استاندار گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران

خبرنگاران گیلانی در گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفره به خارج اعزام می‌شوند/مسئولان به جای نصب پرده‌های تبلیغی از خبرنگاران حمایت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با تاکید بر لزوم انتقادپذیری مدیران و بالا بودن آستانه تحمل مسئولان گفت: تلاش های مجموعه رسانه های استان، باید در راستای حفظ و تقویت توانمندی و زیبایی های گیلان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی در مراسم روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و عرصه‌ی خبر بویژه شهید صارمی افزود : شهید صارمی از اندیشه‌ی ناب انقلاب اسلامی و با از خودگذشتگی که نشان از فرهنگ اصحاب رسانه است شهادت و ایثار را به جان خرید.IMG_4217

وی با بیان اینکه در جامعه‌ی ما ارزش والای انسان‌ها به خوبی درک می‌شود خاطر نشان کرد : افتخار می کنیم که دین، مذهب و قانون اساسی ما که بر پایه‌ی دین مبین اسلام است به کرامت و شرافت همه‌ی انسان‌ها احترام گذاشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان سهم اهالی رسانه و خبرنگاران را در حفظ کرامت انسان‌ها بسیار ویژه دانست و گفت : خبرنگاران می‌توانند در این مسیر نقشی شگرف، اثربخش و پایدار از خود برجای بگذارند.

وی رسالت خبرنگاران را برای حفظ آرامش و ایجاد فضای همدلی در جامعه بسیار خطیر عنوان کرد و افزود : علیرغم اندیشه‌های مختلفی که اصحاب رسانه دارند خوشبختانه تلاش خوبی در جهت حفظ فضای آرام موجود در استان شکل گرفته است.

استاندار گیلان بر ضرورت بالا بردن ضریب تحمل مدیران استان در برابر نقدهای سازنده و اصولی تأکید و تصریح کرد : مدیران استانی با حضوری مضاعف و بیشتر در جمع خبرنگاران پذیرش نقدها را تمرین کنند.

وی رسالت خبرنگاران را همراه با تعهد، تخصص و سریع فکر کردن توصیف کرد و گفت: خبرنگار با هوشمندی، شجاعت و شهامتی که در وجود اوست خود را در عرصه‌های استانی، ملی و بین‌المللی حاضر می کند.

وی خاطر نشان کرد : او با چنین ویژگی‌هایی از دیگر انسان‌ها متمایز است.

 دکتر نجفی اغلب خبرنگاران را جزء اقشار کم درآمد جامعه دانست و افزود: به رغم کارهای بزرگی که می کنند توقعات این قشر  به حداقل‌هاست و به موضوعاتی همچون تأمین معاش و بیمه محدود می‌شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران با تلاش‌هایی که از قبل آغاز شده تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت اظهار داشت : انشاء ا… با شفافیتی که در این مسیر خواهد بود حقی از این قشر پرتلاش ضایع نمی‌شود.

وی ادامه داد: طبعا این شرایط به خبرنگاران کمک خواهد کرد تا آنان با امنیت شغلی بهتر و با طیب خاطر به فعالیت خود ادامه دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان ارج نهادن به خبرنگاران را نیازمند ارتباط ۲ سویه دانست و افزود: اگر اندیشه و توقعات تلفیق پیدا کند انتظارات به صورت طرفینی خواهد بود.

وی به تلاش‌های صورت گرفته در گیلان در دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از آرزوهای ۲ دهه‌ی اخیر افزایش ظرفیت بنادر استان بوده که در حال تحقق است.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش گنجایش بندرانزلی از ۴ میلیون تن در سال‌های گذشته به ۱۱ میلیون تن در سال جاری گفت : طبق برنامه‌ریزی این گنجایش تا سال آینده به ۱۷ میلیون تن خواهد رسید.

وی به توسعه‌های شکل گرفته در منطقه آزاد انزلی به رغم محدودیت‌های موجود در بخش اراضی اشاره و خاطر نشان کرد: این تلاش‌های انجام شده در حالی است که از بودجه‌های استانی و ملی رقمی به این قسمت اختصاص پیدا نکرده است.

دکتر نجفی با بیان اینکه ظرفیت بندرکاسپین ۲۲ میلیون تن پیش‌بینی شده است افزود : با تدابیر که در این بندر و توسعه‌ی منطقه آزاد شده علاوه بر ارتقاء سطح رفاه مردم آن منطقه، افزایش رغبت در بخش خصوصی را  برای سرمایه گذاران شاهد هستیم.

وی به سفر فشرده خود به آستراخان روسیه و مذاکرات صورت گرفته درخصوص افزایش مناسبات ۲ استان اشاره و خاطر نشان کرد: مقامات آستراخان بندر کاسپین را جزء امیدهای آینده‌ی این استان در جهت افزایش حجم مبادلات می‌دانند.

نماینده عالی دولت در گیلان توسعه بنادر را یک اقدام در جهت منافع ملی ارزیابی کرد و افزود: این تلاش‌ها اندیشه‌ای است که توسط یک دولت شکل می‌گیرد و برای سالیان متمادی ماندگار خواهد ماند.

وی مرکز ملی آمار را ملاک تشخیص و تعیین رتبه‌ی استان ها در شاخص‌های مختلف عنوان کرد و گفت: این مرکز که در ابتدای دولت  رتبه ۲ و ۳بیکاری گیلان را ارائه کرده در سال جاری با همان شاخص‌های ارزیابی رتبه ۲۰ کشوری را درخصوص گیلان اعلام کرده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه کارگروه اشتغال استان در سطح کشور در حال کسب موفقیت است گفت: این رتبه به معنای رفع مشکلات بیکاران و فارغ التحصیلانی که از چند دوره انباشته شده است، نیست.IMG_4226

وی افزایش ۲.۲ درصدی صادرات کشور را یکی از فواید و اثرات برجام دانست و افزود : برای اولین بار حجم صادرات کشور ۳ میلیون دلار بیشتر از واردات شده است.

وی خاطر نشان کرد : در این میان بیش از ۴۵۰ بانک از کشورهای مختلف برای ورود به عرصه‌ی اقتصادی کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

دکتر نجفی به اعزام هیئت اقتصادی از گیلان به آستراخان در ۲۱ سال قبل اشاره و اظهار داشت: در سفر اخیر مقامات آستراخان بیان می‌کردند که باور نداشتیم در سال‌های آینده به جایی برسیم و با گیلان ارتباط اقتصادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ کشور دنیا با جدیت هر چه تمامتر در حال بهره‌مندی و جذب از بنادر آستراخان در دریای خزر هستند افزود : این ارتباطات با روسیه و آستراخان برای افزایش حجم مبادلات و سرمایه‌گذاری‌ها است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پرده‌برداری از مجسمه دانشمند و ریاضیدان برجسته ایرانی حکیم عمرخیام در آستراخان گفت: گیلان توانست اولین اثر فرهنگی از ایران را در کل روسیه برجای بگذارد که بسیار زیبا و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه سرای تجاری ایرانیان در آستراخان به نام گیلان ثبت شده است افزود: اندیشه‌ی ایجاد این سرای تجاری گسترش سرمایه گذاری‌های اقتصادی است و این سرا متعلق به همه‌ی ایرانیان خواهد بود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : در این سرای تجاری میز کار برای همه‌ی استان‌های کشور نیز اختصاص داده خواهد شد تا با محوریت گیلان همه‌ی تجار از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه با کشور آذربایجان به عنوان همسایه زمینی و دریایی گیلان بیش از ۱۰ سال ارتباط اقتصادی کمی داشتیم افزود: خوشبختانه در این دولت ۲ کمیسیون اقتصادی برای افزایش حجم مناسبات تشکیل شده است.

دکتر نجفی با بیان اینکه نگذاریم تلاش‌های فرزندان این خطه در توسعه‌ی زیر سوال برود تصریح کرد : باید با درک مشترک زمانی که منافع ملی و بین المللی در میان است نقد یک طرفه با غیر سازنده نکنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دفاع از عملکرد دولت خیلی ناچیز بوده گفت: چرا اینقدر به دولت هجمه وارد می‌شود ؟مگر می‌شود بسیاری از مشکلات بوجود آمده در سال‌های گذشته را طی ۲ تا ۳ سال حل کرد.

استاندار گیلان افزود : در هفته دولت، ارائه خدمات  را به دست شما خبرنگاران می سپارم که آنها را به مردم انتقال دهید.

وی به حمایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نسبت به دولت اشاره و خاطر نشان کرد: ایشان هر جا که صلاح بدانند تذکر می‌دهند و دولت هم با تبعیت کامل از بیانات مقام معظم رهبری به پیش خواهد رفت.

photo_2016-08-08_15-12-31استاندار گیلان مدیران استانی را موظف به مصاحبه و دعوت از خبرنگاران در جلسات خود کرد و گفت: در این مسیر فقط خبرنگاران انتخابی دعوت نشوند.

وی بر لزوم حمایت از خبرنگاران تأکید و تصریح کرد : با کاهش نصب پرده‌های تبلیغی برای تعریف و تمجید از اشخاص از این قشر حمایت شود و این مسئله به مدیران ابلاغ خواهد شد.

دکتر نجفی با استقبال از پیشنهاد همراهی خبرنگاران در سفرهای خارجی گفت : علیرغم اینکه انتخاب خبرنگاران کار سختی است اما گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفره را به کشورهای هدف اعزام می‌کنیم.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فضای خوبی در استان فراهم شده که باید از این فضا به بهترین شکل ممکن بهره گیری کرد،افزود: از همه‌ی کسانی که دلشان برای توسعه‌ی گیلان بهتر و برتر می طپد می خواهیم  راستای حفظ و تقویت گیلان حرکت کنند.

دکتر نجفی تاکید کرد :تلاش مجموعه خبری و رسانه ای استان ، باید بر این اصل استوار باشد که این فضای همدلی هم از سوی رسانه ملی و هم سایر رسانه ها از بین نرود.

tel final1

Share