خطیب نماز عید قربان انزلی

آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد/اسلام سعودی ها، آمریکایی است /مقصران فاجعه هولناک منا به سزای اعمال خود برسند/به کسانی که آمریکا و آل سعود را دوست می دانند توصیه میکنم به راه امام و خط امام بازگردند+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه انزلی با اشاره به اینکه پیام مقام معظم رهبری پیام روشنگرانه ای برای جهان اسلام بود، تصریح کرد: آل سعود محکوم است، لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد و باید مقصران این فاجعه هولناک منا به سزای اعمال خود برسند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین، امام جمعه بندر انزلی در خطبه های نماز عید قربان این شهرستان اظهار کرد: تجمع بزرگ اسلامی در مناسک حج نشانه ی وسعت و عظمت اسلام و مسلمین است.photo_2016-09-12_12-09-37

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, شمس الدین با بیان اینکه قربانی کردن دارای آثار و برکات زیادی است، گفت: از دو منظر باید قربانی کردن مورد توجه قرار گیرد اول دادن قربانی به نیازمندان و رسیدگی به فقرا با اطعام آنها و دوم گذشتن از مال دنیا و کسانی که دراین امور شرکت می کنند فریب ذخایر دنیا و مال دنیا را نمی خورند.

حجت الاسلام شمس الدین گفت: مومن با درک بالای معرفت، برای رسیدن به نعمتهای ابدی و جاودان عملا دنیا را فدای آخرتش می کند.

امام جمعه انزلی اظهار داشت: جامعه اسلامی در پرتو این عبادات و دستورات است که انسان هایی مجاهد پرورش می دهد که در راه جهاد فی سبیل الله گام برمی دارند.

وی با گرامیداشت شهدای فاجعه منا و شهدای سال ۶۶ و اظهار همدردی با بازماندگان آنها اظهار کرد: اگرچه عید قربان به واسطه حادثه منا برای ما تلخ شد اما به دلیل اینکه این عید نماد آزادی و آزادگی انسان از هوای نفسانی است، آن را به همه مردم ایران تبریک می گویم.

شمس الدین با اشاره به اینکه پیام مقام معظم رهبری پیام روشنگرانه ای برای جهان اسلام بود، تصریح کرد: آل سعود محکوم است، لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد و باید مقصران این فاجعه هولناک به سزای اعمال خود برسند.

خطیب نماز عید قربان انزلی گفت: نکته قابل توجه این است که حکام آل سعود در تلاش هستند با سیاسی جلوه دادن پیگیری های ایران در فاجعه منا، فرافکنی کنند و به گونه ای جلوه کنند که جمهوری اسلامی ایران مانع از حضور حجاج شده است. متأسفانه برخی در داخل کشور نیز این گونه سیاه نمایی ها دامن می زنند، کسانی که در این سالهای اخیر آمریکا را دشمن نمی دانند و هر از گاهی مطالبی را عنوان می کنند.

شمس الدین با اشاره به این که امکان مصالحه اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی وجود نداشته و نخواهد داشت، اظهار کرد: اسلام سعودی ها، آمریکایی است و برای آنها ذلت به ارمغان خواهد آورد.

وی آل سعود را مزدورانی در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: چگونه می توان با حکامی که دستشان به خون مسلمانان بحرین، یمن و حجاج ایرانی آلوده است و دست به هر جنایتی می زنند، مصالحه کرد؟

شمس الدین همچنین با بیان اینکه دولت عربستان عملا از منافقانی حمایت می کند که دستشان به خون مردم بی گناه و مسلمان آلوده است، گفت: کدام انسان عاقل و مسلمانی حاضر به دادن دست دوستی با این افراد است که این کار عین ذلت است؟

امام جمعه انزلی عنوان کرد: عزت ما به واسطه رشادت های ماست و هرگز مردم و رهبری ما حاضر نخواهند شد که با این افراد دست دوستی بدهند.

وی در پایان گفت: به کسانی که در این راستا فضاسازی می کنند، توصیه می کنم به راه امام برگردند و از حقوق مردم، مسلمانان و ایران اسلامی در برابر ظالمان دفاع کنند.

tel final1

Share