شعبان پور در بازدید از کتابخانه مرکزی رشت و کتابخانه سلیمانداراب

کتابخانه مرکزی رشت آبروی فرهنگی گیلان است/ استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اتمام پروژه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ضمن بازدید از بخشهای مختلف کتابخانه مرکزی رشت اظهار امیدواری کرد با تخصیص منابع استانی و همدلی و عزم و حساسیت ایجاد شده نسبت به این پروژه فرهنگی، سرانه فضاهای فرهنگی در گیلان به طور چشمگیری افزایش یابد و مردم گیلان از برکات آن بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی گیلان ،حجت شبانپور در جریان بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت گفت: تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت از اولویت‌های فرهنگی استان است که در صورت تامین منابع در آینده نزدیک، شاهد اتمام این پروژه فرهنگی و رشد چشمگیر سرانه فضاهای فرهنگی خواهیم بود.

photo_2016-07-05_10-37-05معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان صبح امروز(سه شنبه۱۵ تیر)در جریان بازدید از پروژه ساخت کتابخانه مرکزی رشت که با همراهی امیر محمدپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان، رحیم شوقی مدیرکل دفتر فنی استانداری گیلان، کارشناسان دو دستگاه، پیمانکار و مشاورین پروژه صورت پذیرفت، با اشاره به مشکلات دولت در حوزه کمبود اعتبارات در حوزه عمرانی اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت در سال جاری با مشکل کمبود اعتبارات مواجه است اما با در نظر گرفتن وضعیت سرانه فضای مطالعه در استان نسبت به استانهای دیگر باید از همه ظرفیت‌ها برای اتمام این پروژه فرهنگی استفاده شود.

حجت شعبانپور لزوم انجام تمهیدات لازم برای استفاده از منابع استانی برای اتمام کتابخانه مرکزی شهر رشت را یاد آور شد و اظهار کرد: سهم بسزایی که این پروژه بزرگ فرهنگی در افزایش سرانه فضای مطالعاتی استان ایفا خواهد کرد محرک بسیار مناسبی برای اتمام آن طبق مصوبه سفر هیات دولت به گیلان است.

وی همچنین ضمن بازدید از بخشهای مختلف کتابخانه مرکزی رشت اظهار امیدواری کرد با تخصیص منابع استانی و همدلی و عزم و حساسیت ایجاد شده نسبت به این پروژه فرهنگی، سرانه فضاهای فرهنگی در گیلان به طور چشمگیری افزایش یابد و مردم گیلان از برکات آن بهره‌مند شوند. شعبانپور همچنین کتابخانه مرکزی شهر رشت را آبروی فرهنگی استان گیلان توصیف کرد.

امیر محمدپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در جریان این بازدید با اشاره به وضعیت پروژه ۱۵ ساله احداث کتابخانه مرکزی رشت گفت: کتابخانه مرکزی رشت بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور است. با توجه به مساحت ۷ هزار و ۶۰۰ متری کتابخانه مرکزی رشت، تکمیل این پروژه بزرگ در بهبود سرانه فضای مطالعه کتابخانه‌های عمومی گیلان تاثیرگذار خواهد بود.

۵ce59cfb-05f2-4aef-8a03-a6b2d4c32253وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر اعتبارات پیشبینی شده از محل سفر هیات دولت به استان برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت به طور کامل تخصیص داده نشده است، با تدبیر استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، اعتباری از محل دیگر برای پیشرفت پروژه مذکور در نظر گرفته شده است و اهتمام همه مسئولین استانی در اتمام بزرگترین کتابخانه مرکزی شمال کشور تا پایان مالی سال آتی است.

گفتنی است عملیات احداث پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت از سال ۸۰ آغاز شده و همزمان با سفر رئیس جمهور به گیلان، این پروژه برای اتمام در دولت یازدهم در فهرست ۱۸ پروژه مهم استان قرار گرفته است.

پس از این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با همراهی مدیران کل کتابخانه های عمومی و راه و شهرسازی از کتابخانه در حال احداث سلیمانداراب رشت نیز بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

در این بازدید میرزایی مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان گیلان ضمن ارائه گزارش از روند تکمیل این پروژه نیز اظهار کرد: با همکاری و پیگیری های مناسب اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان این کتابخانه عمومی با پیشرفت۹۸ درصدی در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

کتابخانه عمومی سلیمانداراب رشت با اعتباری بالغ بر ۷میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال و در فضایی بالغ بر ۷۵۰متر مربع در حال تکمیل و بهره برداری است.

tel final1

Share