در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان عنوان شد

شرکت بیش از ۲۰ هزار گیلانی در جشنواره کتابخوانی رضوی/خدامحوری یکی از ویژگیهای مهم افراد فرهنگ مدار است/لاهیجان, مسئولینی از جنس کتاب دارد

به گرازش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،امیر محمدپور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان با اشاره به استقبال بی نظیر علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان از ثبت نام و شرکت بیش از۲۰۰۰۰گیلانی در بخش مکتوب و الکترونیک این جشنواره خبرداد.

به گرازش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی گیلان ،امیر محمدپور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان با اشاره به استقبال بی نظیر علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان از ثبت نام و شرکت بیش از ۲۰ هزار گیلانی در بخش مکتوب و الکترونیک این جشنواره خبرداد.

photo_2016-07-26_12-29-50جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان روزگذشته(سه شنبه ۴مرداد) و با حضور امیر محمدپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان، مرتضی اکبری رئیس اداره کتابخانه های عمومی، اعضای انجمن و مسئولین کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه که به منظور بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی و پیگیری مصوبات جلسات گذشته و در فرمانداری لاهیجان برگزار شد گفت: خداوند بزرگ را شاکرم در شهرستانی حضور دارم که فرماندار و مسئولینی از جنس کتاب در اینجا حضور دارند و در حوزه توسعه کتابخوانی فعالیت می کنند.

خدامحوری یکی از ویژگیهای مهم افراد فرهنگ مدار است

امیر محمدپور داشتن روحیه فرهنگی را لازمه حرکت در این مسیر دانست و یکی از ویژگیهای مهم افراد را خدامحوری در اقدامات آنها عنوان کرد.

وی اضافه کرد: بواسطه همین ویژگی مهم است که افراد در عرصه های فعالیت خود موفقیت را تجربه می کنند و دستاوردهای بسیاری برای جامعه به ارمغان می آورند.

محمدپور شهرستان لاهیجان را خواستگاه عالمان و دانشمندان بسیاری در طول تاریخ دانست و این مقوله را ناشی از علاقمندی مردمان این دیار به مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان خاطرنشان کرد: امروز کتابخانه های عمومی در شهرستان لاهیجان مرکزی برای حضور علاقمندان واقعی کتاب و تشکلهای فرهنگی شده است.

نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جهت معرفی سبک زندگی مطالعه محور تلاش می کند

وی با بیان اینکه سیاست نهاد کتابخانه های عمومی فراهم آوری شرایط مطلوب برای مخاطبین با ارائه خدمات مبتنی بر کتاب و استفاده از ظرفیت های تبلیغی و ترویجی در حوزه کتاب می باشد اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی با ایجاد مقدمات و زمینه سازی درست در جهت معرفی سبک زندگی مطالعه محور و ایجاد احساس نیاز به مطالعه در میان جوانان و خانواده ها با محوریت کتابداران تلاش می کند.

امیر محمدپور در بخش دیگری از صحبتهای خود به فرایند انتخاب کتاب های کتابخانه های عمومی نیز اشاره کرد و گفت: شرایط جدیدی در انتخاب منابع کتابخانه ها ایجاد شده و کتابهای کتابخانه ها بر اساس نیاز اعضا انتخاب می شوند.

ترویج کتاب و کتابخوانی شاخصه اصلی توسعه یافتگی است

۲۲۵ee58f-bc84-41b7-8df2-a6250c98f356فرماندار لاهیجان نیز در این جلسه تدوین برنامه های سه گانه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای ترسیم افق روشن برای رسیدن به سند چشم انداز برنامه ششم توسعه کشور و شهرستان لاهیجان را از مهمترین برنامه های مسئولین این شهرستان در همه عرصه ها از جمله حوزه فرهنگی شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی و ترویج آن زیربنای توسعه و از شاخصهای مهم توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود اظهار کرد: با علم به این موضوع و با توجه به کمبود اعتبارات در حوزه عمرانی و محدویت ها در حوزه احداث کتابخانه های عمومی در لاهیجان اقدامات خوبی از جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و عضو گیری کتابخانه های موجود از سوی مجموعه کتابخانه های عمومی استان صورت گرفته که جای امیدواری دارد.

احمدی همچنین ضمن ارائه آمارهایی در خصوص شاخصهای مطالعه در شهرستان لاهیجان اظهار کرد: شاخص کتاب، فضای مطالعه و عضو کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان باید با برنامه ریزی مناسب روند صعودی خود را طی و جایگاه اصلی در این حوزه را بدست آورد.

فرماندار در پایان با اشاره به نقش سازنده خیرین در حوزه کتابخانه های عمومی را یادآور شد. وی با اذعان به نگاه تخصصی به مقوله کتاب و کتابخوانی آن را از ضرورتهای جامعه امروز عنوان کرد.

اکبری: توسعه کتابخانه شهید باهنر لاهیجان به۲میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

در این جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان نیز در گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان از رشد فعالیتهای فرهنگی در مجموعه کتابخانه ها خبرداد و گفت: در چهارماهه نخست سال جاری بیش از۲۰نشست کتاب خوان با محوریت معرفی کتابهای پرمخاطب در ۶کتابخانه عمومی لاهیجان برگزار شده است.

مرتضی اکبری همچنین گفت: فضای مطالعاتی کنونی کتابخانه های شهر لاهیجان پاسخگوی نیاز مراجعین نیست و باید در این حوزه اقدام عاجلی صورت پذیرد.

وی توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان را یکی از اقدامات مهم در حال اقدام در این حوزه عنوان کرد و گفت: این پروژه با ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی جهت تکمیل و بهره برداری به اعتباری بالغ بر۲میلیارد ریال نیاز دارد.

tel final1

Share