در مراسم تودیع و معارفه دادستان فومن عنوان شد

تغییرات ربطی به انتخابات ندارد/ دادگستری قصد زورآزمایی و برتری جویی ندارد/ قوه قضائیه در برخورد با متجاوزین قاطعانه عمل خواهد کرد/در زمینه پوشش جامعه مورد تهدید است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آهنگری با بیان اینکه در حوزه فرهنگ بدهکار نسل های آینده هستیم، متذکر شد: به حوزه فرهنگی کمتر توجه شده است.متاسفانه در زمینه پوشش واقعا مورد تهدید هستیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان فومن پیش از ظهر امروز در سالن شهید خدمتگزار این شهرستان برگزار شد.photo_2016-06-20_20-42-03

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن, قائم مقام دادگستری کل گیلان در این مراسم با اشاره به اجرای عدالت به عنوان وظیفه ذاتی دستگاه قضائی، گفت: برای رسیدن به این مرحله، آئین دادرسی مدنی و کیفری باید به طور کامل رعایت شود و این سخت است.

وی با اشاره به تعبیرات مقام معظم رهبری در نشست با مسئولان دستگاه قضا خاطرنشان کرد: امیدواریم که اگر ظلمی به فردی شد وی با اطمینان برای گرفتن حق خود نام قوه قضائیه را بر زبان آورد.

الهیان تاکید کرد؛مردم همیشه قضاوت کنندگان خوبی برای اعمال و رفتار مسئولان بوده اند و آثار اعمال و رفتار ما به عنوان مسئول تا سال ها در اذهان باقی خواهد ماند و مردم با اطمینان به دادگستری رجوع کنند.

وی خدمت در دستگاه قضا را متصل به ولایت و بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: ایجاد عدالت، احقاق حق و ابطال باطل بسیار مهم بوده و انحراف از این مسیر مورد عتاب و خطاب است.

قائم مقام دادگستری کل گیلان تغییرات صورت گرفته را بی ارتباط به انتخابات دانست و افزود: جناب اهنگری ۸ سال خدمت کرده اند و از جمله قضاتی بودند که اشراف کاملی بر مباحث داشتند و انشاالله در سنگر بعدی موفق باشند.

الهیان با بیان اینکه وجود تعامل بین سه قوه در سطح کلان، استان و شهرستان بسیار مهم است،افزود: براساس اصل ۵۷ قانون اساسی، دستگاه قضائی جزئی از حاکمیت محسوب شده و جدای از آن نیست و باید با حفظ استقلال و رعایت قوانین در کنار سایر مسئولان با تعامل کامل خدمت رسانی کند.

قائم مقام دادگستری کل گیلان یکی از وظایف حاکمیت ایجاد امنیت برای مردم در جامعه خواند و گفت:حفظ بیت المال و امنیت قضائی مردم باید در سرلوحه کار همه مسئولان قضائی قرار بگیرد.

وی افزود: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امنیت و آرامش در سطح جامعه حکمفرما است.

الهیان ایجاد امنیت قضائی را وظیفه دستگاه قضا عنوان و خاطرنشان کرد: در امور جزائی نگاه به دادسرا و دادستان بوده و در کنار آن مجموعه دادگستری احکام مدنی و حقوقی صادر می کنند.با وجود تراکم جمعیت خوشبختانه به فضل خداوند از امنیت قضائی خوبی برخوردار بوده و شاهد جرائم خشن نیستیم.

قائم مقام دادگستری کل گیلان با اشاره به وجود مناطق گردشگری در شهرستان فومن افزود: باید حرمت علمایی بزرگ همچون مرحوم «آیت الله بهجت» که از سرآمدان این شهرستان هستند حفظ شده و با حفظ این شئونات، زمینه مناسب برای جذب گردشگر و افزایش درآمدزایی برای شهرستان نیز فراهم گردد.

وی با تاکید به حفظ حقوق بیت المال، خاطرنشان کرد: دست اندازی به انفال و ثروت های عمومی وجود داشته اما باید همانند سابق در شهرستان با تعامل و همکاری با سایر دستگاه های اجرایی و بامحوریت دادگستری پیگیری شود.

قوه قضائیه در برخورد با متجاوزین قاطعانه عمل خواهد کرد

حجت الاسلام صادق ایران عقیده خدمت در نظام اسلامی را نعمتی الهی دانست و افزود: نگاه کردن به موقعیت ها از این منظر که موجب احقاق حق و اقامه عدل الهی شود ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: هرچه مسئولیت انسان سنگین تر رزق و روانش نیز سنگین تر خواهد بود اما اشتباه و خطای محاسباتی مسئولیت پذیری در این برهه حساس و دقیق از نظام اسلامی خطا و اشتباهی نابخشودنی است.

دادستان جدید فومن هجمه ها و دشمنی ها علیه  نظام را به دلیل اسلامی و انقلابی بودن آن دانست وافزود: اگر مشخصه انقلابی و اسلامی بودن  از ایران گرفته شود دیگر هیچ کشوری با آن دشمنی نمی کند.

حجت الاسلام ایران عقیده نظام مقدس اسلامی ایران را برگرفته از نظام امیرالمومنین (ع)، فرهنگ حسینی و علوی دانست و خاطرنشان کرد: این نظام در مقابل ظلم و تهدید سرخم نمی کند بنابراین در این میان مسئولان اگر به اندازه سرسوزنی اشتباه و خطا در انجام وظایف محوله خود انجام دهند و این موضوع به دلیلی برای ضربه زدن به اهداف بزرگ نظام اسلامی تبدیل شود، بسیار نابخشودنی خواهد بود.

دادستان فومن تصریح کرد:  اصل خدمت در این موقعیت ترویج ارزش های دینی و اقامه عدل و همچنین برخورد با افرادی که به فسق و فجور می پردازند خواهد بود.

وی با بیان اینکه دفاع از حقوق عامه مردم به عنوان یک اصل دادستانی بسیار مهم است، تصریح کرد: اصل اول آن احساس امنیت و آرامش است و شاید امنیت ظاهری به اندازه اثرگذاری امنیت روانی نباشد.

دادستان فومن حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی و طبیعی را وظیفه همه دستگاه ها دانست و گفت: همه مردم باید نسبت به این موضوع حساس شوند. مشخصه اصلی استان گیلان منابع طبیعی آن است و اگر سود جویان بخواهند به این مشخصه دست درازی کرده و آن را نابود کنند آیا دیگر چه چیزی برای استانمان باقی خواهد ماند؟!

وی با تاکید به ضرورت حساس شدن مسئولان نسبت به این موضوع خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در جای خود در برخورد با متجاوزین قاطعانه عمل خواهد کرد.

دادگستری قصد زورآزمایی و برتری جویی ندارد

photo_2016-06-20_11-19-01در ادامه این مراسم حسن آهنگری دادستان سابق فومن اظهار کرد: آیت الله بهجت می فرمایند ما بدنیا آمده تا زندگی کرده و قیمت بگیریم نه به هر قیمتی زندگی کنیم.

حسن آهنگری افزود: وظیفه ذاتی تشکیلات قضائی تظلم خواهی و عدالت محوری است و قبل از ایجاد امنیت باید بسترهای لازم برای انجام این کار فراهم شود.

دادستان سابق فومن خاطرنشان کرد: آنچه که مربوط به مدیر در این حوزه می شود شیوه تعامل و همکاری با دستگاه هایی است که بسترساز ایجاد امنیت در جامعه هستند.

آهنگری وجود فضای تعاملی را موجب تسریع در ایجاد امنیت دانست و تصریح کرد: دادگستری هیچگاه در این بخش قصد برتری جویی و زورآمایی با مجموعه های دیگر نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

وی افزود: در یک پازل امنیت ساز که مجموعه های دیگر نیز حضور دارند، قطعه درخشانی به نام دادگستری کمک می کند تا معنای اصلی این پازل که امنیت بوده به خوبی حاصل شود.

دادستان سابق فومن جود مدیران خوب و کارآمد را سرمایه های هر منطقه دانست و با تاکید بر اینکه باید از سرمایه های گذشتگان در حوزه های مختلف استفاده شود، یادآورشد: تلاش های امروز نتیجه سرمایه گذاری های گذشته بوده است.

آهنگری با بیان اینکه در حوزه فرهنگ بدهکار نسل های آینده هستیم، متذکر شد: به حوزه فرهنگی کمتر توجه شده است.متاسفانه در زمینه پوشش واقعا مورد تهدید هستیم ولی خوشبختانه شهرستان فومن به نسبت شهرستان های دیگر در این زمینه وضعیت تفاوتی دارد که دلیل آن وجود علمای بزرگی همانند «آیت الله بهجت» در پس زمینه فرهنگی و مذهبی شهرستان فومن است.

وی  روحانیت و علما را فرهنگ ساز و فرهنگ دار در سطح جامعه دانست و با اشاره به وضعیت معضلات اجتماعی نظیر طلاق افزود: متاسفانه در این حوزه ها با وجود مشکلات فراوان به صورت مناسب سرمایه گذاری نشده است.

آهنگری گفت: نباید منتظر دولت، قوانین و بخشنامه ها بود. وجود تعامل میان دستگاهی موجب می شود این خلاء ها پر شوند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات «حسن آهنگری» تقدیر و حجت الاسلام «صادق ایران عقیده» به عنوان دادستان جدید شهرستان فومن معرفی شد.

photo_2016-06-20_11-18-44

tel final1

Share