داستان دنباله دار خط ویژه اتوبوس

افتتاح BRT رشت به سال ۹۵ موکول شد/اعمال محدودیت‌های ترافیکی در نوروز صحیح نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه قرار بود پروژه BRT «خط ویژه» رشت قبل از پایان سال افتتاح شود، گفت: با ایجاد وقفه در تحویل اتوبوس‌ها زمان افتتاح آن به سال ۹۵ موکول شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,رضا رسولی با اشاره به وضعیت افتتاح خطوط ویژه اتوبوسرانی این شهر اظهار کرد: قرار بود پروژه BRT قبل از اتمام سال ۹۴ در رشت به بهره‌برداری برسد.

۱۳۹۴۱۰۱۱۰۰۰۴۲۹_PhotoAوی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در تحویل اتویو‌س‌های خریداری شده اتفاق افتاد، افتتاح پروژه مذکور به سال ۹۵ موکول شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه قرار بود ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده از شرکت سبلان خودرو به ناوگان اتوبوسرانی رشت افزوده شود، گفت: به دلیل بروز مشکلات در نحوه عقد قرارداد این کار به تأخیر افتاده است.

به گفته وی، بابت خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت فروشنده در اسفندماه سال ۹۳ توسط شهرداری رشت واریز شده است.

رسولی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مشکلات پیش رو برطرف شده و اکنون تأخیر در بهره‌برداری از پروژه خط ویژه اتوبوسرانی رشت دلایل دیگری دارد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود در زمان آغاز به‌کار BRT یکسری محدودیت‌های ترافیکی اعمال شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و حضور گردشگران نوروزی در رشت اعمال محدودیت‌های ترافیکی موجب بروز گره‌های ترافیکی شدید در شهر می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت متذکر شد: با حضور گردشگران در رشت بر حجم خودروهای در حال تردد در رشت نیز افزوده می‌شود و قطعاً اعمال محدودیت‌های ترافیکی در ایام نوروز صحیح نیست.
tel final1

Share