امام جمعه بندرانزلی

با تغییر دادستان موافق نبودم/دستگاه قضایی در عزل و نصب نباید تحت نفوذ جریانات قرار بگیرد/ابراز نگرانی از افزایش تعداد غریق/استاندار به مسائل انزلی به طور جدی رسیدگی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه بندرانزلی گفت: از سخنان خود به تودیع و معارفه دادستان این شهرستان در هفته گذشته نیز اشاره کرد و گفت: بنده با تغییر دادستان و رفتن حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده در شرایط فعلی موافق نبودم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین،  درنمازعبادی و سیاسی جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت امیر المومنان حضرت علی(ع) اظهار کرد:مسئولان ما درنظام اسلامی باید دراجرای عدالت از امیرمومنان درسد گرفته و کارهای حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.

۶۹۵۰۴۰۴-۲۱۶۱-۰_L وی با انتقاد از پرداخت حقوق های غیرقابل توجیه به برخی از مسئولان در این نظام مقدس افزود:اشکالات ، مفسده ها و نابرابری هایی که برخی مواقع دراین نظام اتفاق می افتد انسان را متعجب کرده و پرداخت اینگونه حقوق ها با ارقام بسیار بالا علاوه براینکه هیچ تناسبی با عدالت امیر المومنین نداشته بلکه ضدیت هم دارد.

وی به انتظارات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا درخصوص ایجاد فضای امن و توام با اسایش و استیفای حقوق مردم درسخنان اخیر ایشان اشاره و اظهار کرد:ممانعت از رشد و توسعه خلاف دردستگاه های مختلف، جلوگیری از ظلم به مظلومان و مستضعفان و ایستادگی دربرابر قدرت نمایی صاحبان زر و زور از مواردی است که درصورت تحقق بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می شود.

بنده با تغییر دادستان و رفتن حجت الاسلام ایران عقیده موافق نبودم

امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود به تودیع و معارفه دادستان این شهرستان در هفته گذشته نیز اشاره کرد و گفت : بنده با تغییر دادستان و رفتن حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده در شرایط فعلی موافق نبودم .

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بنا ندارم مسائلی را مطرح کنم که ذائقه ها تلخ شود افزود: به هر ترتیبی بود دستگاه قضا این تغییر را انجام داد ، لذا از طرف خود و عموم مردم شهرستان از تلاش های صادقانه و خالصانه ایشان تقدیر می کنم.

وی اضافه کرد: از ویژگی بارز ایشان این بود که توصیه پذیرو اهل ممشات نبودند و جریانات و مسائل مختلف در او تاثیر نگذاشت و تحت نفوذ قرار نگرفت و ان شا الله امیدواریم در سمت جدیدشان نیز موفق تر از گذشته باشند و برای جناب آهنگری دادستان جدید نیز که از نیروهای مومن، انقلابی و قاطع و دغدغه دار نسبت به مسائل امنیتی ، اخلاق در تمام زمینه ها هستند آرزوی موفقت کرده و امیدواریم بتوانند با کمک عزیزان در دادگستری کل استان برای مردم این شهرستان خدمت صادقانه داشته باشند.

دستگاه قضایی در تغییرات و عزل و نصب نباید تحت نفوذ جریانات قرار بگیرد

خطیب جمعه بندرانزلی متذکر شد: دستگاه قضایی در تغییرات و عزل و نصب و پرونده هاش نباید تحت نفوذ جریانات قرار بگیرد ، ان شا الله این طور نیست و گفتند که این طور نیست، البته نگرانی هایی هست.

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه سخنان خود به مسائل اخیر در شهرستان و چالش های پیش آمده نیز اشاره کرد و گفت: همانطور که بارها گفته ام ، مسائل شهر ما و اداره شهر ما با چالش هایی مواجه است و ما از این شرایط و چالش ها رنج می بریم.

وی تنها راه چاره عبور از این چالش ها را نیز اقدام جدی و فوری دستگاه های حاکمیتی و نظارتی برشمرد و تصریح کرد: این شرایط می طلبد که مسائل جاری شهرستان و اوضاع فعلی مورد بررسی و چاره اندیشی قرار گیرد .

از استاندار گیلان می خواهم که به به مسائل انزلی به طور جدی رسیدگی کنند

امام جمعه بندرانزلی در حضور جمع کثیری از نمازگزاران همچنین خطاب به استاندار گیلان گفت: از همین تریبون از استاندار محترم گیلان که فردی پر تلاش ، دلسوز و با تقوا هستند می خواهم به مسائل شهرستان بندرانزلی به طور جدی رسیدگی کنند ، مرتب و بارها از ایشان خواسته ام که با مدیران کل خود به این شهرستان بیایند و در خصوص مسائل انزلی تصمیم بگیرند اما در این دوسالی که بنده هستم این مهم میسر نشده است.

حجت الاسلام شمس الدین همچنین تاکید کرد: خیلی از کارهای این شهرستان در داخل با کمک مدیران شهرستان رفع رجوع نمی شود و نیازمند اقدامات و دستورات بالا دستی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در خصوص شورا و شهرداری مشکلاتی داریم ، در رابطه با دریا ، ناجیان غریق و خدمت رسانی به مردم دچار مشکل هستیم، چند روزی نگذشته که تعدادی غریق داشته و این درحالی است که مطالبات ناجیان غریق به طور کامل پرداخته نشده است و از طرح ها نیز هیچ اطلاعی نداریم، نه از نظر ظاهر و شئون، و نه از نظر امنیت مردم در دریا شرایط مورد رضایت نیست ، لذا جلسات لازم را برگزار کنید تا ما حرف بزنیم تا بعدا نگویند چرا پشت تریبون گفتید.

حضور مردم برای تذکر دادن بسیار مهم و تکلیف است.

امام جمعه بندرانزلی همچنین موضوع امر به معروف و نهی از منکر را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: دستگاه های امر به معروف و نهی از منکر فعال تر ورود کنند ، حضور مردم برای تذکر دادن بسیار مهم و تکلیف است.

حجت الاسلام شمس الدین اضافه کرد: برای مشارکت بیشتر در امر به معروف و نهی از منکر در بخش خواهران نیازمند همکاری هستیم لذا خواهران داوطلب اعلام آمادگی کنند.

روز قدس روز فریاد و اعلام ایستادگی مردم جهان علیه رژیم صهیونیستی و استکبار است

امام جمعه انزلی دربخش پایانی از سخنانش با اشاره به اقدامات ضد انسانی و ضد شرعی رژیم آل سعود درخصوص ممانعت از حضور حجاج ایرانی دربرگزاری مناسک حج امسال اظهار کرد:ایجاد شرارت و کودک کشی دریمن نیز از جمله مواردی است که سازمان ملل با دریافت پول، از آن چشم پوشی می کند.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به سلب تابعیت از رهبر مردم بحرین از سوی حکام این کشور متذکر شد:این کار حاکمان بحرین به مانند اشغالگری صهیونیست ها است چرا که بیرون کردن مردم از سرزمینشان و سلب تابعیت از یک مرجع دینی علاوه براینکه تفاوتی ندارد بلکه بدعت بسیارخطرناکی است.

وی با بیان اینکه مردم بحرین با وجود فشارها و تهدیدات به درخواست جمهوری اسلامی اقدامات مسالمت آمیز دارند خاطرنشان کرد:حکام خود فروخته بحرین درصورت ادامه اینگونه اقدامات با قهر انقلابی مردم این کشور مواجه شده و جمهوری اسلامی نیز درصورت نیاز و ضرورت ، برای براندازی حکومت آل سعودی بحرین وارد عمل می شود.

امام جمعه انزلی با تاکید برلزوم حضور گسترده تر و چشمگیرتر مردم در راهپیمایی ضد صهیونیستی روز جهانی قدس گفت:دلیل و ریشه همه فتنه ها و شرارتها درسطح دنیا صهیونیستهای غاصب و حامیان آنها هستند.

حجت الاسلام شمس الدین یادآور شد :امام راحل(ره) این روز را برای تحقق نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی قرار داده و روز قدس روز فریاد علیه این رژیم و اعلام ایستادگی و توفندگی مردم منطقه و جهان اسلام علیه استکبار جهانی است.

شایان ذکر است میان دو نماز جمعه و نماز عصر نیز با حضور معاون قضایی مدیرکل دادگستری استان گیلان به رسم یادبودی هدیه ای به حجت الاسلام ایران عقیده اهدا و از زحمات ایشان تقدیر شد.

۶۹۵۰۴۰۴-۲۱۶۱-۳_L

tel final1

Share