فرمانده انتظامي استان گيلان خبر داد:

اولویت پلیس در طرح سالمسازی دریا فرهنگ سازی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: اولویت پلیس در طرح سالمسازی دریا فرهنگ سازی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سردار محمدرضا میرحیدری در نشست تعاملی با فرمانده سپاه با اشاره به مسئولیت خطیر نیروی انتظامی در قبال حفظ ارزش های اسلامی گفت: مشارکت مردمی از عوامل مهم و اثرگذار بر موفقیت اجرای طرح سالمسازی دریا است.

۱ (۴)وی با بیان اینکه برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان قداست زیادی به استان بخشید، گفت: نباید عرصه هنجار شکنی برای بدخواهان مردم گیلان و فرهنگ غنی اسلامی آنان باز باشد.

میرحیدری خواستار رفع مشکلات پیش رو طرح های سالم سازی دریا، از جمله استقرار ناجیان غریق شد و ادامه داد: باید دستگاه های متولی این امر با برگزاری نشست هم اندیشی و با برنامه ریزی های مناسب نواقص و معایب طرح های سالم سازی دریا را برطرف نمایند.

رئیس پلیس گیلان از جمله نهاد های تاثیرگذار و کاربردی در طرح های سالم سازی دریا را بسیج دانست و گفت: بسیج می تواند نقش بسیار موثری در حفظ شئونات اسلامی داشته و پلیس را در ارتقا امنیت اجتماعی سواحل یاری نماید.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: اولویت پلیس در طرح سالمسازی دریا  فرهنگ سازی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه پلیس با طرح گیلان مطهر قصد دارد فضای دریا را به سمت معنویت و حفظ بیشتر ارزش ها سوق دهد، بیان داشت: اجرای موفق طرح گیلان مطهر در ایام نوروز ثابت نمود که می توان جرایم و ناهنجاری های ساحل را  با تذکر لسانی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر کاهش داد.

سردار محمدرضا میرحیدری با اشاره به اینکه مناطق خطر آفرین در سواحل که هرساله باعث غرق شدن افراد زیادی می شود، شناسایی شده، اظهار کرد: باید نظارت و کنترل خود را بر این مناطق افزایش دهیم.

وی با اعلام اینکه طرح سوم گیلان مطهر  ۱۴۰ نقطه ساحلی و تفرجگاهها با حضور روحانیون مرد و زن از عید سعید فطر اجرا خواهد شد،  افزود: پلیس از خواهران و برادران بسیجی در کنار کارکنان ناجا و پلیس های افتخاری در اجرای این طرح در تابستان استفاده خواهد کرد.

میرحیدری با بیان اینکه گشت های محسوس و نامحسوس با همکاری پلیس راه در محور های مواصلاتی به منظور برخورد با ناهنجاری در جاد ها حضور فعال خواهند داشت، خاطرنشان کرد: برخورد قانونی با خاطیان و هنجار شکنان ارزشهای اسلامی در سواحل وتفرجگاهها و جاده های سطح استان در دستور کار پلیس قرار دارد.

سردار محمد عبدالله پور نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه تعامل پلیس و سپاه در ارتقا امنیت استان تاثیر گذار است،گفت:باید برنامه ریزی مناسبی برای حضور همه نهاد ها و دستگاه ها در سواحل و تفرجگاه ها صورت گیرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان مردم را یکی ازمهمترین مولفه های اجرای موفق طرح سالم سازی دریا اعلام نمود و یادآورشد: مردم گیلان و ایران اسلامی نسبت به اعتقادات دینی خود متعهد بوده و قطعا پاسدار حریم فرهنگی و اجتماعی خانواده و اجتماع خود خواهند بود.

وی با تصریح براینکه اقدامات فرهنگی نیاز به اقدامات بنیادین دارد، ادامه داد: حفظ حریم اخلاقی و فرهنگی نیازمند حضور موثر و همه جانبه متولیان فرهنگ و امنیت می باشد.

گفتنی است، نشست تعاملی پلیس و سپاه با حضور فرمانده انتظامی گیلان، معاونان و روسای پلیس های تخصصی، فرمانده و تعدادی از مدیران سپاه قدس به منظور ارتقا امنیت اجتماعی شهروندان در طرح سالم سازی دریا در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

tel final1

Share