از گوشه و کنار سیاست در گیلان

روایتی از بوسه حاج قاسم بر دست سردار گیلانی و نحوه شهادت شهید کوچک زاده/شکری نامزدهای انتخابات را به مناظره فراخواند/حمایت قاطعانه نماینده سابق فومن از یک کاندیدا/روایتی کوتاه از یک خودکشی در یخسازی/عضو مستعفی شورا هنوز به بهارستان می اندیشد!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

روایتی از بوسه حاج قاسم بر دست سردار گیلانی و نحوه  شهادت شهید کوچک زاده

۸دی نوشت:مهدی کاسی باجناق و همرزم شهید حامد کوچک زاده در دیدار آیت الله قربانی و سردار عبدالله پور با خانواده این شهید گفت: ۵سال منطقه دوار الزیتون در شهر حلب در اشغال تکفیری ها بود. از ساعت ۱۰شب عملیات شروع شد وطی ۳روز عملیات موفق به آزاد سازی مناطق شدیم که پس از آزاد سازی این مناطق حاج قاسم آمد و در جمع رزمندگان گیلانی از این رزمندگان بسیار تقدیر و تشکر نمود و به نمایندگی از تمام رزمندگان دست جانباز سردار حق بین را بوسید و گفت که شما درب قلعه خیبر را فتح نمودید.سلیمانی-۵۰۰x395

وی در ادامه گفت: شهید کوچک زاده فرمانده آتشبار گردان بود، حدود ساعت ۳بامداد بود که آتش توپخانه دشمن زیاد شد کم کم صدا خیلی نزدیک شد، بعد از ساعاتی یک انفجار در نزدیکی و در ساختمان مجاور به گوش رسید. نمی دانستیم که شهید در آن ساختمان جهت شناسایی حضور یافته که از طریق بی سیم شهید را صدا زدیم که جوابی از سمت آن نمی آمد، خود را به ساختمان رساندیم که متوجه شدیم به آرزویش رسیده است.

همرزم شهید گفت: جایی نقل قولی از سردار عبدالله پور درباره شخصیت شهید خوش سیرت می خواندم که می گفتند کافی بود چند جوان به شهید خوش سیرت تحویل می دادی و بعد از چند روز یک بسیجی پایکار تحویل می گرفتی. همچین خصوصیاتی در شهید وجود داشت.

کاسی تصریح کرد: ایشان در قائله دفن شهدای گمنام در دانشگاه آزاد واحد رشت یکی از موثرترین افراد بودند که توانستند آن را به ثمر بنشانند و در آخر نیز مزد همه ی خدمات را گرفتند.

در پایان این دیدار نیز تهیه کننده و نویسنده کتاب زندگی نامه شهدای لشکر ۲۷محمد رسول الله سپاه تهران که در کارنامه خود انتشار کتاب زندگی نامه شهید همدانی را دارد به تهیه کتاب از زندگی نامه و ساخت مستند تلویزیونی از شهید کوچک زاده خبر داد و تصریح کرد که این کتاب قبل از مراسم چهلمین روز درگذشت این شهید منتشر خواهد شد.

شکری نامزدهای انتخابات را به مناظره فراخواند

shekari09-06_17-36-52محمود شکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ماسال، ضمن دعوت ۱۳ نامزد انتخابات تالش به مناظره رو در رو اظهار داشت: من حاضرم با تک تک نامزدهای انتخابات تالش در مقابل دوربین مناظره انجام دهم.

وی افزود: من برای همه نامزدهای موجود انتخابات تالش احترام قائل هستم اما حاضرم با همه این افراد درباره برنامه ها و مشکلات شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال مناظره کنم.

نماینده مردم تالش بزرگ در این مصاحبه کوتاه درباره کارخانه چوکا گفت: ما چوکا را با ۵۴۰ میلیارد ریال زیان و ضرر در زمان مدیر عاملی آقای گلریز تحویل گرفتیم و در آن زمان قیمت تمام شده کاغذ از قیمت فروش بیشتر بود.

وی ادامه داد: در سال اول فعالیت آقای گلریز که با تحریم مواجه شدیم و واردات کم شد ۲۸۰ میلیارد ریال در چوکا سود کردیم.

حمایت قاطعانه نماینده سابق فومن از یک کاندیدا

o_de8b3bbdعلی میرزایی در گفتگو با کاسیپن در آستانه دهمین دوره انتخابات مجلس اظهار کرد: بنده در انتخابات مجلس رد صلاحیت شده ام ولی با توجه به اعتقادی که به نظام جمهوری اسلامی دارم به رأی شورای نگهبان تمکین می کنم و در انتخابات شرکت خواهم کرد.

وی با بیان اینکه همه را به حضور در انتخابات دعوت می کنم، گفت: در حال حاضر با توجه به فعالیت ها و تلاش های دولت تدبیر و امید برای رفع تحریم ها و ایجاد فضای مناسب اقتصادی و سیاسی در کشور باید به این رییس جمهور کمک کنیم و در این راستا بنده از کاندیداتوری حجت الاسلام مهدی افتخاری در فومن و شفت حمایت خواهم کرد.

نماینده دوره هشتم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه لازمه انتخابات سالم، ایجاد فضای بانشاط سیاسی، در سایه همدلی و احترام است، گفت: جا دارد کاندیداهای محترم در سخنرانی ها و تبلیغات خود اخلاق را زیرپا نگذارند و برای تحقق هدف شان، دست به هر کار سخیفی نزنند.

میرزایی با اشاره به برخی از بداخلاقی ها در انتخابات فومن و شفت، بیان کرد: کارنامه و عملکرد یک فرد در دوره نمایندگی، بهترین تبلیغ برای اخذ آرای مردم است و اگر برخی آقایان مورد اقبال مردم قرار نمی گیرند، به جای تهدید و تهمت و افترا به دیگران، بهتر است خود را اصلاح کنند.

وی با تأکید بر اینکه فومن و شفت نیازمند فضایی است که در آن مردم آزادانه و آگاهانه، درباره نامزدها، برنامه ها، شعارها و اهداف آنان تصمیم گیری کنند، بیان کرد: نباید اجازه داد افرادی برای رسیدن به مقاصد خود دست به فریب کاری بزنند و بخواهند با شیوه های ناشایست رای مردم را بگیرند.

میرزایی با اشاره به شیطنت های قوم گرایانه برخی ها، اضافه کرد: بنده، شهید افتخاری و فرزند ایشان، سالها با مردم تالش زبان زندگی کرده ایم و با هم نان و نمک خورده ایم و دوست و یکدل هستیم.

وی ادامه داد: در برابری و برادری تالشان و گیلکان شکی نیست و کسانی که این روزها بحث اختلاف گیلک و تالش را مطرح می کنند، افرادی سود جو و فرصت طلب هستند.

نماینده دوره هشتم فومن و شفت در مجلس ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که در راه توسعه و ترقی دو شهرستان باید فرزندان تالش و گیلک با هم همگام و همراه باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما امروز آگاه و هوشیارند و با فکر خود به افراد اصلح رای می دهند و اسیر وعده های دروغ و یا حربه های قومی و همچنین خرید و فروش آراء نخواهند شد چرا که انتخاب خوب سرنوشت منطقه را تغییر می دهد و مردم باید تصمیم منطقی و عقلانی بگیرند.

روایتی کوتاه از یک خودکشی در یخسازی

خودکشی-پل-یخسازی-۱-۳۷۳x498گیل نگاه نوشت:بعدازظهر امروز (۲۵ بهمن) یک مرد جوان با پرت کردن خود به زیرگذر پل یخسازی خودکشی کرد.
به نقل از شاهدان عینی و ماموران انتظامی و پرسنل آتش نشانی حاضر در صحنه هنوز دلیل و انگیزه خودکشی روشن نیست.

یک شاهد عینی درباره این خودکشی گفت :سن این مرد کمتر از ۳۰ سال به نظر می‌آمد.

او گفت که بعد از پرت شدن این جوان به زیر پل، یک دستگاه پژو نقره‌ای که بی‌خبر از ماجرا از سمت مقابل می‌آمد با سرعت با جسد این فرد برخورد کرد و چند متری هم او روی آسفالت کشیده شد که این موضوع بیشتر باعث متلاشی شدن بعضی از اجزای بدنش شد.

این حادثه دقایقی آمد و شد را در زیرگذر و روگذر این پل مسدود و کند کرد.  زیر گذر دقایقی به دستور پلیس مسدود شد تا جسد این فرد از روی خیابان جمع آوری شود و سپس ماشین‌های آتش نشانی آثار خون و گوشت بدن این فرد را از روی آسفالت شستشو دادند.

رو گذر این پل هم به دلیل ازدحام جمعیت که به تماشای این حادثه دلخراش ایستاده بودند با ترافیک شدید همراه شد.

عضو مستعفی شورا هنوز به بهارستان می اندیشد!

پیام رضا جمشیدی چناری به همکاران شورای کلانشهر رشت:
با سلام خدمت دوستان و همکاران ارجمند
ضمن عرض سلام و ارادت به استحضار میرساند اینجانب طی دو روز گذشته در تهران حضور داشته و همچنان هستم و از آنجایی که قدرت طی الارض ندارم امکان شرکت در جلسه شبانه ای که فرافکنان کم استعداد مطرح نموده اند را نداشته ام. لذا خواهشمند است انسجام شورایی خویش را حفظ نموده و اجازه ندهید گروهی معلوم الحال وحدت شما عزیزان را نشانه بگیرند و تفرقه ایجاد نمایند.
بنده حتی به ذهنم نیز موضوع شهرداری رشت خطور نکرده و در حال حاضر فقط و فقط به بهارستان می اندیشم.
و من الله التوفیق
رضا جمشیدی چناری

گفتنیی است جمشیدی چناری عضو مستعفی شورای شهر رشت توسط هیات نظارت و همچنین شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

tel final1

Share