رئیس کل دادگستری استان گیلان

با نظارت دقیق از ساخت و سازهای بی مورد در جنگلها و سواحل جلوگیری شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کل دادگستری استان با بیان تاکیدات رئیس قوه قضائیه در حفظ اراضی ملی تصریح کرد: نباید با عدم نظارت و تعلل مسئولان بعد از ساخت منازل مسکونی غیرقانونی مجبور به تخریب آن باشیم بلکه باید با نظارت دقیق در همان ابتدا از ساخت و سازهای بی مورد در جنگلها و سواحل جلوگیری نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ریاست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.IMG_7877siavashpoor

احمد سیاوش پور رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان گیلان در این نشست با گرامیداشت شهادت آیت الله شهید مطهری، از مقام شامخ معلم قدردانی نمود.وی  با تشکر از اقدامات اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال در سال ۹۴  از پیگیری های جناب آقای مسرور  بازرس کل استان در جهت  برخورد با متخلفان  تقدیر به عمل آورد.

رییس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه اولویت های مناطق آسیب پذیر  در سال گذشته مشخص شده است,خاطر نشان کرد: یکی از این مناطق گردنه حیران در غرب استان بود که با اقدامات به جا و به موقع سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی برخورد قانونی در جهت رفع تصرف انجام پذیرفت.

این مقام ارشد قضایی، سرولات در شرق استان را نیز از جمله مکانهایی ذکر کرد که مورد تعرض زمین خواران قرارگرفته بود و به همت مسئولین در حال  تعین و تکلیف و  برخورد قانونی با متعرضین به منایع ملی و انفال می باشد.

احمد سیاوش پور با توجه به اهمیت صیانت از منابع طبیعی ، اقدامات صورت گرفته در استان را دارای بازتاب خوبی در بین مردم عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود در آینده  شاهد طبیعتی سبز بدون کمترین دخل و تصرف باشیم.

رئیس کل دادگستری استان با بیان تاکیدات رئیس قوه قضائیه در حفظ اراضی ملی تصریح کرد: نباید با عدم نظارت و تعلل مسئولان بعد از ساخت منازل مسکونی  غیرقانونی مجبور به تخریب آن باشیم بلکه باید با نظارت دقیق در همان ابتدا  از ساخت و سازهای بی مورد در جنگلها و سواحل جلوگیری نمود.

در ادامه جلسه دکتر آقایی دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با تشکر از حضورات مدیران محترم حاضر در جلسه، به ارائه گزارشی از   رفع تصرفات صورت گرفته در سال ۹۴ پرداخت.

همچنین  در این نشست  گزارشی  از مدیر کل راه و شهرسازی  استان در خصوص یکپارچه سازی سواحل شمال و جنوب  ایران  به سمع حاضران رسید.

ارائه راهکارهای تثبیت اراضی حاشیه نشینان جنگل های استان، ارائه راهکارهای  اجرای قانون حفاظت از اراضی زراعی در محدوده طرح هادی روستایی از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود که  توسط مدیران  و مسئولان دستگاه های متولی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

tel final1

Share