافی است.

در این مراسم همچنین مستند «جلال در اسالم» به نمایش در آمد.

tel final1

Share