جانشين فرماندهي انتظامي استان گيلان

استقرار یگان های ویژه و جت اسکی های مرزبانی برای ممانعت از هنجارشکنی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرهنگ مهرگان از ساماندهی تفرجگاه ها و طرح های سالم سازی دریا خبر داد و افزود: اولویت پلیس در برخورد با ناهنجاری های فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرهنگ مهرداد مهرگان جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در نشست تعاملی با رئیس حوزه علمیه با بیان اینکه وضعیت فرهنگی گیلان برای پلیس بسیار مهم است، گفت: گیلان با دارا بودن موهبت های الهی سالانه پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور می باشد.

DSC_9848جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه مسافران با فرهنگ های مختلفی وارد گیلان می شوند، افزود: بعضی از گردشگران و مسافران ناهنجاری های فرهنگی و اخلاقی را در سواحل و تفرجگاهها پدید می آورند.

سرهنگ مهرگان بیان داشت: استان گیلان دارای مردم ولایتمدار و شهید پروری است که بعضی از گردشگران حرمت شرایط فرهنگی گیلان را حفظ نمی کنند.

وی با تصرح براینکه بعضی با دیدن مسافران فکر می کنند میزان اعتقاد مردم گیلان کمرنگ است، تصریح کرد: مردم گیلان همیشه در مراسمات مذهبی و ارزشی حضور پررنگ تری نسبت به دیگر استان ها دارند.

سرهنگ مهرگان از ساماندهی تفرجگاه ها و طرح های سالم سازی دریا خبر داد و افزود: اولویت پلیس در برخورد با ناهنجاری های فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به ایستگاههای طرح گیلان مطهر در سواحل  و اینکه در هر ایستگاه فرهنگی منشور اخلاقی و وظایف درج می شود، افزود: طرح گیلان مطهر با استقبال مناسب مردم و دستگاه های دولتی همراه بود که در رسانه های سراسری نیز پوشش داده شد.

وی با بیان اینکه استان های دیگر نیز از طرح گیلان مطهر برای استان خود الگو برداری کردند، افزود: گیلان دارای ۱۸۰ کیلومتر نوار ساحلی می باشدکه  ۱۶۰ نقطه از آن در خارج از طرح ها  سالمسازی بوده که پلیس برای آنها در حال برنامه ریزی می باشد.

مهرگان با بیان اینکه در خارج از طرح ها از حضور در آب جلوگیری می شود، گفت: بیشترین خطرات غرق شدگی در خارج از طرح های دریا می باشد.

وی در ادامه از استقرار یگان های ویژه و جت اسکی های مرزبانی در خارج از طرح های ساحلی برای ممانعت از هنجار شکنی خبر داد .

این مقام انتظامی با بیان اینکه خواهران طلبه، مردانه در طرح گیلان مطهر فعالیت کردند، متذکرشد: در طرح های ساحلی از ۴۰۰ خواهر بسیجی و پلیس افتخاری و طلبه در ایام عید فطر استفاده خواهد شد.

مهرگان با تاکید براینکه برای حفظ هنجارها و فرهنگ باید تلاش کرد، افزود: به دنبال افزایش و حفظ کیفیت اجرای طرح های فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه پلیس حافظ ارزش های نظام اسلامی می باشد، گفت: پلیس در حفظ فرهنگ های ایرانی و اسلامی با کسی تعارف ندارد.

گفتنی است، نشست تعاملی بررسی راهکارهای اجرای هرچه بهتر طرح گیلان مطهر در سواحل دریا و تفرجگاهها که با حضور جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان، معاون اجتماعی پلیس گیلان و رئیس حوزه علمیه خواهران و مدیران شهرستانی حوزه برگزار شد.

tel final1

Share