اشجری خبرداد

برگزاری مراسم ۷ تیر با سخنرانی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه و رونمایی از یک کتاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم استانی هفتم تیر در رشت با سخنرانی حجت‌الاسلام حاج‌صادقی جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, حجت‌الاسلام مجتبی اشجری ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر گیلان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان ماه بندگی، مناجات و خودسازی است.ashjariاشجری۴۱

وی هفتم تیر را یادآور خاطره سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید بهشتی عنوان کرد و افزود: رسوایی حادثه مصیبت بار هفتم تیر تا ابد بر پیشانی دشمنان و منافقان باقی می‌ماند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: خون بر زمین ریخته شده شهیدان مظلوم هفتم تیر همواره شعله‌های خشم انقلابی ملت ایران را شعله‌ور می‌کند.

وی با اشاره به دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای هفتم تیر با مقام معظم رهبری در سال گذشته، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار مذکور دغدغه‌هایی را درباره بزرگداشت شهدای هفتم تیر بیان کردند که باید در برطرف کردن  این دغدغه‌ها بکوشیم.

اشجری  اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر فرمودند که درباره این حادثه کم‌کاری زیادی داشتیم، این حادثه را به درستی معرفی نکردیم، این کار را باید به جناح انقلابی مردمی خود جوش سپرد با زبان هنر و تصویر و با استفاده از ابزارهای جدید می‌توان این شخصیت‌ها را معرفی کرد.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که «این هفته را باید هفته حقوق بشر آمریکایی معرفی کنیم»، گفت: ۶ تا ۱۲ تیر، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به اتفاق‌های هفته مذکور توسط منافقان و دشمنان اشاره کرد و افزود: سوء‌قصد نافرجام به مقام معظم رهبری در ۶ تیر سال ۱۳۶۰ توسط گروهک تروریستی فرقان، بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط سازمان منافقان در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ از جمله اتفاق‌های هفته مذکور است.

وی بمباران شیمیایی سردشت در هشتم تیر سال ۱۳۶۶ و در نتیجه شهادت ۱۱۰ نفر و مجروح شدن ۵ هزار  نفر، به شهادت رساندن محمد کچویی رئیس زندان اوین در هفتم تیر سال ۱۳۶۰، به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد در ۱۱ تیر سال ۱۳۶۱ را از دیگر اتفاق‌های هفته مذکور برشمرد.

اشجری گفت: شلیک موشک به هواپیمای مسافری توسط ناو آمریکایی در ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ که منجر به شهادت  ۲۹۰ مسافر و خدمه هواپیما شد، موجب شد تا هفته مذکور به نام هفته حقوق بشر آمریکایی معرفی شود.

به گفته وی، هفته مذکور فرصت خوبی است تا آینه‌ای برای انعکاس نفاق و دروغگویی دولت‌های استکباری مدعی حقوق بشر و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار باشد.

این مسؤول با اشاره به مصادف شدن هفتم تیر سال جاری با ۲۱ ماه رمضان روز، شهادت امام علی (ع) یادآور شد: دو ویژگی شاخص در شهید بهشتی و امیر مومنان حضرت علی (ع) وجود دارد و آن این است که هر دو شهید و هر دو مظلوم هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مراسم استانی این حادثه در روز ۶ تیر ساعت ۲۲ در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) شهر رشت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: سخنران مراسم مذکور حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاج صادقی»، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی شب‌های احیا و لیالی قدر را فرصت بسیار مناسبی در راستای تبیین اندیشه‌های شهید بهشتی و بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی دانست.

اشجری با اشاره به رونمایی از کتاب زندگینامه شهید عضدی در سال گذشته، متذکر شد: رونمایی این کتاب یکی از کارهای در راستای اندیشه‌های مقام معظم رهبری است و امسال نیز زندگینامه شهید عبدالکریمی از شهدای هفتم تیر تدوین می‌شود.

tel final1

Share