فانی در اجلاسیه فرهنگیان نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان :

نقش آموزش پرورش انتقال فرهنگ گذشته ایرانی-اسلامی به نسل آینده است/رونمایی از چهار عنوان کتاب و تجلیل از خانواده شهدا

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فانی گفت:نقش آموزش پرورش امروزه انتقال فرهنگ گذشته ایرانی-اسلامی به نسل آینده است و این کار در چهار محور فرهنگ ایثار و شهادت در کتاب درسی، اجرای برنامه های درسی با برگزاری اردوها و مراسم، تقدیر و تجلیل از شهدا و پیگری مسایل حقوقی از جامعه ایثارگران صورت میگیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اجلاسیه فرهنگیان نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان عصر امروز با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در میدان شهدای ذهاب رشت آغاز شد.

photo_2016-05-01_17-16-57به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , در این کنگره از چهار کتاب با عنوان چهل چراغ مدارس گیلان ، من ۱۴ساله نیستم ، همکلاسی آسمانی و راه عاشقی با حضور وزیر آموزش و پروش رونمایی شد.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در اولین روز کنگره هشت هزار شهید استان گیلان با اشاره به ۱۲ اردیبهشت روز معلم و تبریک این روز اظهار کرد: شهید مطهری شخصیت و جایگاه بالایی دارد و به همین دلیل روز شهادت ایشان روز معلم شد.
وی با بیان اینکه شهید آگاهانه راه خدا را انتخاب می کند گفت: امام می فرماید اولین قطره خونی که از شهید به زمین می ریزد خداوند تمام گناهان آن را می بخشد و خدمت به شهید خدمت به پیامبر مکرم اسلام است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرماید زنده نگه داشتن راه شهید زنده نگه داشتن راه انقلاب است و همچنین می فرماید خانواده شهدا چشم و چراغ کشور است.
فانی گفت: در قران مجید ده آیه در خصوص شهید آمده است.
وی گفت: نقش آموزش پرورش امروزه انتقال فرهنگ گذشته ایرانی-اسلامی به نسل آینده است و این کار در چهار محور فرهنگ ایثار و شهادت در کتاب درسی، اجرای برنامه های درسی با برگزاری اردوها و مراسم، تقدیر و تجلیل از شهدا و پیگری مسایل حقوقی از جامعه ایثارگران صورت میگیرد.

وی افزود امسال توانستیم به کمک بسیج ۶۵۰ هزار دانش آموز را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم.

همچنین از خانواده شهدا نیز تجلیل به عمل آمد.

tel final1

Share