استاندار در دیدار با مدیر کل، معاونین و روسای ادارات منابع طبیعی استان

شهر صنعتی رشت تصفیه خانه ندارد/ اجازه‌ی برداشت از مراتع و جنگل‌ها را فراتر از برنامه نداده و نخواهیم داد/در طول مسئولیتم در گیلان طرح‌های جدیدی که منجر به تخریب منابع طبیعی شده مجوز نگرفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان افزود : با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در طول مسئولیت بنده در گیلان تا کنون طرح‌های جدیدی که منجر به تخریب منابع طبیعی شده مجوز نگرفته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار ظهر امروز در دیدار با مدیر کل، معاونین و روسای ادارات منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید طرح‌هایی که منجر به تخریب منابع طبیعی باشد نداریم گفت : توسعه‌ی پایدار ، بدون حفظ جنگل، مراتع و منابع طبیعی مفهومی ندارد .

۴b29006f-e914-4d41-9b63-8cad55ef2fb2دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار که در آستانه فرا رسیدن هفته بزرگداشت منابع طبیعی برگزار شد گفت : توسعه‌ی پایدار ، بدون حفظ جنگل، مراتع و منابع طبیعی مفهومی ندارد .

وی بر ضرورت لحاظ کردن مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی در طرح‌های جامع برای آینده‌ی استان تأکید و خاطر نشان کرد : در سال‌های دور شهر صنعتی در رشت احداث شده اما به دلیل در نظر نگرفتن مسائل زیست محیطی تاکنون صنعتی ندارد و در ۵ سال گذشته که نقدینگی بسیار بود به این مسئله حساس ، نپرداختند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تخصیص اعتبار برای احداث تصفیه خانه و رفع مشکلات زرجوب و گوهر رود در سفر رئیس جمهور به گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : اگر حفظ منابع طبیعی را به عنوان توسعه پایدار نبینیم با مشکل مواجه می‌شویم.

وی بر ضرورت حفظ جنگل و ترویج مشی حفاظت از منابع ملی توسط روسای منابع طبیعی در شهرستان‌ها تأکید و تصریح کرد : فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در جامعه بایدارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه علیرغم نیاز برخی دستگاه‌ها برای تأمین چوب به هیچ وجه اجازه‌ی برداشت از مراتع و جنگل‌ها را فراتر از برنامه نداده و نخواهیم داد گفت : نگاه این دولت به مسائل منابع طبیعی و زیست محیطی ویژه است.

استاندار گیلان افزود : با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در طول مسئولیت بنده در گیلان تا کنون طرح‌های جدیدی که منجر به تخریب منابع طبیعی شده مجوز نگرفته اند.

دکتر نجفی به احیاء عرصه‌های ملی در حال نابودی با کاشت درخت اشاره کرد و افزود : محصولات خود در برخی زمین‌های بلااستفاده به این سمت هدایت کنیم.

وی تأکید کرد : باید برای بهره‌مندی از سواحل دریا طرح‌های گسترش درخت کاری در این مناطق ارائه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات گفت : بسیار خرسندیم که توانستیم با تدبیر آرامشی را در سطح استان ایجاد کنیم تا مردم بدون هرگونه تنشی به پای صندوق رأی بیایند.

وی تکلیف مسئولان در قبال این حضور مردم را خدمت بیش از پیش در رفع مشکلات آنان دانست و افزود : گام‌هایی که دولت در بحران‌زدایی روابط خارجی برداشته است منجر به علاقمندی کشورهای خارجی برای حضور در ایران شده است.

استاندار گیلان افزود : انتظار دنیا برای سرمایه‌گذاری بیشتر در کشورمان با کاهش ۲۴ تا ۲۸ رقم از نظر ریسک، افزایش پیدا کرد.

در این دیدار مدیر کل منابع طبیعی استان با تقدیر از هدایت‌ها و حمایت‌های استاندار گیلان در صیانت از حریم منابع طبیعی گفت : توانستیم در یک سال گذشته اقدامات موثری در کاهش بهره‌برداری در عرصه‌ی منابع طبیعی، ایجاد بانک اطلاعاتی از زمین‌های منابع طبیعی، اراضی ساحلی و تهیه کاداستر انجام دهیم.

داود زارع تنوع زیستی از جنگل‌ها و تخریب برخی گونه‌های گیاهی را یکی از معضلات منابع طبیعی در سطح دنیا عنوان کرد و افزود : سالانه بیش از ۷ میلیون هکتار جنگل‌های گرمسیری در دنیا در حال تخریب است.

وی افزود : موفق شدیم با اقدامات صورت گرفته درخصوص تخریب در سطح جنگل‌های شمال از رتبه ۸ به رتبه ۱۷ ارتقاء پیدا کنیم.

tel final1

Share