رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان

پایش دقیق فرآیند انتخابات گیلان در حال انجام است/قوه قضائیه در کوتاه ترین زمان به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می کنند/مجموع ۵۰ نفر در هیات بازرسی استان عضو هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان دقایقی قبل در مصاحبه زنده تلویزیونی از محل ستاد انتخابات استان از پایش دقیق فرآیند انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان دقایقی قبل در مصاحبه زنده تلویزیونی از محل ستاد انتخابات استان از پایش دقیق فرآیند انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خبر داد.

shabanpoorb53-8bdc217b46ffحجت شعبانپور افزود: برای نخستین بار، دو هزار و ۵۰۹ بازرس مستقیم در شعبه های اخذ رأی حاضر شده و بر فرآیند انتخابات نظارت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۱۵ سربازرس و ۱۷ بازرس ویژه از امروز صبح، فرآیند بازرسی را آغاز کرده اند و همه دستگاه های ذیربط نیز همکاری و تعامل مطلوبی را به منصه ظهور رسانده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف، طرح هر شهروند، یک بازرس در استان نیز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح یادشده اجرا می شود تا مردم بتوانند از طریق ارتباط و تعامل با اعضای هیات بازرسی استان، اتفاقات بیرون از شعبه های اخذ رأی را از طریق پیامک و شماره تلفنی که در اختیار شهروندان قرار گرفته، اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: اطلاعات رسیده طبقه بندی می شود و برای رسیدگی به بخش های مختلف مرتبط، ارجاع می شود .

رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۷ قانون انتخابات، قوه قضائیه شعبه هایی را در شهرستان ها اختصاص داده که در کوتاه ترین زمان به تخلفات انتخاباتی که از سوی هیات بازرسی استان گزارش و اعلام شود، رسیدگی می کنند.

وی اجرای قانون انتخابات، برگزاری و حسن اجرای انتخابات را مهم دانست و یادآور شد: به همین منظور هیات های بازرسی در استان ها تشکیل شده که وظیفه آنها، اطمینان از حسن اجرای قوانین و مقررات از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج است.

حجت شعبانپور اعضای اصلی هیات بازرسی استان را پنج نفر ذکر کرد و گفت: این بازرسان در ۱۵ شهرستان گیلان مستقر می شوند، در هر شهرستان نیز سه بازرس و در شهرستان رشت پنج بازرس حضور دارند که در مجموع ۵۰ نفر در هیات بازرسی استان عضو هستند.

وی اوضاع و فضای گیلان را در شرایط کنونی، مناسب و توأم با آرامش ذکر کرد و افزود: مردم گیلان به مانند سال های گذشته و در انتخابات های پیشین، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز با شوری وصف ناپذیر در پای صندوق های اخذ رأی حضور یافته اند.

tel final1

Share