درجلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت عنوان شد

میدان شهدای ذهاب سرپوشیده می شود/تصویر ۸ هزار شهید گیلان در بلوارها و میادین نصب شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با اشاره به اینکه فضای گیلان و شهر رشت در اردیبهشت ماه بارندگی است قصد داریم به منظور برگزاری کنگره در فضای باز میدان شهدای ذهاب فضای سرپوشیده مهیا کنیم.

۲۶۲۸۴۲_۸۹۷اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در نخستین جلسه کمسیون فرهنگی شوای اسلامی شهر رشت که با موضوع آمادگی رشت برای برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید استان گیلان برگزار شد ریس ستاد برگزاری کنگره گفت : گیلان در زمینه فعالیت های فرهنگی برای شهدا ید طولایی دارد  که می توان به ۹۰۶ یادواره در سال ۹۴ اشار کرد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , ابراهیم جوادی گفت : همچنین تاکنون ۲۰۷ عنوان کتاب با موضوع شهدا در استان منتشرشده است.

رییس ستاد کنگره ملی ۸ هزارشهید گیلان گفت: حدود یک‌هزارو ۵۰۰ معابر شهر رشت به نام‌ شهدا نام گذاری شده است.

وی در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ملی ۸ هزارشهید گیلان در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این شهر،اظهارکرد: شهدا شاهد‌ و ناظر اقدام‌ های ما هستند.

وی اوج برگزاری کنگره ملی ۸ هزارشهید گیلان را دیدار با مقام معظم رهبری دانست و گفت: در این دیدار ایشان درباره نقش گیلان در دوران دفاع مقدس سخن می‌گویند.

جوادی زمان برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان را ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد و گفت: در این مدت مهمانان متعددی به منظورحضور درکنگره وارد گیلان می‌شوند.

وی با تصریح بر اینکه درباره مکان برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان بحث و گفت‌وگوی فراوان شد،خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم کنگره ملی در میدان شهرداری رشت برگزارشود.

این مسئول به اهمیت میدان شهدای ذهاب رشت اشاره و اضافه کرد: شهدای گیلان از میدان شهدای ذهاب به جبهه اعزام و یا ازاین مکان تشییع پیکر شدند.

وی با اشاره به اینکه فضای گیلان و شهر رشت در اردیبهشت ماه بارندگی است قصد داریم به منظور برگزاری کنگره در فضای باز میدان شهدای ذهاب فضای سرپوشیده مهیا کنیم.

جوادی با ابراز امیدواری از همکاری شهردار و اعضای شورا در برگزاری بهترکنگره ملی،خاطرنشان کرد: سه سازمان زیباسازی،فرهنگی‌ـورزشی و روابط عمومی شهرداری رشت نقش مهمی در برگزاری کنگره به ‌عهده دارند.

رییس ستاد کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان خواستار نصب عکس ۸ هزار شهید این استان در بلوارها و میادین شد.

وی با اشاره به اینکه فضاسازی از مکان عوارضی امامزاده هاشم تا میدان گیل رشت آغازشود،یادآورشد: کمیته‌ ای برای برگزاری هرچه بهتر کنگره در نظرگرفته شده و به طور کلی ۶۶۹ آیتم برای برگزاری کنگره دردست داریم و امیدواریم با همکاری تمام مسئولان اینکار بزرگ به بهترین نحو انجام شود.

حضور اعضای شورا در ۱۸ کمیته کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان

-_-۰۶رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت گفت: هرکدام از اعضای شورای ش ر رشت با توجه به تخصص‌های خود در ۱۸ کمیته‌ کنگره ملی ۸ هزارشهید گیلا ن فعالیت می‌کنند.

مظفر نیکومنش‌نودهی درجلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت به منظور برگزاری کنگره ملی هشت هزارشهید گیلان،اظهارکرد: تاکنون یادبودها و یادمان‌های متعددی با این مضمون برگزارشد اما برای نخستین بار چنین برنامه ‌ای برای تمام شهدای استان برگزارمی‌شود.

وی با بیان اینکه جلسه کمیسیون فرهنگی به منظور هم‌ اندیشی برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره برگزارشده است،گفت: برگزاری این کنگره آبروی مسئولان استان  وخانواده‌های شهدا است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت افزود: هرچه داریم از برکت خون شهداست و باید ازتمام ظرفیت خود برای برگزاری هر چه بهتر برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان استفاده کنیم.

وی فضاسازی و زیباسازی شهر رشت را مهم دانست و یادآورشد: چهار مدخل ورودی رشت ویترین این شهر محسوب می‌شود و باید به گونه ‌ای تزئین شود که همگان متوجه شوند در این شهر برنامه بزرگی درحال انجام است.

نیکومنش ‌نودهی عنوان کرد : در دیداری اخیر بافرمانده سپاه قدس گیلان و اعضای شورای اسلامی رشت مقرر شده تا هرکدام از اعضای شورا با توجه به تخصص‌هایی که دارند در ۱۸ کمیته ‌مربوط به برگزاری فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هر کاری که برای شهدا کنیم ادای دین کرده‌ایم و این خدمت افتخاری در کارنامه فعالیت مسئولان است و اجر معنوی و اخروی به همراه دارد.

tel final1

Share